«Παπούτσια βασισμένα στη νευροεπιστήμη» ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει η Nike, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να ενεργοποιούν τον εγκέφαλο των αθλητών πριν και μετά από έναν σημαντικό αγώνα.
Τα δύο παπούτσια, ένα mule (το Mind 001 των 95 δολαρίων) και ένα sneaker με κορδόνια (το Mind 002 των 145 δολαρίων), διαθέτουν μια χαρακτηριστική σειρά από 22 πορτοκαλί «κόμβους» από αφρό σε κάθε σόλα. Όπως αναφέρει η εταιρεία, οι κόμβοι αυτοί κινούνται ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον καθώς ο αθλητής περπατά, μιμούμενοι την αίσθηση του περπατήματος στο έδαφος με έναν τρόπο που έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι διεγείρει το πόδι και έτσι ενεργοποιεί τις αισθητηριακές περιοχές του εγκεφάλου.
Σύμφωνα με το The Verge, η Nike δεν έχει δημοσιεύσει τα επιστημονικά στοιχεία που, όπως ισχυρίζεται, αποδεικνύουν ότι τα Mind 001 και 002 βοηθούν τους αθλητές να παραμένουν συγκεντρωμένοι και συνδεδεμένοι με το περιβάλλον. Ωστόσο, ο εκπρόσωπος της Nike, Jay Paavonpera, δήλωσε στην ιστοσελίδα ότι σε μερικές εβδομάδες θα δοθεί στη δημοσιότητα έγγραφο σχετικό με την τεχνολογία και ανέφερε ότι ο σχεδιασμός των παπουτσιών βασίζεται σε «εκατοντάδες αθλητές και χιλιάδες ώρες δοκιμών».
Τον σχεδιασμό των κόμβων ανέπτυξε η ομάδα Mind Science του Nike Sport Research Lab. Κάθε κόμβος τοποθετήθηκε αρκετά μακριά από τους άλλους, ώστε ο χρήστης να μπορεί να τους αντιλαμβάνεται ξεχωριστά, σύμφωνα με τον κύριο ερευνητή της Mind Science, Graeme Moffat. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι κόμβοι έχουν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους στη φτέρνα και μικρότερη στο μπροστινό μέρος του ποδιού. «Το Nike Mind είναι ένα νέο κόνσεπτ αισθητηριακών υποδημάτων που βοηθά στην αναζωογόνηση του ποδιού, του σώματος και του νου», λέει ο Eric Avar, αντιπρόεδρος και δημιουργικός διευθυντής της Nike.
Το μοντέλο Mind 001, που διατίθεται σε γκρι και κόκκινο χρώμα, και το μοντέλο Mind 002, που διατίθεται μόνο σε γκρι χρώμα, είναι και τα δύο παπούτσια pregame (για πριν τον αγώνα) σύμφωνα με τον ιστότοπο της Nike Mind. Αμφότερα θα είναι διαθέσιμα τον Ιανουάριο του 2026.









