Γιατί πέφτουν τα Boeing 737 ΜΑΧ 8; Εντολή από Αιθιοπία και Κίνα να μείνουν στο έδαφος μετά την νέα πτώση με 157 νεκρούς - Υποψίες ότι φταίει το νέο λογισμικό

Στο έδαφος θα μέινουν όλα τα αεροσκάφη τύπου  Boeing 737 ΜΑΧ 8 σε Κίνα και Αιθιοπία, μετά την δεύτερη μέσα σε λίγους μήνες πτώση τέτοιου τύπου με 157 νεκρούς. Το αεροπλάνο που απογειώθηκε από την Αντίς Αμπέμπα διαπίστωσε αμέσως πρόβλημα αλλά δεν μπόρεσε να επιστρέψει και να προσγειωθεί όπως ζήτησε ο πιλότος. Έπσε μέσα σε 6 λεπτά. από την απογείωση.

Πάντως αεροπορική εταιρεία Flydubai ανακοίνωσε πως εξακολουθεί να εμπιστεύεται την αξιοπιστία των αεροσκαφών Boeing 737 του στόλου της, ανακοίνωσε εκπρόσωπός της μία ημέρα μετά την συντριβή ενός 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines.

Η Flydubai διαθέτει ικανό αριθμό Boeing 737 , μεταξύ αυτών και το μοντέλου MAX 8.

«Παρακολουθούμε την κατάσταση και συνεχίζουμε να είμαστε σε επαφή με την Boeing. Η ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων μας αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητά μας», τόνισε η ίδια εκπρόσωπος.

Οι κινεζικές αρχές, όπως και οι Ethiopian Airlines και Cayman Airways, ανακοίνωσαν πως θα κρατήσουν στο έδαφος τα αεροσκάφη 737 MAX 8 του στόλου τους.

ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΕΦΤΟΥΝ ΜΕ ΤΊΠΟΤΕ...

Πάνω από 300 Boeing 737-MAX βρίσκονται στους αιθέρες και πάνω από 5.000 έχουν παραγγελθεί παγκοσμίως από το 2017. Πρόκειται για την τελευταία εκδοχή του 737, του αεροσκάφους με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ανά την υφήλιο με αυτοματοποιημένα χαρακτηριστικά αυτόνομης πτήσης. 

ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ;

Μετά την συντριβή της Lion Air πιλότοι ανά την υφήλιο είχαν οργιστεί που δεν είχαν ενημερωθεί επαρκώς για τις αλλαγές στο λογισμικό του αυτόματου πιλότου του Boeing 737 MAX 8, ή που δεν είχαν περάσει από υποχρεωτικό σεμινάριο.

Με τις αλλαγές αυτές το νέο λογισμικό αντισταθμίζει αυτόματα κατεβάζοντας το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω αν οι αισθητήρες θεωρούν ότι είναι πολύ σηκωμένο και η γωνία του θέτει σε κίνδυνο το αεροπλάνο – ένα χαρακτηριστικό ασφαλείας που λειτουργούσε με ελαφρώς διαφορετικό τρόπο από εκείνον που είχαν συνηθίσει οι πιλότοι στα 737. Όπως απέδειξε το μαύρο κουτί της Lion Air, οι πιλότοι της πτήσης 610 είχαν τεράστιο πρόβλημα μ’ αυτό το θέμα.

Οι αισθητήρες έδειξαν (λανθασμένα) ότι το ρύγχος του αεροσκάφους ήταν κατά 20 μοίρες πιο ανορθωμένο απ’ ό,τι έπρεπε και το σύστημα έκανε αυτόματα τη διόρθωση αφήνοντας τους πιλότους να προσπαθούν μάταια να σταθεροποιήσουν το αεροσκάφος που έπεσε στη θάλασσα με ταχύτητα 730 χλμ/ώρα!

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης