Συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτρας για τη νότια χάραξη

Σχεδόν ομόφωνα -με την αρνητική ψήφο της ανεξάρτητης δημοτικής συμβούλου και πρώην αντιδημάρχου Ήρας Κουρή- το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας, κατά τη συνέχιση, την Τετάρτη, της συνεδρίασής του που είχε διακοπεί τη Δευτέρα, αποφάσισε τα απορρίμματα των Δημοτικών Ενοτήτων Μεσσάτιδος, Παραλίας και Βραχνεΐκων να αποτίθενται στο ΧΥΤΑ του Φλόκα, εκτός από περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και για ελάχιστο χρονικό διάστημα.
Εξάλλου, το Σώμα ενημερώθηκε για τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει (μετά από πρόσφατη πρόσθετη απαλλοτρίωση), σχετικά με τη χάραξη της Ν.Ε.Ο. Πατρών-Τσακώνας. Τόσο από τον αναπληρωτή του Δημάρχου, Γιώργο Σιγαλό, όσο κι από την ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλο Τασία Παπαντωνοπούλου, που έχει ασχοληθεί επί μακρόν με το θέμα, αναπτύχθηκαν οι λόγοι για τους οποίους όλα τα Τοπικά Συμβούλια, αλλά και το σύνολο των φορέων της περιοχής, έχουν ταχθεί υπέρ της νότιας χάραξης, πλησίον της ΒΙ.ΠΕ.
Στη συνεδρίαση παρέστη, κατόπιν εξουσιοδότησης του δημάρχου, Ανδρέα Παναγιωτόπουλου, και ο κ. Τραχάνης, δημοτικός σύμβουλος της Δυτικής Αχαΐας, ο οποίος εξέφρασε την αγωνία των κατοίκων της περιοχής και ζήτησε τη συμπαράσταση του τρίτου Δήμου της χώρας.
"Γραφεία πιέζουν για διέλευση από αστικές περιοχές"
Ενδιαφέρον έχει η καταγγελία στην οποία προέβη ο επικεφαλής της παράταξης "Ενωμένοι για την Πάτρα", Δημ. Αϊβαλής, ότι και στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού και σ' αυτήν της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πατρών-Αθηνών υπάρχουν γραφεία που πιέζουν να περνούν οι χαράξεις μέσα από αστικές περιοχές κι όχι από χωράφια, επειδή στις περιπτώσεις αυτές προβλέπονται μεγαλύτερα ποσοστά αποζημιώσεων.
Ακολούθως, το Σώμα υπερψήφισε, με ευρύτατη πλειοψηφία, σχέδιο απόφασης, με βάση το οποίο: α) επαναβεβαιώνει τις παλιότερες αποφάσεις υπέρ της νοτιότερης χάραξης προς τη ΒΙ.ΠΕ., β) ορίζει επιτροπή (αποτελούμενη από τους Γ. Σιγαλό, Τασία Παπαντωνοπούλου, Φ. Δημακόπουλο, Σπ. Πολίτη, Χρ. Πατούχα και Δ. Αϊβαλή), που θα επισκεφθεί άμεσα τον αρμόδιο υφυπουργό, για να ζητήσει ακύρωση της πρόσθετης ΚΥΑ και εφαρμογή της μελέτης που είχε προκηρυχθεί το 2008 για νοτιότερη χάραξη, γ) σε συνεργασία με τη Νομική Υπηρεσία του Δ. Πατρέων, η παραπάνω επιτροπή θα προσφύγει σε όλα τα ένδικα μέσα, προκειμένου να επιτευχθούν τα ανωτέρω, δ) θα ζητηθεί από βουλευτές, φορείς και ομοσπονδίες να συνδράμουν στην επίτευξη των στόχων αυτών.
Την καταγγελία της σύμβασης παραχώρησης και, στη συνέχεια, την κατασκευή του δρόμου ως δημόσιου έργου, με βάση τη νότια χάραξη και χωρίς διόδια, ζήτησε ο Χρ. Κορδάς, εκ μέρους της "Λαϊκής Συσπείρωσης". Η πρόταση αυτή έλαβε τις θετικές ψήφους των δύο παρισταμένων συμβούλων της παράταξης.