Επιστολή στα Υπουργεία Μεταφορών και Υποδομών από την Επιτροπή για τη Νότια Χάραξη της Ολυμπίας Οδού

Δράση αναλαμβάνει η επιτροπή Αγώνα για τη Νότια Χάραξη της Ολυμπίας οδού, η οποία με έγγραφό της προς τον υπουργό Μεταφορών και Δικτύων Γιώργο Σταθάκη και τον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, επανήλθε στο πάγιο αίτημά των κατοίκων της περιοχής Δυτικά των Πατρέων, την «Νότια Χάραξη» της Ολυμπίας Οδού.

Το έγγραφό τους αυτό κοινοποίησαν και στους βουλευτές του νομού καθώς και στον Περιφερειάρχη Δ. Ελλάδας κ. Α. Κατσιφάρα και στους δημάρχους Πατρέων κ. Κ.Πελετίδη και Δυτικής Αχαΐας κ. Χ. Νικολάου, από τους οποίους ζητούν υποστήριξη του δίκαιου αιτήματος , όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν.

Στο έγγραφο, αναφέρονται τα εξής:

«Επανερχόμαστε στο πάγιο αίτημα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής Δυτικά των Πατρέων, την «Νότια Χάραξη» της Ολυμπίας Οδού.

Με αυτήν την νέα χάραξη πρωτίστως αποφεύγονται οι κατοικημένες περιοχές και παραμένει το υπάρχον οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση της πυκνοκατοικηµένης επαρχίας Πατρών και δευτερευόντως, ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται σήμερα, θα πρέπει να συνδέει κέντρα παραγωγής και άλλα διαμετακομιστικά κέντρα, µε στόχο την συμβολή στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής και της χώρας γενικότερα.

Ως εκ τούτου θα πρέπει να συνδέει το λιμάνι, την βιομηχανική περιοχή, το Αεροδρόμιο του Αράξου κλπ.

Η μελετηθείσα χάραξη καταστρέφει το παραλιακό κομμάτι τόσο του Δήμου Πατρέων, όσο και του Δήμου Δυτικής Αχαΐας οικιστικά, πολεοδομικά, περιβαλλοντικά, κοινωνικά αλλά κυρίως οικονομικά καθότι θα αποτελέσει «µπάρα» στην είσοδο της πόλης των Πατρών µε την πρόβλεψη τοποθέτησης διοδίων στα Καμίνια.

Ομοφώνως οι κάτοικοι και οι φορείς της περιοχής µε πρώτα τα δημοτικά Συμβούλια τόσο της Πάτρας όσο και της Δυτικής Αχαΐας είναι κάθετα αντίθετοι  στην συγκεκριμένη χάραξη και ζητούν την Νότια χάραξη της Ολυμπίας Οδού.

Αναφέρουμε την πρόταση ότι οι απαλλοτριώσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί για την υπάρχουσα χάραξη στο τμήμα από Μιντιλόγλι μέχρι Κ. Αχαϊα, ενδείκνυνται να χρησιµοποιηθούν προς όφελος τον κατοίκων αυτών των περιοχών, αφού αυτή η δηµόσια γη θα περάσει στα τοπικά οικιστικά σύνολα, τα οποία θα µπορούν µε ευθύνη τους να δηµιουργήσουν πάρκα αναψυχής, χώρους υπαίθριων εκθέσεων, ποδηλατόδροµους, διαδρομές περιπάτων κλπ. και έτσι να προκύψει ένα «γραµµικό» πράσινο πάρκο.

Θα πρέπει έστω και στο παραπέντε να σταματήσει η δημοπράτηση του ως άνω έργου και να πραγματοποιηθεί άμεσα η δημοπρασία του έργου «Κάτω Αχαϊα - Πύργος», καθότι έχουν εκτελεσθεί σε αυτό το τμήμα οι βασικές εργασίες υποδομής.

Να μελετηθεί εκ νέου το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαϊα σύμφωνα µε την Προμελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ (αποκαλούμενη Σουφλιά ή Νότια Χάραξη) και στην συνέχεια να δημοπρατηθεί, αφού γίνουν οι σχετικά εύκολες και οικονομικές νέες απαλλοτριώσεις, καθότι πρόκειται για γεωργική γη.