Τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης αυτοματοποιούν την διακίνηση κοντέϊνερς αφήνοντας... θεατές οδηγούς και οχήματα

Όλα τα μεγάλα λίμάνια της Ευρώπης προωθούν ρομπότ ώστε να διακινούν αυτόματα και χωρίς ανθρώπινο χέρι τα κοντεϊνερς. Οδηγοί και φορτηγά γίνονται θεατές των εργασιών.

Στο λιμάνι του Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου, δύο τερματικοί σταθμοί λειτουργούν σχεδόν αυτόματα. Σε δύο τέρμιναλ, ρομποτικοί γερανοί φορτώνουν κοντέινερ σε ρομποτικές νταλίκες χωρίς οδηγό, οι οποίες αναλαμβάνουν να μεταφέρουν τα γιγάντια κιβώτια στους χώρους παραλαβής.

Μόνο οι γερανογέφυρες που εκφορτώνουν κοντέινερ από πλοία, ή λειτουργούν σε άλλους χώρους όπου κυκλοφορούν άνθρωποι, ελέγχονται από ανθρώπινους χειριστές για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει η ολλανδική νομοθεσία για την αποτροπή εργατικών ατυχημάτων.

Δεκάδες οδηγοί όμως έχουν μείνει χωρίς δουλειά λόγω των αυτόνομων οχημάτων, τα οποία καθορίζουν την πορεία τους με βάση αισθητήρες που έχουν εγκατασταθεί κάτω από τον ασφαλτοτάπητα, σε χώρους όπου οι άνθρωποι δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν.

Το ίδιο συμβαίνει σε έναν τερματικό σταθμό στο λιμάνι του Αμβούργου, το δεύτερο μεγαλύτερο της Ευρώπης.
Ο αυτοματισμός φαίνεται ότι επιταχύνει τη φορτοεκφόρτωση των χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων, όμως πολλοί εργάτες νιώθουν ότι απειλούνται: το 2006, χιλιάδες λιμενεργάτες διαδήλωσαν στο Ρότερνταμ ενάντια στην επέλαση των μηχανών.

ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Ο Πειραιάς μαζί με άλλα τέσσερα λιμάνια συμμετέχει από πέρυσι στο έργο «COREALIS» (πλήρης τίτλος: «Capacity with a positive environmental and social footprint: Ports in the future era»), το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του προγράμματος ‘Έρευνας και Καινοτομίας Η2020, ξεκίνησε τις δραστηριότητες του την 1/5/2018 και θα διαρκέσει 36 μήνες. 

Κύριος σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη ενός στρατηγικού και καινοτόμου πλαισίου προηγμένων τεχνολογιών για τους σταθμούς διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων των Ευρωπαϊκών λιμένων, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την επικείμενη και μελλοντική δυναμικότητα, την αυξανόμενη κυκλοφορία και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις.

Οι καινοτόμες τεχνολογίες του COREALIS, στοχεύουν στην αύξηση της αποδοτικότητας και στη βελτιστοποίηση της υπάρχουσας χωρητικότητας των λιμένων, ενώ παράλληλα αποσκοπούν στην οικονομική βιωσιμότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και την αποτελεσματική διασύνδεσή τους με το αστικό περιβάλλον.

Οι καινοτομίες αυτές θα δοκιμαστούν και θα επιδειχθούν σε πραγματικές συνθήκες, μέσα από πιλοτικές εφαρμογές που θα πραγματοποιηθούν σε πέντε λιμάνια της Ευρώπης (Πειραιάς, Αμβέρσα, Βαλένθια, Λιβόρνο, Χαμινακότκα).

Η σημασία του έργου «COREALIA» αναδεικνύεται από το γεγονός ότι σήμερα, οι ευρωπαϊκοί θαλάσσιοι λιμένες αποτελούν ζωτικό παράγοντα για την ευρωπαϊκή οικονομία και την οικονομική ανάπτυξη, καθώς το 74% των αγαθών που εξάγονται ή εισάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση μεταφέρονται μέσω αυτών. Ταυτόχρονα, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αυξάνονται ραγδαία, καθώς η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζει σημαντική ανοδική πορεία – κι αναμένεται να αυξηθεί έως και 57% μέχρι το 2030.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης