• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Τα μοιραία 9 δευτερόλεπτα πριν την πτώση του Canadair στην Κάρυστο-Θρήνος για τους 2 πιλότους(ΦΩΤΟ)

Molonoti από Molonoti
26 Ιουλίου 2023
σε Ελλάδα
5
0
Τα μοιραία 9 δευτερόλεπτα πριν την πτώση του Canadair στην Κάρυστο-Θρήνος για τους 2 πιλότους(ΦΩΤΟ)
7
SHARES
124
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Μουδιασμένη παραμένει όλη η χώρα από τον τραγικό θάνατο των δύο ιπτάμενων της Πολεμικής Αεροπορίας, του 34χρονου σμηναγού Χρήστου Μουλά και του 27χρονου ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους το μεσημέρι της Τρίτης στην Κάρυστο μετά την πτώση του Canadair με το οποίο επιχειρούσαν ρίψη νερού κοντά στο χωριό Πλατανιστός στην Εύβοια.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

Δύο θάνατοι από τον ιό του Δυτικού Νείλου την τελευταία εβδομάδα

Η ΓΣΕΕ προκήρυξε 24ωρη πανελλαδική απεργία την 1η Οκτωβρίου

Tαυτοποιήθηκε η 2η σορός που εντοπίστηκε τη Δευτέρα στον Θερμαϊκό

Όπως φαίνεται στο βίντεο-ντοκουμέντο που κατέγραψε η ΕΡΤ από τη στιγμή της πτώσης του Canadair CL-215, οι δύο ιπτάμενοι είχαν μόλις εννέα δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν από τη στιγμή το αεροσκάφος χτύπησε στο δέντρο μετά την άφεση νερού που έκαναν 10 λεπτά πριν τις 3 το μεσημέρι.

Στο ίδιο βίντεο φαίνεται ότι το αεροπλάνο μετά τη ρίψη από πολύ μικρό ύψος, να παίρνει δεξιά στροφή, να χάνει ύψος και εν συνεχεία να συντρίβεται, μέσα σε ένα σύννεφο καπνού ενώ λίγο πριν τη δεξιά στροφή φαίνεται να χτυπά σε ένα κλαδί και να χάνει τον πλωτήρα από το δεξί φτερό.

Το μοιραίο Canadair CL-215, έχοντας στο πιλοτήριό του τον 27χρονο Περικλή Στεφανίδη και τον 34χρονο Χρήστος Μουλά, χειριστές της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης με έδρα την Ελευσίνα, είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Αγχιάλου με προορισμό την Κάρυστο.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος, συνοδεία ενός ακόμη Canadair, μιας και όπως όλα τα αεροσκάφη έτσι και αυτά πετούν πάντα σε ζεύγη για λόγους ασφαλείας, προσέγγισαν την πυρκαγιά στον Πλατανιστό Ευβοία, έχοντας γεμάτες τις δεξαμενές τους με περίπου 5,5 τόνους νερό. Όπως προβλέπεται, τα αεροσκάφη πέταξαν αρχικά πάνω από την περιοχή ενδιαφέροντος ώστε να αξιολογήσουν τις συνθήκες και να εντοπίσουν τον τόπο ρίψης και εν συνεχεία επέστρεψαν προκειμένου να αδειάσουν το φορτίο τους με την τραγική κατάληξη για το Canadair με τον 34χρονο κυβερνήτη και τον 27χρονο συγκυβερνήτη.

Έμπειροι πιλότοι έλεγαν χθες, Τρίτη, στο protothema.gr ότι τα Canadair είναι αεροσκάφη που πετάνε με το χέρι και με το μάτι. Με άλλα λόγια, δεν έχουν κανένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πτήσης.

Οι ίδοι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας τόνιζαν ότι μετά τη ρίψη του νερού το Canadair παίρνει απότομα ύψος, λόγω της ξαφνικής απώλειας βάρους. Με το που ελαφραίνει το αεροσκάφος αυξάνεται η ροπή στρέψης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς το αεροπλάνο «ροπάρει» προς τα δεξιά, βρίσκει στο εμπόδιο (δένδρο) που το «σπρώχνει» ακόμη δεξιότερα, ενώ παράλληλα χάνει και τον πλωτήρα του δεξιού φτερού. Κάπου εκεί χάνεται η ικανότητα πτήσης. Είναι βέβαιο – έλεγαν – πως οι πιλότοι προσπάθησαν να το επαναφέρουν αλλά όταν πετάς σε ύψος 10 – 12 μέτρων και στο συγκεκριμένο ανάγλυφο του εδάφους, δεν έχεις ούτε το χρόνο, αλλά ούτε και τον χώρο να τα καταφέρεις.

canadair_ptwsi_in__7_ canadair_ptwsi_in__1_ canadair_ptwsi_in__4_ canadair_ptwsi_in__3_

«Μετά την ρίψη του νερού στην φωτιά, παρατηρείται η ρίψη δεξιού πλωτήρα, αυτό γίνεται λόγω της πρόσκρουσης του ακροπτερυγιου με δέντρο. Προφανώς λόγω τής πρόσκρουσης χάνεται το οριακό στρώμα, κοινώς η άνωση από την πτέρυγα και το αεροσκάφος παίρνει δεξιά στροφή με πλήρη ισχύ στους κινητήρες από τον πιλότο για να φύγει από την απώλεια στήριξης. Το Canadair εμφανίζεται εν συνεχεία έτσι να κατευθύνεται προς την χαράδρα. Εκεί το θερμικό φορτίο της καιόμενης περιοχής επηρεάζει τους παλιούς εμβολοφόρους κινητήρες και γίνεται πλέον το μοιραίο. Αν το πυροσβεστικό αεροσκάφος χτυπούσε το δέντρο και μπροστά του είχε αντί βουνό 300-400 μετρα άνοιγμα, χαμηλώνοντας λίγο, αεροπορικά βάζοντας nose down και δεξιά το κάθετο σταθερό(rudder ) οι πιλότοι θα μπορούσαν υπό προϋποθέσεις να σωθούν. Και λέμε υπό προϋποθέσεις διότι ακόμη και σε μία τέτοια περίπτωση το γεγονός ότι ο κινητήρας των CL-215 είναι εμβολοφόρος και όχι turboprop, όπως των CL-415, δυσκολεύει την κατάσταση», σημειώνει ο πρώην πρόεδρος Πτυχιούχων Μηχανικών Αεροσκαφών και νυν πραγματογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων, κ. Στάθης Πέκιας, συμπληρώνοντας, παράλληλα, πως πάντα και σε κάθε περίπτωση τα θερμικά στοιχεία από τίς φωτιές επηρεάζουν την ισχύ των κινητήρων των αεροσκαφών «ιδιαίτερα δε όταν υπάρχουν ακόμα εμβολοφόροι κινητήρες όπως του CL- 215 στους οποίους όσες αναβαθμίσεις και αν γίνουν από την κατασκευάστρια εταιρεία πάντα θα υπολείπονται των νέων turboprop κινητήρων που χρησιμοποιούν τα CL-415».

O σμηναγός Χρήστος Μουλάς
Ο 34χρονος σμηναγός Χρήστος Μουλάς και ο 27χρονος ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, χειριστές της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, έπεσαν εν ώρα καθήκοντος με πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-215.

Σμηναγος-_Ι_-Χρηστος-Μουλας

Ο Χρήστος Μουλάς είχε καταγωγή από τα Χανιά και συγκεκριμένα από το Γαβαλοχώρι του Δήμου Αποκορώνου. Είχε περάσει την παιδική και εφηβική ηλικία του στον Αποκόρωνα, καθώς οι γονείς του δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στην περιοχή. Ο θείος του είναι γιατρός στο νοσοκομείο Χανίων.

Αργότερα εισήχθη στη Σχολή Ικάρων και έγινε πιλότος στα πυροσβεστικά αεροσκάφη.

xeiristes_canadair__1_ xeiristes_canadair__5_

Αγαπούσε τα αεροσκάφη και τα ταξίδια και ανέβαζε φωτογραφίες στα κοινωνικά δίκτυα από τις πτήσεις του.

Πριν από δύο χρόνια είχε ανεβάσει και μια φωτογραφία από το Canadair του την ώρα που πετούσε πάνω από την Ακρόπολη.

120234610_3390094794401179_4522252879869097877_n

Ο 34χρονος σμηναγός ήταν παντρεμένος αλλά δυστυχώς δεν πρόλαβε να γευτεί τη χαρά της πατρότητας καθώς η σύζυγός του είναι έγκυος 3 μηνών.

Μάλιστα χθες, Τρίτη, το απόγευμα στα Χανιά πραγματοποιήθηκε και η Παραδοσιακή Στράτα χωρίς χορό, μουσική και τραγούδια. Οι συμμετέχοντες, οι σύλλογοι «Αροδαμός», «Το Μετερίζι», «Το Αντάμωμα» και ο φοιτητικός οργανισμός «Best Chania» του Πολυτεχνείου Κρήτης αλλά και πλήθος πολιτών κατέληξαν στην πλατεία της Μητρόπολης και όλοι μαζί αναφώνησαν «Αθάνατοι» για τους δύο νέους που χάθηκαν

Ο ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης
Ο 27χρονος ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης είχε καταγωγή από το Κιλκίς και από μικρός είχε όνειρο να πετά με αεροσκάφη.

Ανθυποσμηναγος-_Ι_-Περικλης-Στεφανιδης

Μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη όπου τελείωσε το Γυμνάσιο και το Λύκειο στην Ξηροκρήνη. Πέρασε στη Σχολή Ικάρων και μετά την αποφοίτηση υπηρέτησε στα πυροσβεστικά αεροσκάφη.

xeiristes_canadair__2_ xeiristes_canadair__4_ xeiristes_canadair__3_

Η ανακοίνωση του ΓΕΑ:
“Την Τρίτη 25 Ιουλίου 2023 και ώρα 14:52 αεροσκάφος τύπου CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, κατέπεσε, κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης, στον Πλατανιστό Ευβοίας με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη, Σμηναγού (Ι) Χρήστου Μουλά, 34 ετών και του συγκυβερνήτη, Ανθυποσμηναγού (Ι) Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών.

Mε απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, κηρύσσεται τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις (από 25 έως 27 Ιουλίου 2023) για την απώλεια της ζωής, εν ώρα καθήκοντος, των Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας και χειριστών του πυροσβεστικού αεροσκάφους CL-215, το οποίο επιχειρούσε στην Εύβοια.”

Tags: Ελλάδα
Share3Tweet2
Molonoti

Molonoti

Προτείνουμε για εσάς:

Δύο θάνατοι από τον ιό του Δυτικού Νείλου την τελευταία εβδομάδα

18 Σεπτεμβρίου 2025
0
127
Δύο θάνατοι από τον ιό του Δυτικού Νείλου την τελευταία εβδομάδα

Κρούσματα λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου έχουν καταγραφεί και διερευνηθεί σε 37 δήμους της χώρας και έφτασαν συνολικά τα 83, από την αρχή του έτους, εκ...

ΠερισσότεραDetails

Η ΓΣΕΕ προκήρυξε 24ωρη πανελλαδική απεργία την 1η Οκτωβρίου

18 Σεπτεμβρίου 2025
0
127
Η ΓΣΕΕ προκήρυξε 24ωρη πανελλαδική απεργία την 1η Οκτωβρίου

Με βασικά αιτήματα την απόσυρση των μέτρων για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας στο επερχόμενο νομοσχέδιο, την μείωση του ωραρίου και την επαναφορά των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, μετά...

ΠερισσότεραDetails

Tαυτοποιήθηκε η 2η σορός που εντοπίστηκε τη Δευτέρα στον Θερμαϊκό

18 Σεπτεμβρίου 2025
0
127
2η σορός εντοπίστηκε στον Θερμαϊκό!

Σε 24χρονο Σομαλό ανήκει η δεύτερη σορός που είχε εντοπιστεί τη Δευτέρα στον Θερμαϊκό κόλπο και συγκεκριμένα στο ύψος της πλατείας Αριστοτέλους. Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, ολοκληρώθηκε...

ΠερισσότεραDetails

Πάγωσε ο δημοσιογραφικός κόσμος από τον ξαφνικό θάνατο του κάμεραμαν Γιώργου Παυλάκη

17 Σεπτεμβρίου 2025
0
128
Πάγωσε ο δημοσιογραφικός κόσμος από τον ξαφνικό θάνατο του κάμεραμαν Γιώργου Παυλάκη

Κατά τη διάρκεια ρεπορτάζ, κατέρρευσε ο καμεραμάν του ΑΝΤ1 Δυτικής Ελλάδας Γιώργος Παυλάκης το μεσημέρι της Τετάρτης, από ανακοπή καρδιάς. Ήταν μόλις 54 ετών και πατέρας δύο παιδιών....

ΠερισσότεραDetails

Νέος Κ.Ο.Κ.: Πάνω από 2.600 κλήσεις για κράνος στο επταήμερο

17 Σεπτεμβρίου 2025
0
127
Νέος Κ.Ο.Κ.: Πάνω από 2.600 κλήσεις για κράνος στο επταήμερο

Συνεχίστηκαν για ενδέκατη εβδομάδα οι έλεγχοι και οι ενημερωτικές δράσεις της Ελληνικής Αστυνομίας στο πλαίσιο της εκστρατείας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους», με σκοπό την καθολική συμμόρφωση των οδηγών...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Από Απρίλιο νέες μειώσεις φόρων για μισθωτούς–Παρεμβάσεις σε κλίμακα και τεκμήρια διαβίωσης

    Από Απρίλιο νέες μειώσεις φόρων για μισθωτούς–Παρεμβάσεις σε κλίμακα και τεκμήρια διαβίωσης

    27 Ιανουαρίου 2025
    126
    Η φοβερή αδυναμία να δούμε κατάματα την αλήθεια στα Τέμπη – Κανείς δεν την υπερασπίζεται

    Η φοβερή αδυναμία να δούμε κατάματα την αλήθεια στα Τέμπη – Κανείς δεν την υπερασπίζεται

    23 Φεβρουαρίου 2025
    128
    Σεισμός 5,6 Ρίχτερ στο Αφγανιστάν

    Σεισμός 5,6 Ρίχτερ στο Αφγανιστάν

    16 Απριλίου 2025
    157

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.