Ένα ακόμη απίθανο σκάνδαλο προωθεί η κυβέρνηση. Ο υπουργός Επικρατείας κ. Παππάς έθεσε σε διαβούλευση σ/ν το οποίο ορίζει ότι ο διαφημιστικός χρόνος των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου μόνον, θα διατίθεται υποχρεωτικά και κατ' αποκλειστικότητα μέσα από... πλατφόρμα συναλλαγών (!) που θα διαχειρίζεται ιδιώτης (που θα ορίζουν αυτοί...), με επιβάρυνση 10% επί των ακαθάριστων συναλλαγών υπέρ της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης - Επικοινωνίας.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι μιλοιύν για μεθόδευση, η οποία έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με μια σειρά διατάξεων του εθνικού και κοινοτικού δικαίου περί ανεξαρτησίας των ΜΜΕ, περί ελευθερίας των συναλλαγών και περί ανταγωνισμού και αποτελεί πρωτοφανή για τα ευρωπαϊκά και διεθνή δεδομένα απόπειρα παρέμβασης και κρατικού ελέγχου πάνω στην ιδιωτική οικονομία αφενός, και τη λειτουργία των ιδιωτικών ΜΜΕ αφετέρου.
Τον Νίκο Παππά καταγγέλουν με κοινή ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ), η Ένωση Ιδιοκτητών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) και η Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας (ΕΔΕΕ).
Το υπό δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου έχει τίτλο «Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου».
Ο Παππάς ισχυρίζεται ότι με το Ηλεκτρονικό Σύστημα ρυθμίζεται, απλουστεύεται και εκσυγχρονίζεται η διάθεση και η αγορά τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου στους δημόσιους και ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου, με στόχο την επίτευξη διαφάνειας στον εν γένει χώρο, τον περιορισμό των φαινομένων φοροδιαφυγής.
Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση επιβάλλει "νταηλίκι" ένα νέο φόρο σε ποσοστό που θα ήταν αδιανόητο για οποιονδήποτε άλλο κλάδο της ελληνικής οικονομίας. Υπό τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, αυτό το έσοδο φθάνει τα 28 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Αν και όταν η διαφήμιση ανακάμψει, το έσοδο θα αυξάνεται αναλογικά.