• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 31 Μαΐου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
molonoti.gr
No Result
View All Result

Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την τραγωδία στα Τέμπη-Πιθανή η ύπαρξη άγνωστου μέχρι στιγμής καυσίμου

Κ.Π. από Κ.Π.
27 Φεβρουαρίου 2025
σε Ελλάδα, Top-News
6
0
Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την τραγωδία στα Τέμπη-Πιθανή η ύπαρξη άγνωστου μέχρι στιγμής καυσίμου
9
SHARES
151
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η έκθεση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας των Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, αποτυπώνει με λεπτομέρεια τις αιτίες που οδήγησαν στο δυστύχημα των Τεμπών, όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

Ενώπιον του ανακριτή οι 3 Αλβανοί για τη δολοφονία της 69χρονης συμβολαιογράφου

Για βιασμό κατήγγειλε ανήλικοςτον πρώην σύντροφο της μητέρας του

3 Ιουνίου κλείνουν οι σήραγγες στα Τέμπη για εργασίες

Η 178 σελίδων έκθεση καταδεικνύει το μείγμα των παθογενειών που οδήγησαν στην τραγωδία και σε αυτήν συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων η διαχρονική αδιαφορία κυβερνήσεων για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, την σειρά των ανθρωπίνων λαθών, τις ελλείψεις σε εξοπλισμό και συντήρηση υποδομών που έφεραν την τραγωδία.

Τα ευρήματα αποκαλύπτουν σοβαρές ελλείψεις ασφαλείας στον ΟΣΕ, ανεπάρκειες στην εκπαίδευση και αξιολόγηση του προσωπικού, καθώς και δυσλειτουργίες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία έχει εποπτική αρμοδιότητα.

Όπως αναφέρει στην σύνοψή του το πόρισμα, ο σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτοματοποιημένη μέθοδο προκειμένου να ορίσει τη διαδρομή για τον συρμό IC-62 για να φύγει από τον σταθμό Λάρισας προς τα βόρεια, προς Νέους Πόρους, βάσει της οποίας θα είχαν ρυθμιστεί σωστά όλες οι αλλαγές. Αντίθετα, χειρίστηκε τις μεμονωμένες αλλαγές χειροκίνητα και, ενώ το έκανε, ξέχασε να τοποθετήσει τις αλλαγές 118 A/B στην «κύρια» θέση, οδηγώντας έτσι τον συρμό IC-62 προς την αντίθετη κατεύθυνση από την κανονική διαδρομή. Αυτό το λάθος εξακολούθησε να περνάει απαρατήρητο από τον σταθμάρχη μετά από την αναχώρηση του IC-62.

Στην ίδια σύνοψη σημειώνεται «αυτές οι ενέργειες και οι αποφάσεις του σταθμάρχη πρέπει να γίνουν κατανοητές στο δύσκολο επιχειρησιακό πλαίσιο το οποίο είχε να αντιμετωπίσει εκείνο το βράδυ. Δεδομένων των διαθέσιμων στοιχείων, είναι πολύ απίθανο ο σταθμάρχης να είχε την πρόθεση να βάλει τον συρμό IC-62 στην αντίθετη τροχιά. Ο πίνακας ελέγχου που έπρεπε να χρησιμοποιήσει για τον απομακρυσμένο χειρισμό των αλλαγών μπορεί να είναι εύκολος στη χρήση από πιο έμπειρους σταθμάρχες, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση όταν ο σταθμάρχης δεν είναι αρκετά έμπειρος. Αυτό ίσχυε για τον σταθμάρχη εκείνης της βάρδιας, καθώς ο πίνακας ελέγχου περιείχε χρήσιμες πληροφορίες σε διαφορετικά σημεία, χρησιμοποιήθηκαν εναλλακτικά διαφορετικοί τρόποι λειτουργίας των αλλαγών και δεν υπήρχαν σαφείς γραπτές οδηγίες».

Παράλληλα σημειώνεται ότι λόγω των ελλείψεων, υπήρχε μεγάλος φόρτος εργασίας στους μηχανοδηγούς. «Επιπλέον, ο κανονικός φόρτος εργασίας του επιβαρύνθηκε ιδιαίτερα από μια σειρά πρόσθετων παραγόντων. Υπήρξε μια σειρά από τεχνικές βλάβες, τόσο προσωρινές όσο και πιο μόνιμες, οι οποίες δημιούργησαν πρόσθετες αρμοδιότητες ή δυσχέραναν τα καθήκοντά του. Έπρεπε να αντιμετωπίσει έναν άνευ προηγουμένου αριθμό επικοινωνιών, πολλές από τις οποίες δεν είχαν άμεση σχέση με το καθήκον του να ελέγχει την κυκλοφορία των τρένων. Επιπλέον, ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος εργασίας, λόγω της θέσης των διαφόρων μέσων που χρησιμοποιούνται, δεν επιτρέπει τη διεξαγωγή συνομιλιών και ταυτόχρονα την παρακολούθηση της κυκλοφορίας των τρένων. Τέλος, την προσοχή του και την συναισθηματική του κατάσταση, επηρέασε η διόρθωση ενός λάθους που έκανε, όταν προηγουμένως καθόρισε τη διαδρομή για ένα άλλο εισερχόμενο, τοπικό τρένο» αναφέρεται.

Ακολούθως, η άδεια για την αμαξοστοιχία IC-62, να αναχωρήσει από τον σταθμό Λαρίσης προς βορρά, δόθηκε προφορικά από τον σταθμάρχη Λάρισας και δεν επιβεβαιώθηκε μέσω επανάληψης από τους μηχανοδηγούς της IC-62. Αυτό έμεινε χωρίς αντίδραση από τον σταθμάρχη, αφήνοντας ασαφές το πώς έγινε κατανοητό το μήνυμα από τους μηχανοδηγούς. Αυτή η αλληλουχία δραστηριοτήτων επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τη γενική έλλειψη αυστηρής εφαρμογής της προδιαγεγραμμένης μεθοδολογίας δομημένης επικοινωνίας. Επιπλέον, η μεθοδολογία που ορίζεται στους ελληνικούς κανονισμούς είναι ξεπερασμένη σε σύγκριση με τα πιο πρόσφατα διεθνή πρότυπα. Τέλος, η χρήση ενός ανοιχτού καναλιού ραδιοεπικοινωνίας, όπως συνηθίζεται στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, δεν επιτρέπει άμεσες και χωρίς διακοπή επικοινωνίες ασφαλείας μεταξύ σταθμάρχων και μηχανοδηγών.

Όπως καταλήγει το πόρισμα αναφορικά με τους αιτιώδεις παράγοντες που οδήγησαν στην τραγωδία, «Εν τέλει ξεπεράστηκε το πιθανό (χρονικό) όριο, στο οποίο οι μηχανοδηγοί του IC-62 θα μπορούσαν να αντιδράσουν στις αντικρουόμενες πληροφορίες μεταξύ της θέσης των αλλαγών και της χορηγηθείσας άδειας κυκλοφορίας. Αν και ήταν αναμενόμενο να σταματήσουν μπροστά από τις λανθασμένα ρυθμισμένες αλλαγές 118 A/B και να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη για να λάβουν σαφείς οδηγίες, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας IC-62 αντέδρασαν στη θέση των αλλαγών, η οποία δεν ήταν συμβατή με τη ληφθείσα εντολή. Ο κύριος παράγοντας που μπορεί να το εξηγήσει αυτό, είναι ότι ήταν συνηθισμένο φαινόμενο να κατευθύνονται οι μηχανοδηγοί στην αντίθετη γραμμή. Αυτό είχε συμβεί και νωρίτερα την ίδια ημέρα στο επίμαχο τμήμα, μεταξύ Λάρισας και Νέων Πόρων. Επίσης, οι εμπλεκόμενοι μηχανοδηγοί οδήγησαν στην αντίθετη γραμμή για να φτάσουν στο σταθμό Λαρίσης, από το Παλαιοφάρσαλο».

Share4Tweet2
Κ.Π.

Κ.Π.

Προτείνουμε για εσάς:

Ενώπιον του ανακριτή οι 3 Αλβανοί για τη δολοφονία της 69χρονης συμβολαιογράφου

30 Μαΐου 2025
0
125
Ενώπιον του ανακριτή οι 3 Αλβανοί για τη δολοφονία της 69χρονης συμβολαιογράφου

Ο 54χρονος με καταγωγή από την Αλβανία, που είναι το άτομο που ο 50χρονος συγκατηγορούμενος και συμπατριώτης του που έμενε στη Νεμέα έχει κατονομάσει ως το πρόσωπο που...

ΠερισσότεραDetails

Για βιασμό κατήγγειλε ανήλικοςτον πρώην σύντροφο της μητέρας του

30 Μαΐου 2025
0
126
Επίθεση με μολότοφ σε αστυνομικούς τα ξημερώματα στα Εξάρχεια

52χρονος άνδρας στη Θεσσαλονίκη κατηγορείται ότι κακοποιούσε σεξουαλικά και σωματικά τον 17χρονο γιο της πρώην συντρόφου του για τρία ολόκληρα χρόνια! Σύμφωνα με όσα κατήγγειλε το 17χρονο θύμα...

ΠερισσότεραDetails

3 Ιουνίου κλείνουν οι σήραγγες στα Τέμπη για εργασίες

30 Μαΐου 2025
0
124
3 Ιουνίου κλείνουν οι σήραγγες στα Τέμπη για εργασίες

Για την εκτέλεση έκτακτων εργασιών στα συστήματα των Σηράγγων Τ1-Τ2 θα τεθούν σε ισχύ προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις σήραγγες των Τεμπών επί του Αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε., από τον Α/Κ...

ΠερισσότεραDetails

Πρεμιέρα των Πανελληνίων με την έκθεση για τη δημιουργικότητα

30 Μαΐου 2025
0
127
Πρεμιέρα των Πανελληνίων με την έκθεση για τη δημιουργικότητα

Αναμενόμενης δυσκολίας τα θέματα της Έκθεσης στα ΓΕΛ, με τα οποία ξεκίνησαν οι φετινές Πανελλήνιες Εξετάσεις με χιλιάδες υποψηφίους να στοχεύουν στην είσοδό τους στα Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα....

ΠερισσότεραDetails

Οργή της οικογένειας της Κυριακής Γρίβα για τις δηλώσεις του δολοφόνου της

30 Μαΐου 2025
0
126
Οργή της οικογένειας της Κυριακής Γρίβα για τις δηλώσεις του δολοφόνου της

«Δεν θυμάμαι πολλά από εκείνη τη μέρα. Θυμάμαι ότι ήμουν σπίτι και έπινα. Θέλω να ζητήσω συγγνώμη από όλο τον κόσμο. Είμαι ένα χάλι εδώ και ένα χρόνο....

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών Δυτ.Ελλάδας

    Χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών Δυτ.Ελλάδας

    19 Μαρτίου 2025
    133
    Πέθανε influencer που ήπιε μονορούφι ένα μπουκάλι ουίσκι για να κερδίσει σε στοίχημα 840 ευρώ

    Πέθανε influencer που ήπιε μονορούφι ένα μπουκάλι ουίσκι για να κερδίσει σε στοίχημα 840 ευρώ

    30 Δεκεμβρίου 2024
    125
    Ξανά-υποψήφιος-για-πρόεδρος-στον-ΣΥΡΙΖΑ-ο-Κασσελάκης

    Ξανά υποψήφιος για πρόεδρος στον ΣΥΡΙΖΑ ο Κασσελάκης

    12 Σεπτεμβρίου 2024
    134

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.