Η Πατρών - Κορίνθου θα γίνει υποχρεωτικά, γιατί διαφορετικά υπάρχουν μεγάλα πρόστιμα

Οι 5 μεγάλοι οδικοί άξονες της χώρας θα γίνουν γιατί η Ελλάδα δεν... μπορεί να κάνει αλλιώς! Το Δημόσιο βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες στις οποίες έχει παραχωρηθεί η κατασκευή των οδικών αυτών αξόνων και θα πρέπει να καλύψει ένα χρηματοδοτικό «κενό» της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ.

Αν οι συμβάσεις παραχώρησης καταγγελθούν με υπαιτιότητα του ελληνικού Δημοσίου, τότε η Ελλάδα θα κληθεί να πληρώσει συνολικό ποσό άνω των 2 δισ. ευρώ, αρχής γενομένης από το 2013. Εάν η καταγγελία των συμβάσεων γίνει με υπαιτιότητα των παραχωρησιούχων, τότε και πάλι το Δημόσιο θα κληθεί να πληρώσει, αλλά σε αυτή την περίπτωση η ρήτρα είναι μικρότερη (περίπου 900 εκατ. ευρώ). Σε κάθε περίπτωση, οι τράπεζες θα εισπράξουν το μεγαλύτερο μέρος ή και το σύνολο των κεφαλαίων που έχουν διαθέσει γι' αυτά τα έργα.

Το τι έχει συμβεί είναι γνωστό: Τα προσδοκώμενα έσοδα από τα διόδια είναι μικρότερα και το ελληνικό Δημόσιο δεν κάλυψε έγκαιρα την διαφορά. Προτίμησε να εισπράττει το μεγαλύτερο μέρος των διοδίων με αποτέλεσμα τα έργα να σταμετήσουν και να απολυθούν χιλιάδες άνθρωποι..!
Επίσης τώρα πια οι τράπεζες είναι επιφυλακτικές στο να χρηματοδοτήσουν τα έργα, λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί στην ελληνική οικονομία. Κι αν η Ελλάδα βγεί από το ευρώ; Και τέλος δεν έγιναν στην ώρα τους οι απολλωτριώσεις...
Τα έργα βέβαια πρέπει να γίνουν για να ξαναδουλέψουν 60.000 άνθρωποι και να εκσυγχρονιστούν οι υποδομές της χώρας. Επιπλέον αν τα έργα σταματήσουν οριστικά θα μείνουν... γιαπιά.