• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Δευτέρα, 1 Σεπτεμβρίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Θάνατος οδηγού στο Αγρίνιο σε αγώνες Dragster: Στο μικροσκόπιο τα κενά ασφαλείας και οι ελλιπείς έλεγχοι

Κ.Π. από Κ.Π.
27 Μαρτίου 2025
σε Πάτρα
6
0
Θάνατος οδηγού στο Αγρίνιο σε αγώνες Dragster: Στο μικροσκόπιο τα κενά ασφαλείας και οι ελλιπείς έλεγχοι
9
SHARES
145
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το μετασκευασμένο Nissan GT-R είχε ήδη πραγματοποιήσει δύο χρονομετρημένα δοκιμαστικά στην πίστα του στρατιωτικού αεροδρομίου Αγρινίου, δίχως πρόβλημα. Στο τιμόνι βρισκόταν ο 34χρονος Γεράσιμος Φιλιππάτος, έμπειρος οδηγός σε αγώνες Dragster.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

 Αϊβαλής: Ευθύ «κατηγορώ» σε Κυβέρνηση και Δημοτική Αρχή για τις φωτιές της Πάτρας- Ζήτησε παραίτηση του Προέδρου της ΔΕΥΑΠ για την έλλειψη νερού

“Πάτρα Ενωμένη”: Ήρθε η ώρα να αναλάβετε τις ευθύνες σας κύριε Δήμαρχε

Πελετίδης για τις μεγάλες φωτιές στην Πάτρα-Τι υποστήριξε

Ηταν δεμένος με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, φορούσε άφλεκτη στολή και εγκεκριμένο από τους κανονισμούς κράνος. Στην τρίτη του προσπάθεια, όμως, στις 14 Μαΐου 2021, τίποτα δεν πήγε καλά.

Τέσσερα δευτερόλεπτα μετά την εκκίνησή του κι ενώ έτρεχε ήδη με 217 χλμ./ώρα, λόγω της υψηλής πρόσφυσης των ελαστικών το αυτοκίνητο σηκώθηκε με τους δύο δεξιούς τροχούς στον αέρα και ξεκίνησε να ανατρέπεται, ενώ βρισκόταν ακόμη στον ασφάλτινο διάδρομο του αεροδρομίου. Ακινητοποιήθηκε στο χωμάτινο περιβάλλον πλάι στην πίστα, έπειτα από επτά δευτερόλεπτα αλλεπάλληλων ανατροπών. Δεν υπήρχαν άλλωστε σε εκείνο το σημείο προστατευτικά τοιχία ή μπαριέρες για να ανακόψουν την ανεξέλεγκτη πορεία του. Ο οδηγός εκτινάχθηκε από το όχημα και βρήκε ακαριαίο θάνατο. Το κάθισμα εντοπίστηκε 15 μέτρα μακριά από το αυτοκίνητο.

Σήμερα αναμένεται να αναβιώσουν πτυχές του δυστυχήματος στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιτωλοακαρνανίας, όπου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει η εξ αναβολής δίκη με τέσσερις κατηγορουμένους. Ανάμεσά τους βρίσκονται δύο μηχανικοί που είχαν αναλάβει την προετοιμασία του οχήματος, ο έφορος του αγώνα που είχε την ευθύνη του τεχνικού ελέγχου του, καθώς και ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής. Το δυστύχημα συνέβη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Dragster και, σύμφωνα με τους τεχνικούς συμβούλους της πολιτικής αγωγής αλλά και το κατηγορητήριο, τα μέτρα ασφαλείας τόσο της πίστας όσο και του αυτοκινήτου αποδείχθηκαν ανεπαρκή για την προστασία και την επιβίωση του οδηγού.

Οι αγώνες επιτάχυνσης από στάση, τύπου Dragster, διεξάγονται με ειδικά μετασκευασμένα οχήματα, με ιπποδύναμη που μπορεί να ξεπερνάει τους 2.000 ίππους. Τα οχήματα επιταχύνουν σε ευθεία απόσταση 402,336 μ. (1/4 του μιλίου) και επιβραδύνουν στα επόμενα 500 μ. Είναι εξοπλισμένα και με αλεξίπτωτο ανάσχεσης, που βοηθάει στη μείωση της ταχύτητάς τους. Στην πίστα υπάρχουν δύο παράλληλες διαδρομές για κόντρες. Συνήθως η επιφάνεια της πίστας στρώνεται στα πρώτα 150-200 μ. με ειδικό υγρό βελτίωσης της πρόσφυσης, την επονομαζόμενη «κόλλα», που περιορίζει την ολίσθηση των τροχών για να επιτυγχάνονται καλύτερες επιδόσεις.

Η έκθεση

Πραγματογνώμονες της οικογένειας του θανόντος κλήθηκαν να εξετάσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος στο Αγρίνιο. Σύμφωνα με την έκθεση, που είναι εις γνώσιν της «Κ», προσέγγισαν το συμβάν με τη μεθοδολογία διερεύνησης η οποία ακολουθείται σε αεροπορικά ατυχήματα. Διαπίστωσαν, μεταξύ άλλων, ότι το μετασκευασμένο αυτοκίνητο διέθετε κλωβό ασφαλείας χαμηλότερων προδιαγραφών σε σχέση με τις απαιτήσεις της κατηγορίας του.

Ανέφεραν ακόμη ότι ο γάντζος των ζωνών ασφαλείας στήριζε ταυτόχρονα και τη βάση του καθίσματος στο δάπεδο με τρόπο τεχνικά αντικανονικό και επικίνδυνο. Εκτίμησαν ότι εάν οι αγκυρώσεις των ζωνών ασφαλείας και οι στηρίξεις του καθίσματος είχαν λειτουργήσει, το σώμα του οδηγού θα είχε παραμείνει στη θέση του και ο τελικός διαθέσιμος, ζωτικός χώρος από την παραμόρφωση του αμαξώματος θα ήταν επαρκής για τα σωματομετρικά δεδομένα του.

Σημείωσαν ακόμη ότι η ημερομηνία λήξης των ζωνών ασφαλείας και του καθίσματος είχε παρέλθει από το τέλος του 2020. Ωστόσο, αυτά τα υλικά χρησιμοποιούνταν νομότυπα.

Οπως σημείωσαν στην έκθεση, υπάρχει διάταξη της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) που επιτρέπει για τον περιορισμό του κόστους τη χρήση των υλικών για άλλα δύο χρόνια μετά τη λήξη τους. Κατά τους πραγματογνώμονες θα έπρεπε να είχαν διαπιστωθεί στον τεχνικό έλεγχο πριν από τον αγώνα οι «οφθαλμοφανείς ελλείψεις του οχήματος». Την τεχνική έκθεση υπογράφει ο ειδικός πραγματογνώμονας Παναγιώτης Μαδιάς, και στην ομάδα εργασίας μετείχαν οι Κώστας Λακαφώσης και Παναγιώτης Συμεωνίδης.

Στο μικροσκόπιο των πραγματογνωμόνων μπήκαν και τα μέτρα προστασίας που διέθετε η πίστα. Είχαν τοποθετηθεί προσωρινά τσιμεντένια τοιχία ασφαλείας στην εκκίνηση έως τα πρώτα 100 μ. ώστε να μην τραυματιστούν οι θεατές. Οι πραγματογνώμονες εκτιμούν ότι εάν υπήρχε τοιχίο και στο υπόλοιπο κομμάτι, το όχημα θα είχε συγκρουστεί υπό μικρή γωνία και θα είχε παραμείνει περιορισμένο στην ασφάλτινη επιφάνεια της πίστας. Ανέφεραν στην έκθεση ότι από την εμπειρία αγώνων του εξωτερικού η ύπαρξη συγκεκριμένων προδιαγραφών τοιχίου μπορεί να εξασφαλίσει την επιβίωση του οδηγού.

Μεταξύ άλλων παραθέτουν και την επιστολή διοργανωτή παρόμοιων αγώνων στη Θήβα, ο οποίος το 2019 αποφάσισε να σταματήσει τη διεξαγωγή τους για λόγους ασφαλείας. Τα αυτοκίνητα είχαν γίνει πιο δυνατά, ο κίνδυνος ανατροπής ή εξόδου τους από τον διάδρομο ήταν πλέον πιο πιθανός. Ανέφερε στην επιστολή ότι χρειαζόταν τοιχίο ασφαλείας σε όλη τη διαδρομή, μήκους τουλάχιστον 800 μέτρων, αλλά το κόστος ήταν απαγορευτικό. Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου απαιτεί την ύπαρξη τοιχίου ή μπαριέρας σε όλο το μήκος της πίστας. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην τεχνική έκθεση, επιτρέπει στις εθνικές ομοσπονδίες να προσαρμόσουν τους κανονισμούς των εθνικών πρωταθλημάτων με δική τους κρίση. Στην Ελλάδα οι διοργανωτές ήταν υποχρεωμένοι από την ΟΜΑΕ να τοποθετούν προστατευτικά εμπόδια μόνο στα πρώτα 100 μ. Είναι στη δική τους διακριτική ευχέρεια εάν θα τα επεκτείνουν.

«Δεν τηρήθηκαν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας για τέτοιου είδους αγώνες, ούτε καν διενεργήθηκε ο απαιτούμενος έλεγχος ασφαλείας του οχήματος από τους ορισμένους προς τούτο αρμόδιους διοργανωτές. Υπήρξαν τραγικές παραλείψεις οι οποίες οδήγησαν στον θάνατο έναν νέο άνθρωπο», δηλώνει στην «Κ» ο δικηγόρος της οικογένειας του θύματος, Βασίλης Ζησιμάτος. «Ας ελπίσουμε ότι η υπόθεση θανάτου του Γεράσιμου, που τόση θλίψη έχει επιφέρει σε όσους τον γνώρισαν, θα αποτελέσει την αφετηρία ώστε στο εξής να μην αφήνεται, κυριολεκτικά, στην τύχη η ασφάλεια όσων αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και συμμετέχουν σε αντίστοιχους αγώνες».

Share4Tweet2
Κ.Π.

Κ.Π.

Προτείνουμε για εσάς:

 Αϊβαλής: Ευθύ «κατηγορώ» σε Κυβέρνηση και Δημοτική Αρχή για τις φωτιές της Πάτρας- Ζήτησε παραίτηση του Προέδρου της ΔΕΥΑΠ για την έλλειψη νερού

1 Σεπτεμβρίου 2025
0
127
Βασίλης Αϊβαλής: 46% λιγότερη ανάπλαση στο Λαδόπουλο, 33% λιγότερη για το Δήμο Πατρέων

Με σκληρή κριτική προς την Κυβέρνηση και τη Δημοτική Αρχή, τοποθετήθηκε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές που έφτασαν μέχρι τον αστικό ιστό της...

ΠερισσότεραDetails

“Πάτρα Ενωμένη”: Ήρθε η ώρα να αναλάβετε τις ευθύνες σας κύριε Δήμαρχε

1 Σεπτεμβρίου 2025
0
126
“Πάτρα Ενωμένη”: Ήρθε η ώρα να αναλάβετε τις ευθύνες σας κύριε Δήμαρχε

Στην τοποθέτησή της η Μάχη Σιώρου, Δημοτική Σύμβουλος της παράταξης “Πάτρα Ενωμένη”, Αντιπρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου στην τοποθέτησή της για το θέμα των πρόσφατων πυρκαγιών στην Πάτρα σημείωσε: "Βρισκόμαστε λίγο...

ΠερισσότεραDetails

Πελετίδης για τις μεγάλες φωτιές στην Πάτρα-Τι υποστήριξε

1 Σεπτεμβρίου 2025
0
126
Υψηλός ο σημερινός κίνδυνος πυρκαγιάς στη Δυτ. Ελλάδα(ΧΑΡΤΗΣ)

Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, ανέφερε τα εξής στην εισήγησή του, κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, που αφορά τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Πάτρα, στις 12...

ΠερισσότεραDetails

Προς λειτουργία ο νέος Σταθμός Λεωφορείων του Υπεραστικού Κτελ Αχαίας

1 Σεπτεμβρίου 2025
0
127
Προς λειτουργία ο νέος Σταθμός Λεωφορείων του Υπεραστικού Κτελ Αχαίας

Οι αποφάσεις για τις Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για το νέο σταθμό του Υπεραστικού Κτελ Αχαίας, έχουν, ήδη, περάσει από το Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων και το επόμενο βήμα είναι τώρα...

ΠερισσότεραDetails

Εργασίες κατασκευής του δικτύου φυσικού αερίου στην Πάτρα

1 Σεπτεμβρίου 2025
0
126
Εργασίες κατασκευής του δικτύου φυσικού αερίου στην Πάτρα

Εντός του οικιστικού ιστού της Πάτρας, αλλά και της Εθνικής οδού «111» προς την Πάτρα, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή του Δικτύου Φυσικού...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!
    ΠAΤΡΑ Ο καιρός

    Περισσότερα από Πάτρα:

    • Πάτρα
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Το σχόλιο της Ημέρας

    Σχετικά Άρθρα

    σπιράλ: Αίτημα σύγκλησης Δημοτικού Συμβουλίου για τις οφειλές στον Δήμο Πατρέων

    Οι ερωτήσεις του “σπιράλ” στη συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτρας

    1 Σεπτεμβρίου 2025
    127
    Παραλία της Δυτ.Ελλάδας στη λίστα με τα περισσότερα παράπονα

    Παραλία της Δυτ.Ελλάδας στη λίστα με τα περισσότερα παράπονα

    1 Σεπτεμβρίου 2025
    127
    ΝΕ ΠΑΣΟΚ Αχαΐας: «Αχαΐα Pass, αλλά αλήθεια, που πας;»

    Περιοδεία κλιμακίου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ την Τρίτη στην Πάτρα

    1 Σεπτεμβρίου 2025
    127
    6 Σεπτεμβρίου ξεκινά η νέα πολιτιστική περίοδος στον Φάρο Ποντίων Πατρών

    6 Σεπτεμβρίου ξεκινά η νέα πολιτιστική περίοδος στον Φάρο Ποντίων Πατρών

    1 Σεπτεμβρίου 2025
    127
    2 εγκαυματίες σε κρίσιμη κατάσταση από φωτιά στο γήπεδο του ΕΓΟΗ

    Τρεις φωτιές εκδηλώθηκαν ταυτόχρονα στον χώρο της Πανεπιστημιούπολης Πάτρας

    31 Αυγούστου 2025
    127
    Για κακούργημα διώκεται ο 46χρονος για το θανατηφόρο στην Ακτή Δυμαίων-Τη Δευτέρα στον ανακριτή

    Για κακούργημα διώκεται ο 46χρονος για το θανατηφόρο στην Ακτή Δυμαίων-Τη Δευτέρα στον ανακριτή

    31 Αυγούστου 2025
    127
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.