Την επιστροφή των ιστιοφόρων στις θαλάσσιες μεταφορές, για μείωση των ρύπων, προτείνει η Michelin στο πλαίσιο του προγράμματος WISAMO (Wing Sail Mobility).
Όπως λέει η εταιρεία, πρόκειται για ένα αυτόματο, τηλεσκοπικό, φουσκωτό σύστημα ιστίων, που μπορεί να τοποθετηθεί τόσο σε εμπορικά σκάφη όσο και σε πλοία αναψυχής. Αποτελεί καρπό της συνεργασίας μεταξύ της Michelin Research and Development και δύο Ελβετών επενδυτών.
Το «ιστίο φουσκωτής πτέρυγας» (inflatable wing sail) χρησιμοποιεί τον άνεμο, ανεξάντλητο ως μέσον προώθησης. Ο σχεδιασμός του επιτρέπει σε ένα πλοίο να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και ως εκ τούτου να έχει θετική επίδραση στο περιβάλλον, μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το σύστημα μπορεί να εγκαθίσταται στα περισσότερα εμπορικά πλοία και και πλοία αναψυχής και, σύμφωνα με την εταιρεία, ενδείκνυται ιδιαίτερα για πλοία ro-ro, bulk carriers και τάνκερ. Είναι δυνατή η εγκατάστασή του εξαρχής κατά τη ναυπήγηση των πλοίων ή το πέρασμά του σε πλοία που είναι ήδη σε υπηρεσία.
Το εύρος χρήσης της πτέρυγας είναι ένα από τα «μεγαλύτερα της αγοράς», υποστηρίζει η εταιρεία, προσθέτοντας πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε ναυτική οδό.
Ακόμη, το τηλεσκοπικό κατάρτι είναι συρόμενο, καθιστώντας εύκολο για ένα πλοίο να εισέρχεται σε λιμάνια και να περνά κάτω από γέφυρες. Η αποδοτικότητα καυσίμου ενός πλοίου μπορεί να βελτιωθεί κατά μέχρι και 20%, σημειώνει η εταιρεία.
Για τους σκοπούς του προγράμματος υπήρξε συνεργασία με τον Μισέλ Ντεσογιό, γνωστό skipper και «πρέσβη» του προγράμματος- και οι γνώσεις και η εμπειρία του αναμένεται να επιτρέψουν τη δοκιμή του υπό κανονικές συνθήκες.
Όπως λέει ο ίδιος, το πλεονέκτημα της προώθησης με τον άνεμο είναι πως η ενέργειά του είναι καθαρή, δωρεάν, «οικουμενική» και απόλυτα «μη αμφιλεγόμενη».
Το WISAMO αναμένεται να εγκατασταθεί για πρώτη φορά σε εμπορικό πλοίο το 2022.