Το "ασημένιο βέλος" δεν κάνει για τις ελληνικές γραμμές...

Οι δοκιμαστικές διαδρομές του "Ασημένοιυ Βέλους" ενός γρήγορου τρένου που στοις δοκιμές έπαισε 213 χιλμ/ώρα ολοκληρώθηκαν με επιτυχία. Υστερα από αυτή την «επίδειξη», όμως το τρένο θα επιστρέψει, τις επόμενες ημέρες, στην Ιταλία με αποτέλεσμα να κρίνεται σχεδόν απίθανη από στελέχη του ελληνικού σιδηροδρόμου η δρομολόγηση του στο δίκτυο του ΟΣΕ. Τρία τα βασικά προβλήματα: 

1. To ΕΤR 485 που κατασκευάστηκε το 1997 και ανακαινίστηκε μεταξύ 2004 και 2008, είναι compact (συμπαγές) τρένο, εννέα βαγονιών. Το μήκος της αμαξοστοιχίας δεν «χωράει» σε πολλές από τις πλατφόρμες (αποβάθρες) που βρίσκονται σε σταθμούς κατά μήκος της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη. 

2. Διαθέτει δύο κεραίες σε κάθε συρμό για την ηλεκτροδότησή του. Στο παρθενικό του δρομολόγιο το Pendolino κινήθηκε με μία μόνο κεραία (αφαιρέθηκε η άλλη), αφού έτσι είναι το ελληνικό δίκτυο, κάτι το οποίο όμως δεν θεωρείται ιδανικό για την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων.

3. Στο εργοστάσιο (αμαξοστάσιο ΟΣΕ) του Πειραιά, για παράδειγμα, δεν χωράει το ΕΤR 485, με αποτέλεσμα να προκαλούνται δυσλειτουργίες όσον αφορά τις διαδικασίες συντήρησης του τρένου.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης