Ο ισπανικός κολοσσός Inditex θέλει να μετατρέψει το ιστορικό κατάστημα της Ομόνοιας σε νέο mega χώρο και οι σχετικές διαπραγματεύσεις αναμένεται να κλείσουν το επόμενο διάστημα. Ήδη έχει κλείσει και τον Πύργο του Πειραιά.
Σε νέο mega χώρο της Zara αναμένεται να μετατραπεί το Μινιόν, καθώς η Inditex φαίνεται ότι θα είναι ο κύριος μισθωτής του εμβληματικού κτιρίου της Ομόνοιας όπου οι εργασίες ανακατασκευής ολοκληρώνονται προς το τέλος της χρονιάς, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του "Business Daily".
Με στόχο τα φυσικά καταστήματα, η Inditex άνοιξε πριν από λίγους μήνες το μεγαλύτερο κατάστημα Zara στον κόσμο στο Ρότερνταμ που καλύπτει περί τα 9.000 τ.μ. και τώρα στρέφεται στην καρδιά της Αθήνας. Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι οι συζητήσεις της εταιρείας ανάπτυξης Dimand για anchor tenant του Μινιόν βρίσκονται στο τελικό στάδιο και ότι ουσιαστικά έχει κλείσει το ντιλ με την Inditex, εφόσον κάτι δεν πάει στραβά την τελευταία στιγμή.
Άλλες καλά ενημερωμένες πηγές τονίζουν ότι η Inditex έχει το προβάδισμα στις συζητήσεις, ωστόσο, προσθέτουν ότι μια ακόμη εταιρεία από τον κλάδο της λιανικής, επίσης, διεκδικεί τον χώρο και συμμετέχει στις συζητήσεις.
Πρόκειται για τη μίσθωση τριών ορόφων του κτιρίου (υπόγειο, ισόγειο και πρώτο όροφο) σε ένα δυνατά αναπτυσσόμενο κομμάτι του κέντρου. Στους πάνω ορόφους θα στεγάζονται γραφεία, ενώ θα κατασκευαστούν, επίσης, και κατοικίες στο συγκρότημα που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Πατησίων, Σατωβριάνδου, Δώρου και Βερανζέρου.
Η συνολική επένδυση φτάνει μέχρι τα 80 εκατ. ευρώ, και είναι το πρώτο μεγάλο έργο μικτής χρήσης της Ομόνοιας, που συμβάλλει ήδη στην μεταμόρφωση της υποβαθμισμένης περιοχής.
Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό της επένδυσης είναι η δημιουργία περίπου 30-40 διαμερισμάτων που θα είναι επιπλωμένα και θα έχουν υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές.
Η Ομόνοια έχει γίνει το νέο hot spot της Αθήνας, αν και εκφράζονται φόβοι ότι η μεγάλη άνθηση των ξενοδοχείων και η υπερσυγκέντρωση δραστηριοτήτων ψυχαγωγίας και διασκέδασης μετατρέπουν το κέντρο σε πόλη τουριστών που χάνει την ελκυστικότητα της.
Τα φυσικά καταστήματα
Η νέα συμφωνία μίσθωσης αποτελεί σημαντικό βήμα της Inditex στην Ελλάδα, που βλέπει το καταναλωτικό προφίλ του Έλληνα να ενισχύεται. Με το νέο κατάστημα στο Μινιόν η Zara αναμένεται να εισαγάγει νέες πρακτικές στο τοπίο της λιανικής δημιουργώντας νέα δεδομένα τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές.
Υπενθυμίζεται ότι η Inditex, που διαχειρίζεται τα σήματα Zara, Zara Home, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti, είναι επίσης anchor tenant στον Πύργο του Πειραιά, ένα ακόμη έργο της Dimand.
Με σχεδόν 1.900 σημεία πώλησης σε 94 χώρες ανά τον πλανήτη, η Inditex αλλάζει το μοντέλο λειτουργίας της με επιτυχία ανοίγοντας πολύ μεγαλύτερα καταστήματα την στιγμή που άλλες εταιρείες στον κλάδο μισθώνουν μικρότερους χώρους.
Στον Πειραιά, η συμφωνία αφορά στη μίσθωση καταστήματος συνολικής εκμισθούμενης επιφάνειας 5.850 τ.μ., που θα καταλαμβάνει χώρους από το ισόγειο έως και τον 2ο όροφο, για χρήση Zara και Zara Home.
Κερδίζοντας συνέχεια μερίδιο αγοράς έναντι του ανταγωνιστή H&M, η Inditex κλείνει τα μικρά σημεία πώλησης, προτιμώντας τα μεγάλα καταστήματα για δύο βασικούς λόγους: να φιλοξενεί μια πληθώρα νέων σειρών προϊόντων με την επωνυμία Zara και να λειτουργεί τα καταστήματα ως last mile logistics απ’ όπου αποστέλλονται τα πακέτα των ηλεκτρονικών παραγγελιών, ενώ οι καταναλωτές μπορούν να παραλάβουν τα προϊόντα που αγοράζουν από εκεί.
Ο κολοσσός μόδας συνδυάζει με επιτυχία τις ψηφιακές καινοτομίες με τη φυσική του παρουσία, όπως η υπηρεσία κράτησης δοκιμαστηρίων, το click-and-collect των δύο ωρών και την δυνατότητα online αναζήτησης για είδη στο κατάστημα και ελέγχου διαθεσιμότητας αποθεμάτων.
Τον Σεπτέμβριο άνοιξαν οι πόρτες του νέου καταστήματος της στο Ρότερνταμ, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ του ομίλου που είχε το κατάστημα Plaza de España στη Μαδρίτη, συνολικής επιφάνειας σχεδόν 8.000 τ.μ. Ως μέτρο σύγκρισης, το συνολικό εμβαδόν στο κατάστημα Public στην πλατεία Συντάγματος ανέρχεται στα 5.000 τ.μ.
Άλλα μεγάλα καταστήματα έχει ανοίξει επίσης στο Παρίσι και το Μαϊάμι ενώ κλείνει εκατοντάδες μικρά καταστήματα, ειδικά αυτά που βρίσκονται σε πιο απομακρυσμένα σημεία.
Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα η εταιρεία λειτουργεί σχεδόν 150 καταστήματα, σύμφωνα με στοιχεία του 2023. Συγκεκριμένα, 40 καταστήματα Zara, 22 Pull & Bear, 11 Massimo Dutti, 27 Bershka, 22 Stradivarius, 17 Oysho και 9 Zara Home.