Πατρών-Πύργου, Σιδηρόδρομος και υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας–Αιτωλοακαρνανίας, ενδιαφέρουν τους επενδυτές

Για τρία μεγάα έργα αναμένει την πρόοδο τους η Δυτική Ελλάδα, αλλά και οι εμπλεκόμενοι στον κατασκευαστικό κλάδο, που στρέφοντια προς τις κυβερνητικές αποφάσεις, που θα κρίνουν την πορεία τους.

Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά στην υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας.

Ο δεύτερος στο τμήμα Πάτρα – Πύργος, με προϋπολογισμό περί τα 420 εκατ. ευρώ.

Επίσης εντός του τετραμήνου δημοπρατούνται και σιδηροδρομικά έργα όπως το τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο, προϋπολογισμού 215 εκατ. ευρώ.

Οι διαγωνισμοί αυτοί έχουν ήδη παραταθεί αρκετές φορές, όμως οι νέες ημερομηνίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκπνέουν το προσεχές τρίμηνο. 

Για τις 31 Μαρτίου μεταφέρθηκε η ημερομηνία κατάθεσης προσφορών για το τμήμα Πάτρα – Πύργος, προϋπολογισμού 443 εκατ. ευρώ, ενώ αρχικά προβλέπονταν πως οι προσφορές είχαν κατατεθεί την περασμένη Τρίτη. Πρόκειται για το τμήμα που είχε εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού κατά την επαναδιαπραγμάτευση με το υπουργείο Υποδομών ώστε να «αναστηθούν» τα εργοτάξια στους οδικούς άξονες.

Για την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας ενδιαφέρονται οι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΤΕΡΝΑ, αλλά παραμένει άγνωστη η τύχη του σχετικού διαγωνισμού. Για τις 25 Μαρτίου είχε προγραμματιστεί και η κατάθεση προσφορών για το σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο, προϋπολογισμού 215 εκατ. ευρώ. Όμως, η τύχη του διαγωνισμού θα εξαρτηθεί από τις αλλαγές στην ΕΡΓΟΣΕ.

Σημειώνεται πως τα περισσότερα από τα έργα προκηρύχθηκαν από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί οι πόροι από το ΕΣΠΑ ή την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) μέσω των οποίων θα καλύπτονταν η εθνική συμμετοχή. ,Γι’ αυτό και αν δεν έχει συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το επιχειρησιακό πρόγραμμα Μεταφορές και Περιβάλλον του νέου ΕΣΠΑ, θα υπάρξουν και νέες αναβολές.