Η σωστή συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου και η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, αποτελούν τα δύο επόμενα στάδια για τους 73.220 υποψήφιους από τα Γενικά Λύκεια και τους 15.350 υποψήφιους από τα ΕΠΑΛ, μετά την ανακοίνωση των βαθμών στις Πανελλαδικές 2023.
Οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2023 ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, οι οποίες ανακοινώθηκαν χθες, 29 Ιουνίου, αναρτήθηκαν σε όλα τα Λύκεια της χώρας και στην ειδική ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας ενώ ταυτόχρονα έγινε αποστολή και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνο των υποψηφίων, σε όσους το είχαν αιτηθεί.
Η ανθρωπογεωγραφία των Πανελλαδικών
Σχετικά με την κατανομή του πλήθους των υποψηφίων, οι οποίοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2023 ανά είδος Λυκείου και Ομάδα Προσανατολισμού/Τομέα, η συμμετοχή τους εμφανίζεται ως εξής:
1ο Πεδίο – Ανθρωπιστικών Σπουδών: 18.990 υποψήφιοι2ο Πεδίο – Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας (Ε.Π. Θετικών Σπουδών): 13.239 υποψήφιοι3ο Πεδίο – Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας (Ε.Π.Σπουδών Υγείας): 13.940 υποψήφιοι4ο Πεδίο – Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής: 26.696 υποψήφιοιΠεδίο Μουσικών σπουδών μόνο: 355
Επισημαίνεται ότι το πλήθος των υποψηφίων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ προκύπτει από τη συμμετοχή σε τουλάχιστον δυο πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (εκτός των Μουσικών Σπουδών).
Στατιστικά των επιδόσεων και πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις
Το υψηλό ποσοστό των υποψηφίων που γράφουν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, δεν αποτελεί έκπληξη για τις Πανελλαδικές: φέτος, ήταν το 55,95%. Στο μάθημα της Ιστορίας, κάτω από τη βάση του 10 έγραψε το 50,76% των υποψηφίων ενώ στο συγκεκριμένο μάθημα σημειώνονται και αρκετές βαθμολογικές αποκλίσεις μεταξύ των βαθμολογητών, η οποία αποδίδεται στον διαφορετικό τρόπο αξιολόγησης και αξιοποίησης των πηγών. Όσο για τα υπόλοιπα εξεταζόμενα μαθήματα, κάτω από τη βάση έγραψε στη Φυσική το 48%, στη Χημεία το 44,85% και στα Αρχαία, το 41,54%.
Σημαντικές διαφορές στις επιδόσεις των υποψηφίων σε σχέση με πέρσι, δεν υπήρχαν. Τα στατιστικά στοιχεία, αναμφισβήτητα, δείχνουν μία τάση για το πώς θα διαμορφωθούν οι βάσεις, ωστόσο οι προβλέψεις είναι επισφαλείς. Τόσο οι συντελεστές βαρύτητας ανά σχολή και τμήμα, όσο και η απουσία αποτύπωσης της κλιμάκωσης των μορίων, είναι οι βασικοί λόγοι.