Μια σειρά από προτάσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος επί της Όθωνος – Αμαλίας, ιδίως τις ώρες αιχμής, καταθέτει ο Χαράλαμπος Δημητρακάκης, προγραμματιστής, υποστηρικτής της βιώσιμης κινητικότητας και μέλος της δημοτικής παράταξης «σπιράλ».
Οι προτάσεις του είναι οι εξής:
- Στο τμήμα της Όθωνος – Αμαλίας, επί της πλατείας Τριών Συμμάχων: Μεταφορά της πιάτσας ταξί και των θέσεων στάθμευσης από την αριστερή στη δεξιά πλευρά του δρόμου, ώστε να καταργηθούν τα «S». Η χάραξη του δρόμου γίνεται ευθεία και η κίνηση προβλέψιμη και σαφής για όλους τους οδηγούς. Κολωνάκια και κάγκελα ως λύση για την αντιμετώπιση της διπλοστάθμευσης είναι επίσης ευπρόσδεκτα.
- Στην ατμομηχανή του ΟΣΕ: Μετατόπιση της όδευσης του ποδηλατοδρόμου πιο δεξιά, δίπλα και παράλληλα σε αυτήν. Έτσι, απελευθερώνεται χώρος στα αριστερά για μεταφορά της στάσης του Αστικού ΚΤΕΛ σε πιο πλατύ, λειτουργικό και ασφαλές σημείο.
- Μπροστά από τον σταθμό: Με την απομάκρυνση της στάσης του αστικού, ο ποδηλατόδρομος μπορεί να διαχωριστεί από τον δρόμο με τοιχίο, αποτρέποντας την αυθαίρετη καταπάτησή του από αυτοκίνητα, λεωφορεία και δίκυκλα.
Ωστόσο, στη σχετική ανακοίνωση του «σπιράλ» διευκρινίζονται και τα εξής:
«Φυσικά, κάθε παρέμβαση απαιτεί και επιστημονική τεκμηρίωση. Η συμμετοχή συγκοινωνιολόγων και πολεοδόμων είναι απαραίτητη, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια, η λειτουργικότητα και η νομική αρτιότητα των παρεμβάσεων. Πρέπει επίσης να επανεξεταστεί ο χώρος στάσης των τουριστικών λεωφορείων, αλλά και οι χρονισμοί στα φανάρια, λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατες κυκλοφοριακές μεταβολές λόγω πεζοδρομήσεων και αντιδρομήσεων. Αυτό που σίγουρα απαιτείται είναι συντονισμός: η Δημοτική Αρχή οφείλει να φέρει στο τραπέζι όλους τους εμπλεκόμενους – ΟΛΠΑ, Περιφέρεια, υπεύθυνους για τις μελέτες ανάπλασης – και να δώσει άμεση προτεραιότητα στην επίλυση του προβλήματος».