• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 7 Ιουνίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
molonoti.gr
No Result
View All Result

Τα δραματικά τελευταία 9 λεπτά του αεροπλάνου που συνετρίβη στη Νότια Κορέα-Η χώρα ξεκινά έλεγχο σε όλα τα Boeing

Molonoti από Molonoti
30 Δεκεμβρίου 2024
σε Κόσμος
5
0
Τα δραματικά τελευταία 9 λεπτά του αεροπλάνου που συνετρίβη στη Νότια Κορέα-Η χώρα ξεκινά έλεγχο σε όλα τα Boeing
8
SHARES
126
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Απαντήσεις για το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα των τελευταίων πολλών ετών στη Νότια Κορέα αναζητούν οι αρχές της χώρας καθώς πληθαίνουν τα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες το Boeing 737-800 της Jeju Air έκανε προσγείωση χωρίς να ανοίξει το σύστημα προσγείωσης και χωρίς να αναπτυχθούν τα πτερύγια ανάσχεσης με αποτέλεσμα να προσκρούσει σε έναν τοίχο και 179 από τους 181 επιβαίνοντες να χάσουν τη ζωή τους.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

«Mini wallet» με δυνατότητα επιβεβαίωσης της ηλικίας, καθιερώνει η Ευρώπη

Νετανιάχου: Το Ισραήλ παρέχει όπλα και στήριξη σε παλαιστινιακή ομάδα που μάχεται τη Χαμάς

Στο Ανώτατο Δικαστήριο η κυβέρνηση Τραμπ για να κλείσει το υπουργείο Παιδείας

Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας φαίνεται να επιμένει στην εκδοχή της σύγκρουσης με πουλιά εν πτήσει που προκάλεσαν προβλήματα στο αεροσκάφος καθώς τα ξημερώματα σήμερα ανακοίνωσε ότι ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους είχε δηλώσει στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της πόλης Μουάν ότι σημειώθηκε σύγκρουση με πουλιά και είχε κηρύξει «mayday».

Σύμφωνα με το χρονολόγιο που έγινε γνωστό, στις 8:54 (ώρα Νότιας Κορέας) ο πύργος ελέγχου έδωσε το πράσινο φως στους πιλότους του Boeing να προχωρήσουν σε προσγείωση.

Τρία λεπτά αργότερα, ο πύργος ελέγχου ενημέρωσε τους πιλότους για τον κίνδυνο πρόσκρουσης με πουλιά στον αέρα.

Μετά από ένα λεπτό ήταν που ο πιλότος εξέπεμψε σήμα κινδύνου (mayday), χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε πέραν της φράσης «bird strike, bird strike, go-around» (μτφ. χτύπησα σε πουλιά, χτύπησα σε πουλιά, κάνω στροφή).

Στις 9 το αεροπλάνο ξεκίνησε να κάνει μια στροφή πάνω από το αεροδρόμιο και ζητά άδεια να προσγειωθεί στον διάδρομο 19 με τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας να δίνει το «οκ» ένα λεπτό αργότερα.

Στις 9:02 το αεροπλάνο έκανε touchdown στο 1,2 χλμ. του συνολικού μήκους 2,8 χλμ. διαδρόμου προσγείωσης. Η υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας έχει σημάνει ήδη συναγερμό και έχουν αναπτυχθεί δυνάμεις της πυροσβεστικής.

Στις 9:03 το αεροπλάνο προσγειώθηκε με την «κοιλιά», χωρίς τροχούς, σύρθηκε για λίγα δευτερόλεπτα στον διάδρομο προσγείωσης και τελικά έγινε μια μπάλα φωτιάς όταν προσέκρουσε σε τοίχο.

Η Νότια Κορέα ξεκινά έλεγχο σε όλα τα Boeing στη χώρα

Στη σκιά της τραγωδίας οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν σήμερα πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα.

Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα» και «εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλειά τους, εξήγησε σε δημοσιογράφους ο Τζου Τζονγκ-γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.

Ακόμη ένα Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air το οποίο εκτελούσε πτήση εσωτερικού αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, παρόμοιο με εκείνο που ανέφερε το πλήρωμα του αεροσκάφους του ίδιου τύπου που συνετρίβη, πάντως επέστρεψε στο αεροδρόμιο από όπου είχε μόλις απογειωθεί και προσεδαφίστηκε με ασφάλεια, μεταδίδει το νοτιοκορεατικό εθνικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.

Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο Γκίμπο της Σεούλ για την Τσετζού νωρίτερα σήμερα, εξήγησε το Γιονάπ, επικαλούμενο πηγές του στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών. Τα 39 από τα 41 αεροσκάφη του στόλου της Jeju Air είναι αυτού του τύπου.

Τι προκάλεσε την τραγωδία

Η έρευνα για τα αίτια βρίσκεται σε εξέλιξη – με τους εμπειρογνώμονες και τους αξιωματούχους να κάνουν λόγο για διάφορους πιθανούς παράγοντες.

Ειδικοί της αεροπορίας δήλωσαν ότι οι αρχές του αεροδρομίου της Νότιας Κορέας θα πρέπει να αντιμετωπίσουν σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τον τσιμεντένιο τοίχο στον οποίο συγκρούστηκε ένα αεροπλάνο με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 179 άνθρωποι.

«Όχι μόνο δεν υπάρχει καμία δικαιολογία [για να βρίσκεται εκεί], αλλά νομίζω ότι αγγίζει τα όρια του εγκλήματος να βρίσκεται εκεί», δήλωσε ο Βρετανός ειδικός Ντέιβιντ Λίαρμαουντ.

Μάρτυρες ανέφεραν ότι είδαν μεγάλο αριθμό πτηνών γύρω από τον διάδρομο λίγο πριν από τη συντριβή και ο πύργος ελέγχου είχε προειδοποιήσει τον πιλότο για την πιθανότητα πρόσκρουσης πτηνών. Ένα λεπτό αργότερα το αεροπλάνο έστειλε σήμα κινδύνου.

Όταν το αεροπλάνο προσγειώθηκε στη δεύτερη προσπάθειά του στις 9.03 π.μ., το σύστημα προσγείωσης δεν είχε ανοίξει.

Ο Ντέιβιντ Λίαρμαουντ πιστεύει ότι οι επιβαίνοντες είχαν καλές πιθανότητες επιβίωσης μόλις ο πιλότος προσγείωσε το αεροπλάνο στο έδαφος, παρά το γεγονός ότι ταξίδευε με μεγάλη ταχύτητα.

«Το κατέβασε [ο πιλότος] όμορφα δεδομένων των συνθηκών, πηγαίνουν πολύ γρήγορα αλλά το αεροπλάνο είναι ακόμα άθικτο καθώς γλιστράει στο έδαφος», είπε.

Καθώς έφτασε στο τέλος του αεροδρομίου και χτύπησε στον τοίχο, το αεροπλάνο καταστράφηκε σχεδόν αμέσως.

«Αυτού του είδους η δομή δεν θα έπρεπε να υπάρχει εκεί», τόνισε.

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Μουάν άνοιξε το 2007 και έχει γίνει ένας πολυσύχναστος περιφερειακός κόμβος στο νότιο τμήμα της χώρας. Το διαχειρίζεται η κρατική εταιρεία Korea Airports Corporation. Δορυφορικοί χάρτες δείχνουν ότι η τσιμεντένια κατασκευή βρισκόταν στο νότιο άκρο του διαδρόμου προσγείωσης κοντά στον περιμετρικό φράχτη για πολλά χρόνια.

Διαθέτει το σύστημα προσγείωσης με όργανα, το οποίο βοηθά τους πιλότους να προσγειώνονται τη νύχτα ή όταν η ορατότητα είναι κακή. Στα περισσότερα αεροδρόμια τα συστήματα αυτά τοποθετούνται σε πτυσσόμενες κατασκευές.

«Το να υπάρχει ένα σκληρό αντικείμενο περίπου 200 μέτρα ή λιγότερο μέσα στην υπερπήδηση, δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο πουθενά στο παρελθόν», πρόσθεσε ο Λίαρμαουντ.

Αν το αεροπλάνο δεν είχε προσκρούσει στον τοίχο, πρότεινε ότι θα είχε χτυπήσει μέσα από έναν περιμετρικό φράχτη, θα είχε ταξιδέψει πάνω από έναν δρόμο και πιθανότατα θα είχε σταματήσει σε ένα παρακείμενο χωράφι.

«Υπήρχε άφθονος χώρος για να επιβραδύνει το αεροσκάφος και να σταματήσει. Και νομίζω ότι όλοι θα ήταν ζωντανοί… οι πιλότοι μπορεί να είχαν υποστεί κάποια ζημιά περνώντας μέσα από τον φράχτη ασφαλείας ή κάτι τέτοιο. Αλλά υποψιάζομαι ότι μπορεί και να είχαν επιβιώσει».

Μια άλλη ειδικός σε θέματα αεροπορίας, η Σάλι Γκέθιν, δήλωσε ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες της σχετικά με τη θέση του τείχους, αλλά διαφωνεί ότι όλοι θα είχαν επιβιώσει.

Η Γκέθιν είπε ότι «φαινόταν να διατηρεί την ταχύτητα, οπότε ακόμη και αν υπήρχε περισσότερος χώρος στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης θα μπορούσε ενδεχομένως να είχε καταλήξει καταστροφικά».

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών της χώρας Joo Jong-wan δήλωσε ότι το μήκος του διαδρόμου 2.800 μέτρων δεν ήταν παράγοντας που συνέβαλε στη συντριβή – και υποστήριξε ότι τα τοιχώματα στα άκρα ήταν κατασκευασμένα σύμφωνα με τα βιομηχανικά πρότυπα.

Οι ειδικοί δήλωσαν στο CNN ότι το σύστημα προσγείωσης του αεροπλάνου – συγκεκριμένα, οι τροχοί που χρησιμοποιούνται για την απογείωση και την προσγείωση – φαίνεται ότι δεν είχαν αναπτυχθεί πλήρως πριν από την προσγείωση. Αλλά το τι προκάλεσε αυτή την δυσλειτουργία είναι ακόμη ασαφές.

Αναλυτές της αεροπορίας δήλωσαν ότι χρειάζονται περισσότερα στοιχεία προτού οι αρχές της Νότιας Κορέας μπορέσουν να προσδιορίσουν οριστικά τι μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή της Κυριακής, συμπεριλαμβανομένων εικασιών από τοπικούς αξιωματούχους για πιθανή πρόσκρουση πουλιών πριν από τη συντριβή του αεροσκάφους.

Tags: Κόσμος
Share3Tweet2
Molonoti

Molonoti

Προτείνουμε για εσάς:

«Mini wallet» με δυνατότητα επιβεβαίωσης της ηλικίας, καθιερώνει η Ευρώπη

6 Ιουνίου 2025
0
125
«Mini wallet» με δυνατότητα επιβεβαίωσης της ηλικίας, καθιερώνει η Ευρώπη

Γαλλία, Ισπανία, Δανία, Κύπρος, Σλοβενία, Ιταλία, Κροατία, Σλοβακία, Αυστρία, Βέλγιο, Γερμανία και μερικώς η Σουηδία και η Ολλανδία υποστηρίζουν το σχέδιο που παρουσίασε η ελληνική πλευρά για την...

ΠερισσότεραDetails

Νετανιάχου: Το Ισραήλ παρέχει όπλα και στήριξη σε παλαιστινιακή ομάδα που μάχεται τη Χαμάς

6 Ιουνίου 2025
0
128
Με κατάληψη εδαφών στη Λωρίδα της Γάζας αν δεν απελευθερωθούν οι όμηροι, απειλεί ο Νετανιάχου

Ότι η κυβέρνησή του παρέχει όπλα, χρήματα και στήριξη σε μια παλαιστινιακή ομάδα στη Λωρίδα της Γάζας που αντιμάχεται τη Χαμάς, το οποίο και κυβερνά τον παλαιστινιακό θύλακα,...

ΠερισσότεραDetails

Στο Ανώτατο Δικαστήριο η κυβέρνηση Τραμπ για να κλείσει το υπουργείο Παιδείας

6 Ιουνίου 2025
0
128
Σε εμπορικό πόλεμο με την ΕΕ ο Τραμπ: «Θα παίξω το παιχνίδι όπως ξέρω εγώ»-Σεβασμό ζητά η Ευρώπη

Στις 20 Μαρτίου, ο Τραμπ υπέγραψε ένα διάταγμα για το κλείσιμο του υπουργείου παιδείας και την απόφαση μπλόκαρε στις 22 Μαΐου δικαστής από τη Βοστόνη, με την κυβέρνηση...

ΠερισσότεραDetails

Περισσότεροι από 700 άνθρωποι απομακρύνθηκαν λόγω έκρηξης ηφαιστείου στη Γουατεμάλα

6 Ιουνίου 2025
0
126
Περισσότεροι από 700 άνθρωποι απομακρύνθηκαν λόγω έκρηξης ηφαιστείου στη Γουατεμάλα

Το ηφαίστειο, σε απόσταση περίπου 18 χιλιομέτρων από την πόλη Αντίγκουα της Γουατεμάλας, εκλύει νέφη τέφρας ύψους περίπου 4,8 χιλιομέτρων που ανάγκασε περισσότερους από 700 ανθρώπους που διαμένουν...

ΠερισσότεραDetails

Στο “κόκκινο” η αντιπαράθεση Μασκ-Τραμπ

6 Ιουνίου 2025
0
125
Στο “κόκκινο” η αντιπαράθεση Μασκ-Τραμπ

Δεν έχει τέλος η ανταλλαγή κατηγοριών μεταξύ του Ντόναλντ Τραμπ και του Έλον Μασκ, εμ πολλά στοιχεία αν βλέπουν το φως της δημοσιότητας, που προκαλούν ερωτηματικά. Ένα νέο...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Με ευρεία συναίνεση η Βουλή για τον γάμο των ομοφύλων-Ποιοι είπαν πως δεν θα ψηφίσουν

    Με ευρεία συναίνεση η Βουλή για τον γάμο των ομοφύλων-Ποιοι είπαν πως δεν θα ψηφίσουν

    15 Φεβρουαρίου 2024
    126
    «Μην βιαζόμαστε»

    «Μην βιαζόμαστε», η απάντηση Κολυδά στους μετεωρολόγους για τον «μίνι καύσωνα»

    30 Μαΐου 2024
    125
    Καταβλήθηκαν 25

    Καταβλήθηκαν 25,6 εκατ. ευρώ σε 4.470 νοικοκυριά για την κακοκαιρία Daniel

    16 Σεπτεμβρίου 2023
    126

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.