• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 10 Δεκεμβρίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Πάνω από 200.000 κοντέινερ δεν έχουν φτάσει στον Πειραιά λόγω των πειρατών Χούτι

Molonoti από Molonoti
19 Ιανουαρίου 2024
σε Ελλάδα
5
0
Πάνω από 200.000 κοντέινερ δεν έχουν φτάσει στον Πειραιά λόγω των πειρατών Χούτι
8
SHARES
128
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Οι ανατιμήσεις στο κόστος εμπορευμάτων λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούτι της Υεμένης, άρχισαν να γίνονται αισθητές σε όλο τον κόσμο με την Ελλάδα και το λιμάνι του Πειραιά να μην μένει ανεπηρέαστο, όπως ανέφερε σε δηλώσεις στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός τιμά την «Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού» με μεγάλη εορταστική δράση για τα παιδιά στο Σύνταγμα (11 Δεκεμβρίου, 2025)

Αίτημα των Συμβούλων Εκπαίδευσης για αναβάθμιση του ρόλου τους

Για απόπειρα βιασμού κατηγορείται 21χρονος από 19χρονη

«Αυτή τη στιγμή, περίπου, 200.000 κοντέινερ δεν έχουν έρθει στον Πειραιά λόγω του αποκλεισμού και ουσιαστικά αυτό που υποχρεώνονται τα πλοία αυτά είναι να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, κάτι που σημαίνει 15 έως 20 μέρες καθυστέρηση» εξήγησε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Ο πρόεδρος δήλωσε ότι η καθυστέρηση αυτή εκτός από τον μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης έχει επιπτώσεις και στο κόστος μεταφοράς σημειώνοντας ότι κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται πλέον με 6.000 δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα. Ο ίδιος εκτίμησε ότι αν δεν βρεθεί άμεσα λύση, υπάρχει κίνδυνος αφενός για μεγάλες καθυστερήσεις και άρα έλλειψη προϊόντων και αφετέρου για μεγάλη αύξηση των τιμών των εισαγόμενων προϊόντων λόγω της επιβάρυνσης στα ναύλα αλλά και στα ασφάλιστρα.

Όπως εξήγησε, το 40% των εισαγωγών της χώρας μας προέρχονται από την ‘Απω Ανατολή και αφορούν κυρίως ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, ρουχισμό κ.ά. Επιπτώσεις πιθανόν να υπάρξουν και στις τιμές των καυσίμων, όπως ανέφερε, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό του πετρελαίου που φτάνει στην Ευρώπη περνάει από τα στενά του Σουέζ. «Η αύξηση και ο πληθωρισμός θα είναι παντού» σημείωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Αίγυπτος: Υποβάθμισε το outlook η Moody’s, προειδοποιεί για κινδύνους
Εν τω μεταξύ σε “αρνητικό” υποβάθμισε η Moody’s Investors Service το outlook στην πιστοληπτική αξιολόγηση της Αιγύπτου, από “σταθερό” προηγουμένως, με τον οίκο να προειδοποιεί ότι οι κίνδυνοι έχουν αυξηθεί για την αιγυπτιακή οικονομία. Η Moody’s επιβεβαίωσε ταυτόχρονα την αξιολόγηση στο Caa1.

Με την Αίγυπτο να συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για την αύξηση του προγράμματος διάσωσης των 3 δισ. δολ. ο οίκος προειδοποιεί ότι ακόμα και αν οι συνομιλίες στεφθούν από επιτυχία, αυτό ενδεχομένως να μην είναι αρκετό.

“Με μια αναδιάρθρωση του χρέους σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο να μην βρίσκεται στο βασικό σενάριο της Moody’s, οι κίνδυνοι έχουν αυξηθεί”, αναφέρουν οι Elisa Parisi-Capone και Matt Robinson στην ανάλυση τους, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Και αυτό “παρά την αναμενόμενη αύξηση της χρηματοοικονομικής στήριξης από το ΔΝΤ” αλλά και το δημοσιονομικό πλεόνασμα που πέτυχε η κυβέρνηση χωρίς να προσμετρώνται οι πληρωμές χρέους, αναφέρουν. Προειδοποιούν επίσης για “τις πολύ αδύναμες μετρήσεις στο χρέος και την αυξημένη έκθεση στους κινδύνους συναλλάγματος και επιτοκίων”.

Η Αίγυπτος βρίσκεται στη χειρότερη οικονομική κρίση των τελευταίων δεκαετιών, σε μια περίοδο που ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς προκαλεί παγκόσμιους κλυδωνισμούς και ενώ τα έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ – μια κρίσιμη πηγή ξένου συναλλάγματος – υποχωρούν καθώς πολλά πλοία έχουν σταματήσει τις διελεύσεις για να αποφύγουν τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα από τους μαχητές Χούθι της Υεμένης.

Εφιάλτης οι πειρατές Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα – Το τέχνασμα των πλοίων για να αποτρέψουν τις επιθέσεις
«Ένοπλοι φρουροί στο πλοίο», «Καμία σχέση με το Ισραήλ». Αυτά είναι μόνο δύο από τα μηνύματα που στέλνουν τα φορτηγά πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν τους πειρατές Χούτι από το να προσπαθήσουν να επιβιβαστούν και να καταλάβουν τα πλοία, όπως μεταδίδει το SkyNews.

Οι Χούτι της Υεμένης αντιτίθενται στην επιρροή των ΗΠΑ και του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή. Για να δείξουν την υποστήριξή τους στη Χαμάς, έχουν βάλει στο στόχαστρο εμπορικά φορτηγά πλοία που ταξιδεύουν σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς του κόσμου. Η δραματική πειρατεία ενός φορτηγού πλοίου στις 19 Νοεμβρίου ήταν μία από τις πιο σημαντικές επιθέσεις, με άνδρες που εθεάθησαν να χορεύουν στο πάνω κατάστρωμα του Galaxy Leader αφού χρησιμοποίησαν ελικόπτερο για να το καταλάβουν.

Ως αποτέλεσμα, αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες ανέστειλαν τα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αλλάζοντας τη διαδρομή τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας – ένα ταξίδι που διαρκεί κατά μέσο όρο 10 ημέρες περισσότερο και κοστίζει περίπου 1,6 εκατ. λίρες Αγγλίας περισσότερο.

Αλλά για τα πλοία που εξακολουθούν να ταξιδεύουν μέσω της περιοχής, γράφονται μηνύματα στη θέση των σημείων όπου το πλοίο θα ανέφερε κανονικά τον προορισμό του, καθιστώντας τα μηνύματα ορατά σε ιστότοπους παρακολούθησης της θάλασσας, όπως το MarineTraffic. Αντί για το τελικό λιμάνι, τα πλοία εμφανίζουν σημειώσεις που λένε ότι έχουν αποκλειστικά κινεζικό πλήρωμα ή, σε αρκετές περιπτώσεις, διαφημίζουν την παρουσία ενόπλων δυνάμεων.

Μεταξύ αυτών είναι το Pacific Merit, το οποίο ανήκει στην China Merchants Energy Shipping Company και το διαχειρίζεται η Sinotrans Ship Management, με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Αφού έφυγε από το Διεθνές Λιμάνι του Τέξας στις 23 Δεκεμβρίου, ταξίδεψε μέσω της διώρυγας του Σουέζ με προορισμό το Πορτ Σάιντ, στην Ανατολική Μεσόγειο.

Καθώς εισήλθε στον Κόλπο του Σουέζ, στις 14.48 μ.μ. της 16ης Ιανουαρίου, ενημέρωσε τον προορισμό του ως εξής: “No link Israeli”. Στη συνέχεια απενεργοποίησε το σύστημα αυτόματης αναγνώρισης (AIS) λίγο πριν εισέλθει στην Ερυθρά Θάλασσα. Ο Christopher Parry, πρώην υποναύαρχος και ειδικός σε θέματα θαλάσσιων κινδύνων, δήλωσε ότι αυτό παρατηρείται συχνά κατά τη διάρκεια πειρατικών απαγωγών από Σομαλούς πειρατές ή όταν τα πλοία μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία.

“Είναι απλώς ένα πεδίο πληροφοριών στο οποίο επιτρέπεται να βάζεις πράγματα, αλλά το χρησιμοποιούν για να δώσουν πρόσθετους λόγους στους Χούτι να μην τους επιτεθούν”, εξήγησε ο Parry.

Τα πλοία που ενημέρωσαν τους προορισμούς τους
Το Sky News δεν μπόρεσε να εξακριβώσει πόσα ακριβώς πλοία χρησιμοποίησαν αυτή τη μορφή μηνυμάτων, αλλά τις τελευταίες 10 ημέρες, τουλάχιστον 50 πλοία άλλαξαν τον προορισμό τους για να αρνηθούν τις σχέσεις με το Ισραήλ ή να επισημάνουν ένοπλους φρουρούς επί του σκάφους.

Sea Beauty
Το Sea Beauty, ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου, είχε αρχικά ως προορισμό του τη Σιγκαπούρη, αλλά στις 11.26 μ.μ. της 13ης Ιανουαρίου, αυτός άλλαξε και έγραφε “οπλισμένη φρουρά επί του πλοίου”.

Επίσης, απενεργοποίησε τον εντοπισμό AIS καθώς ταξίδευε μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.

Market Cooper
Ταξιδεύοντας αντίστροφα στον κόσμο, το Market Cooper έφυγε από το κινεζικό λιμάνι Lanshan την παραμονή των Χριστουγέννων. Αφού παρέκαμψε τη Μαλαισία και τη Σρι Λάνκα, στις 14.56 μ.μ. της 13ης Ιανουαρίου ενημέρωσε τον προορισμό του από το Σουέζ για να γράφει “Armed guard onboard”. Είναι δύσκολο να προσδιοριστεί επακριβώς πότε έγινε αυτό, επειδή το πλοίο απενεργοποίησε επίσης το σύστημα εντοπισμού του.

Caronine Bezengi
Το Caroline Bezengi κατευθυνόταν προς το ινδικό λιμάνι του Visakhapatnam – αφού έφυγε από τη Φινλανδία, έπλευσε γύρω από την Ευρώπη και μέσω της Μάγχης – όταν άλλαξε τον προορισμό του σε “Δεν υπάρχει σύνδεση με το Ισραήλ” ακριβώς στις 8 π.μ. της 17ης Ιανουαρίου. Άλλαξε για να εμφανίσει αυτό το μήνυμα μόλις εισήλθε στην Ερυθρά Θάλασσα.

Θα λειτουργήσει αποτρεπτικά;
Το AIS μεταδίδει τη θέση ενός πλοίου, ώστε οι άλλοι να γνωρίζουν τη θέση του. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός απαιτεί από τα μεγάλα πλοία να μεταδίδουν τη θέση και τον προορισμό τους για την αποφυγή συγκρούσεων.

Ο Graham Shaw, καπετάνιος πλοίου και συνιδιοκτήτης της MUSC – μιας εταιρείας που παρέχει υπηρεσίες και συμβουλές σχετικά με τον θαλάσσιο κίνδυνο σε ορισμένες από τις πιο ασταθείς περιοχές του κόσμου – δήλωσε ότι η πλήρης απενεργοποίηση του AIS δεν είναι πρωτοφανής.

 

 

Tags: Ελλάδα
Share3Tweet2
Molonoti

Molonoti

Προτείνουμε για εσάς:

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός τιμά την «Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού» με μεγάλη εορταστική δράση για τα παιδιά στο Σύνταγμα (11 Δεκεμβρίου, 2025)

10 Δεκεμβρίου 2025
0
124
Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός τιμά την «Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού» με μεγάλη εορταστική δράση για τα παιδιά στο Σύνταγμα (11 Δεκεμβρίου, 2025)

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, με αφορμή την «Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού», θα προσφέρει σε μικρούς και μεγάλους μια μοναδική εορταστική εκδήλωση την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου, 2025 και ώρες...

ΠερισσότεραDetails

Αίτημα των Συμβούλων Εκπαίδευσης για αναβάθμιση του ρόλου τους

10 Δεκεμβρίου 2025
0
124
Αίτημα των Συμβούλων Εκπαίδευσης για αναβάθμιση του ρόλου τους

Αλλαγές στον θεσμό των Συμβούλων Εκπαίδευσης με στόχο την αναβάθμιση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και την ανάδειξη του παιδαγωγικού τους ρόλου, εισηγείται στο Υπουργείο Παιδείας η Πανελλήνια Ένωση...

ΠερισσότεραDetails

Για απόπειρα βιασμού κατηγορείται 21χρονος από 19χρονη

10 Δεκεμβρίου 2025
0
126
Περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας στα Χανιά-Χτύπησε τη σύζυγό του και της άρπαξε το νεογέννητο μωρό τους

21χρονος κλήθηκε από τους αστυνομικούς, μετά την σε βάρος του καταγγελία από 19χρονη, ότι αποπειράθηκε να την βιάσει μέσα στο όχημά του, με τον ίδιο να αρνφείται την...

ΠερισσότεραDetails

Προφυλακίστηκε για πλαστές συνταγές σε βάρος του ΕΟΠΥΥ 34χρονος φαρμακοποιός

10 Δεκεμβρίου 2025
0
125
Προφυλακίστηκε για πλαστές συνταγές σε βάρος του ΕΟΠΥΥ 34χρονος φαρμακοποιός

Τον δρόμο για τη φυλακή πήρε σήμερα μετά την απολογία του στα δικαστήρια ο 34χρονος φαρμακοποιός που διώκεται για έκδοση χιλιάδων πλαστών συνταγών ζημιώνοντας ανάλογα τον ΕΟΠΥΥ, προφυλακίστηκε...

ΠερισσότεραDetails

Από 1η Φεβρουαρίου τα πορτοκαλί τιμολόγια-Ποιες ώρες θα είναι χαμηλότερη η τιμή της κιλοβατώρας

9 Δεκεμβρίου 2025
0
126
Από 1η Φεβρουαρίου τα πορτοκαλί τιμολόγια-Ποιες ώρες θα είναι χαμηλότερη η τιμή της κιλοβατώρας

Η Υπουργική Απόφαση για την εφαρμογή του δυναμικού (πορτοκαλί) τιμολογίου, υπεγράφη από τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου και Νίκο Τσάφο. Στο πλαίσιο της...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Η Κομισιόν βάζει στο στόχαστρο κινεζικές εταιρείες για εμπλοκή στον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία

    Η Κομισιόν βάζει στο στόχαστρο κινεζικές εταιρείες για εμπλοκή στον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία

    26 Νοεμβρίου 2024
    129
    Ισραήλ: Έκρηξη στο Τελ Αβίβ

    Ισραήλ: Έκρηξη στο Τελ Αβίβ, ένας νεκρός δύο τραυματίες

    19 Ιουλίου 2024
    127
    Τι είναι το "DeepSeek" και γιατί αλλάζει τα δεδομένα του κλάδου της τεχνητής νοημοσύνης

    Τι είναι το “DeepSeek” και γιατί αλλάζει τα δεδομένα του κλάδου της τεχνητής νοημοσύνης

    29 Ιανουαρίου 2025
    129

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.