• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 8 Αυγούστου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Θάνατος οδηγού στο Αγρίνιο σε αγώνες Dragster: Στο μικροσκόπιο τα κενά ασφαλείας και οι ελλιπείς έλεγχοι

Κ.Π. από Κ.Π.
27 Μαρτίου 2025
σε Πάτρα
6
0
Θάνατος οδηγού στο Αγρίνιο σε αγώνες Dragster: Στο μικροσκόπιο τα κενά ασφαλείας και οι ελλιπείς έλεγχοι
9
SHARES
143
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το μετασκευασμένο Nissan GT-R είχε ήδη πραγματοποιήσει δύο χρονομετρημένα δοκιμαστικά στην πίστα του στρατιωτικού αεροδρομίου Αγρινίου, δίχως πρόβλημα. Στο τιμόνι βρισκόταν ο 34χρονος Γεράσιμος Φιλιππάτος, έμπειρος οδηγός σε αγώνες Dragster.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

2η φορά φωτιά την ίδια ημέρα σε σημείο των Βραχνεϊκων Πάτρας

Πένθος σε γνωστή οικογένεια εμπόρων της Πάτρας

Αιφνιδιαστική επίσκεψη στελεχών του υπ.Δικαιοσύνης στην Ιατροδικαστική Πάτρας

Ηταν δεμένος με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, φορούσε άφλεκτη στολή και εγκεκριμένο από τους κανονισμούς κράνος. Στην τρίτη του προσπάθεια, όμως, στις 14 Μαΐου 2021, τίποτα δεν πήγε καλά.

Τέσσερα δευτερόλεπτα μετά την εκκίνησή του κι ενώ έτρεχε ήδη με 217 χλμ./ώρα, λόγω της υψηλής πρόσφυσης των ελαστικών το αυτοκίνητο σηκώθηκε με τους δύο δεξιούς τροχούς στον αέρα και ξεκίνησε να ανατρέπεται, ενώ βρισκόταν ακόμη στον ασφάλτινο διάδρομο του αεροδρομίου. Ακινητοποιήθηκε στο χωμάτινο περιβάλλον πλάι στην πίστα, έπειτα από επτά δευτερόλεπτα αλλεπάλληλων ανατροπών. Δεν υπήρχαν άλλωστε σε εκείνο το σημείο προστατευτικά τοιχία ή μπαριέρες για να ανακόψουν την ανεξέλεγκτη πορεία του. Ο οδηγός εκτινάχθηκε από το όχημα και βρήκε ακαριαίο θάνατο. Το κάθισμα εντοπίστηκε 15 μέτρα μακριά από το αυτοκίνητο.

Σήμερα αναμένεται να αναβιώσουν πτυχές του δυστυχήματος στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιτωλοακαρνανίας, όπου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει η εξ αναβολής δίκη με τέσσερις κατηγορουμένους. Ανάμεσά τους βρίσκονται δύο μηχανικοί που είχαν αναλάβει την προετοιμασία του οχήματος, ο έφορος του αγώνα που είχε την ευθύνη του τεχνικού ελέγχου του, καθώς και ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής. Το δυστύχημα συνέβη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Dragster και, σύμφωνα με τους τεχνικούς συμβούλους της πολιτικής αγωγής αλλά και το κατηγορητήριο, τα μέτρα ασφαλείας τόσο της πίστας όσο και του αυτοκινήτου αποδείχθηκαν ανεπαρκή για την προστασία και την επιβίωση του οδηγού.

Οι αγώνες επιτάχυνσης από στάση, τύπου Dragster, διεξάγονται με ειδικά μετασκευασμένα οχήματα, με ιπποδύναμη που μπορεί να ξεπερνάει τους 2.000 ίππους. Τα οχήματα επιταχύνουν σε ευθεία απόσταση 402,336 μ. (1/4 του μιλίου) και επιβραδύνουν στα επόμενα 500 μ. Είναι εξοπλισμένα και με αλεξίπτωτο ανάσχεσης, που βοηθάει στη μείωση της ταχύτητάς τους. Στην πίστα υπάρχουν δύο παράλληλες διαδρομές για κόντρες. Συνήθως η επιφάνεια της πίστας στρώνεται στα πρώτα 150-200 μ. με ειδικό υγρό βελτίωσης της πρόσφυσης, την επονομαζόμενη «κόλλα», που περιορίζει την ολίσθηση των τροχών για να επιτυγχάνονται καλύτερες επιδόσεις.

Η έκθεση

Πραγματογνώμονες της οικογένειας του θανόντος κλήθηκαν να εξετάσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος στο Αγρίνιο. Σύμφωνα με την έκθεση, που είναι εις γνώσιν της «Κ», προσέγγισαν το συμβάν με τη μεθοδολογία διερεύνησης η οποία ακολουθείται σε αεροπορικά ατυχήματα. Διαπίστωσαν, μεταξύ άλλων, ότι το μετασκευασμένο αυτοκίνητο διέθετε κλωβό ασφαλείας χαμηλότερων προδιαγραφών σε σχέση με τις απαιτήσεις της κατηγορίας του.

Ανέφεραν ακόμη ότι ο γάντζος των ζωνών ασφαλείας στήριζε ταυτόχρονα και τη βάση του καθίσματος στο δάπεδο με τρόπο τεχνικά αντικανονικό και επικίνδυνο. Εκτίμησαν ότι εάν οι αγκυρώσεις των ζωνών ασφαλείας και οι στηρίξεις του καθίσματος είχαν λειτουργήσει, το σώμα του οδηγού θα είχε παραμείνει στη θέση του και ο τελικός διαθέσιμος, ζωτικός χώρος από την παραμόρφωση του αμαξώματος θα ήταν επαρκής για τα σωματομετρικά δεδομένα του.

Σημείωσαν ακόμη ότι η ημερομηνία λήξης των ζωνών ασφαλείας και του καθίσματος είχε παρέλθει από το τέλος του 2020. Ωστόσο, αυτά τα υλικά χρησιμοποιούνταν νομότυπα.

Οπως σημείωσαν στην έκθεση, υπάρχει διάταξη της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) που επιτρέπει για τον περιορισμό του κόστους τη χρήση των υλικών για άλλα δύο χρόνια μετά τη λήξη τους. Κατά τους πραγματογνώμονες θα έπρεπε να είχαν διαπιστωθεί στον τεχνικό έλεγχο πριν από τον αγώνα οι «οφθαλμοφανείς ελλείψεις του οχήματος». Την τεχνική έκθεση υπογράφει ο ειδικός πραγματογνώμονας Παναγιώτης Μαδιάς, και στην ομάδα εργασίας μετείχαν οι Κώστας Λακαφώσης και Παναγιώτης Συμεωνίδης.

Στο μικροσκόπιο των πραγματογνωμόνων μπήκαν και τα μέτρα προστασίας που διέθετε η πίστα. Είχαν τοποθετηθεί προσωρινά τσιμεντένια τοιχία ασφαλείας στην εκκίνηση έως τα πρώτα 100 μ. ώστε να μην τραυματιστούν οι θεατές. Οι πραγματογνώμονες εκτιμούν ότι εάν υπήρχε τοιχίο και στο υπόλοιπο κομμάτι, το όχημα θα είχε συγκρουστεί υπό μικρή γωνία και θα είχε παραμείνει περιορισμένο στην ασφάλτινη επιφάνεια της πίστας. Ανέφεραν στην έκθεση ότι από την εμπειρία αγώνων του εξωτερικού η ύπαρξη συγκεκριμένων προδιαγραφών τοιχίου μπορεί να εξασφαλίσει την επιβίωση του οδηγού.

Μεταξύ άλλων παραθέτουν και την επιστολή διοργανωτή παρόμοιων αγώνων στη Θήβα, ο οποίος το 2019 αποφάσισε να σταματήσει τη διεξαγωγή τους για λόγους ασφαλείας. Τα αυτοκίνητα είχαν γίνει πιο δυνατά, ο κίνδυνος ανατροπής ή εξόδου τους από τον διάδρομο ήταν πλέον πιο πιθανός. Ανέφερε στην επιστολή ότι χρειαζόταν τοιχίο ασφαλείας σε όλη τη διαδρομή, μήκους τουλάχιστον 800 μέτρων, αλλά το κόστος ήταν απαγορευτικό. Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου απαιτεί την ύπαρξη τοιχίου ή μπαριέρας σε όλο το μήκος της πίστας. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην τεχνική έκθεση, επιτρέπει στις εθνικές ομοσπονδίες να προσαρμόσουν τους κανονισμούς των εθνικών πρωταθλημάτων με δική τους κρίση. Στην Ελλάδα οι διοργανωτές ήταν υποχρεωμένοι από την ΟΜΑΕ να τοποθετούν προστατευτικά εμπόδια μόνο στα πρώτα 100 μ. Είναι στη δική τους διακριτική ευχέρεια εάν θα τα επεκτείνουν.

«Δεν τηρήθηκαν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας για τέτοιου είδους αγώνες, ούτε καν διενεργήθηκε ο απαιτούμενος έλεγχος ασφαλείας του οχήματος από τους ορισμένους προς τούτο αρμόδιους διοργανωτές. Υπήρξαν τραγικές παραλείψεις οι οποίες οδήγησαν στον θάνατο έναν νέο άνθρωπο», δηλώνει στην «Κ» ο δικηγόρος της οικογένειας του θύματος, Βασίλης Ζησιμάτος. «Ας ελπίσουμε ότι η υπόθεση θανάτου του Γεράσιμου, που τόση θλίψη έχει επιφέρει σε όσους τον γνώρισαν, θα αποτελέσει την αφετηρία ώστε στο εξής να μην αφήνεται, κυριολεκτικά, στην τύχη η ασφάλεια όσων αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και συμμετέχουν σε αντίστοιχους αγώνες».

Share4Tweet2
Κ.Π.

Κ.Π.

Προτείνουμε για εσάς:

2η φορά φωτιά την ίδια ημέρα σε σημείο των Βραχνεϊκων Πάτρας

7 Αυγούστου 2025
0
126
2η φορά φωτιά την ίδια ημέρα σε σημείο των Βραχνεϊκων Πάτρας

Άμεση ήταν η κινητοποίηση των τοπικών Αρχών της Πάτρας, όταν εκδηλώθηκε φωτιά στα Βραχνέικα Αχαΐας, κοντά στην πίστα καρτ. Στο σημείο έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, με...

ΠερισσότεραDetails

Πένθος σε γνωστή οικογένεια εμπόρων της Πάτρας

7 Αυγούστου 2025
0
126
Πένθος σε γνωστή οικογένεια εμπόρων της Πάτρας

Νεκρός σε ηλικία 84 ετών, μέσα στο σπίτι του εντοπίστηκε ο γνωστός έμπορος ηλεκτρικών ειδών Χρήστος Δούβρης, σκορπώντας θλίψη στην οικογένεια και στους φίλους του. Η εξόδιος ακολουθία...

ΠερισσότεραDetails

Αιφνιδιαστική επίσκεψη στελεχών του υπ.Δικαιοσύνης στην Ιατροδικαστική Πάτρας

7 Αυγούστου 2025
0
126
Επαναλειτουργεί η Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πάτρας!

Παραμένει υπό έλεγχο η Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πάτρας, από το υπουργείο δικαιοσύνης, ακόμα και μετά την επαναλειτουργία της, καθώς νέα αιφνιδιαστική επίσκεψη πραγματοποίησαν τα στελέχη του υπουργείου Δικαιοσύνης. Η...

ΠερισσότεραDetails

Εντάχθηκε στους χάρτες της Google η νέα Πατρών-Πύργου(ΧΑΡΤΗΣ)

7 Αυγούστου 2025
0
126
Εντάχθηκε στους χάρτες της Google η νέα Πατρών-Πύργου(ΧΑΡΤΗΣ)

Επίσημα στους χάρτες της Google, εμφανίζεται πλέον η νέα Εθνική Οδός Πατρών–Πύργου, στο μεγαλύτερο ολοκληρωμένο τμήμα της, από τον Αλισσό μέχρι τα Χανάκια, διευκολύνοντας σημαντικά την πλοήγηση των...

ΠερισσότεραDetails

Στον σταθμό Μποζαΐτίκων η μετεπιβίβαση των επιβατών του προαστιακού

7 Αυγούστου 2025
0
126
Επίγεια διέλευση του τρένου στην Πάτρα ζητά ο ΟΣΕ-Και η υπογειοποίηση;

Από σήμερα η μετεπιβίβαση για το τμήμα Μποζαΐτικα – ‘Αγιος Ανδρέας πραγματοποιείται εκ νέου στον σταθμό των Μποζαΐτίκων αντί του σταθμού της Αγυιάς, αφού ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!
    ΠAΤΡΑ Ο καιρός

    Περισσότερα από Πάτρα:

    • Πάτρα
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Το σχόλιο της Ημέρας

    Σχετικά Άρθρα

    Δεν απειλεί οικισμό η φωτιά στα Καλάβρυτα

    “Καμπάνα” σε 23χρονη που έβαλε 3 φωτιές στο ίδιο σημείο

    7 Αυγούστου 2025
    125
    “Πάτρα Σπουδαία και Πάλι”: Την ώρα που χιλιάδες Πατρινοί στερούνται, ρυθμίζουν και πληρώνουν, ο Δήμος ανταμείβει την ασυνέπεια

    “Πάτρα Σπουδαία και Πάλι”: Την ώρα που χιλιάδες Πατρινοί στερούνται, ρυθμίζουν και πληρώνουν, ο Δήμος ανταμείβει την ασυνέπεια

    7 Αυγούστου 2025
    126
    Η Περιφέρεια ΔΕ συμμέτοχος και αρωγός στην «Βραδιά Εμπορίου» στην Κ.Αχαΐα

    Η Περιφέρεια ΔΕ συμμέτοχος και αρωγός στην «Βραδιά Εμπορίου» στην Κ.Αχαΐα

    7 Αυγούστου 2025
    126
    Σοβαρό επεισόδιο στα Ζαρουχλέικα

    Σχηματισμός δικογραφίας σε βάρος 3 αλλοδαπών για εμπορία ανθρώπων

    7 Αυγούστου 2025
    125
    Εγγραφές παιδιών στο ΚΔΑΠ Διάπλασις για μελέτη και Δημιουργική Απασχόληση

    Εγγραφές παιδιών στο ΚΔΑΠ Διάπλασις για μελέτη και Δημιουργική Απασχόληση

    7 Αυγούστου 2025
    130
    Κάτοικος Πατρών ο Στην Πάτρα ζούσε ο 56χρονος που βρήκε τραγικό θάνατο στο έργο Λευκάδα–Βόνιτσα

    Κάτοικος Πατρών ο Στην Πάτρα ζούσε ο 56χρονος που βρήκε τραγικό θάνατο στο έργο Λευκάδα–Βόνιτσα

    6 Αυγούστου 2025
    126
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.