Δεκάδες καταστήματα των ΕΛΤΑ κλείνουν άμεσα από την Παρασκευή, σε όλη τη χώρα, ξεσηκώνοντας τοπικές κοινωνίες. Τι ακριβώς έχει συμβεί; Και γιατί τα φθηνά για τον πολίτη ΕΛΤΑ, χάνουν από τα πανάκριβα ιδιωτικά courier; Στο παρελθόν υπήρξαν αιτίες όπως οι διορισμένες κομματικές διοικήσεις, το υπεράριθμο επίσης κομματικό προσωπικό κ.α. Τίποτε δε διορθώθηκε χρόνια τώρα;
Άλλωστε από το 2020, τα ΕΛΤΑ ανήκουν εξ ολοκλήρου στο Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ), γιατί αυτή η κρίση;
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρίσκονται ίσως στην πιο κρίσιμη καμπή της ιστορίας τους και οι αιτίες φαίνεται να είναι η ραγδαία μείωση της παραδοσιακής αλληλογραφίας, η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου και η τεχνολογική μετάβαση έχουν αλλάξει ριζικά τον ταχυδρομικό χάρτη.
Από τα 486 καταστήματα που λειτουργούν σήμερα, τα περισσότερα είναι ζημιογόνα, ενώ το ετήσιο κόστος λειτουργίας τους προσεγγίζει τα 90 εκατομμύρια ευρώ, με έσοδα μόλις 50 εκατομμύρια.
Σήμερα τα ΕΛΤΑ βρίσκονται στη διαδικασία ενός ψηφιακού μετασχηματισμού που θα καθορίσει αν ο ιστορικός οργανισμός θα καταφέρει να παραμείνει βιώσιμος και ανταγωνιστικός στη νέα εποχή.
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ καταρτίζει ένα φιλόδοξο σχέδιο μετασχηματισμού έως το 2027, που στοχεύει στη μείωση του λειτουργικού κόστους, την αξιοποίηση της τεχνολογίας και την αναβάθμιση των υπηρεσιών.
Ήδη έχουν εκπαιδευτεί 1.000 “ψηφιακοί ταχυδρόμοι”, ενώ επεκτείνεται το δίκτυο αυτόματων θυρίδων (postboxes), δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να εξυπηρετούνται 24 ώρες το 24ωρο χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα.









