Μελέτες για συγχώνευση λιμένων - Σε ενιαιο Φορέα τα λιμάνια Πάτρας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Κατάκολου
Τη συγχώνευση λιμένων με βάση περιφερειακά κριτήρια αλλά και τις χρήσεις τους μελετάει το υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να γίνουν περισσότερο ελκυστικά για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, «λειτουργώντας» ως επενδυτικά εργαλεία ενίσχυσης της εθνικής οικονομίας.
Κατά πληροφορίες που δημοσιεύονται στο kathimerini.gr, ένα από τα σενάρια που εξετάζεται από το υπουργείο και θα εξειδικευθεί από τη γενική γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής είναι η δημιουργία τεσσάρων Λιμενικών Φορέων στους οποίους θα ενταχθούν όλοι οι Οργανισμοί Λιμένος Α.Ε.
Μάλιστα προκειμένου να διευκολυνθούν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές συντάχθηκε έκθεση όπου για κάθε ένα από τα 12 λιμάνια Α.Ε. προσδιορίζονται οι δραστηριότητες που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν και παρουσιάζουν το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Η σχετική έκθεση που υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία του γενικού γραμματέα κ.Κώστα Μουτζούρη και τη συμμετοχή ομάδας καθηγητών, διαβιβάσθηκε προσφάτως και στην τρόικα.
Με βάση το πιο πιθανό σενάριο από αυτά που εξετάζονται, οι συγχωνεύσεις αναμένεται να γίνουν ως εξής:
1) Υπό τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α.Ε.) θα βρεθούν οι λιμένες της Ραφήνας, της Ελευσίνας και του Λαυρίου δημιουργώντας το λιμενικό Αττικό σύστημα.
2) Υπό την «ομπρέλα» του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) θα βρεθούν οι λιμένες της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης δημιουργώντας τον Λιμενικό Φορέα Βορείου Ελλάδας. Κατά πληροφορίες αξιολογείται κατά πόσο θα βοηθούσε να ενταχθεί στον συγκεκριμένο Φορέα και το λιμάνι του Βόλου.
3) Στον Φορέα Ιονίου εξετάζεται να ενταχθούν τα λιμάνια της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας, των Πατρών και του Κατάκολου και
4) Στον λιμενικό Φορέα Αιγαίου αναμένεται να ενταχθούν οι λιμένες της Κρήτης και κάποιοι από τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες.
Στην έκθεση, για το λιμάνι του Πειραιά, εκτιμάται ότι οι επενδύσεις θα μπορούσαν να καλύψουν τους τομείς της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων, της ακτοπλοΐας, της κρουαζιέρας όπως επίσης και της δημιουργίας μεγάλου Εμπορικού Κέντρου.
Στην Ελευσίνα ενδιαφέρον μπορεί να υπάρξει στο χύδην ξηρό φορτίο αλλά και στην διακίνηση οχημάτων.
Στη Θεσσαλονίκη μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν για τους επενδυτές οι δραστηριότητες στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, οχημάτων, στην κρουαζιέρα, στο χύδην ξηρό φορτίο, στη δημιουργία Εμπορικού Κέντρου αλλά και στην κατασκευή Μαρίνας.
Στα λιμάνια του Βόλου, του Ηρακλείου και της Κέρκυρας μπορεί να αξιοποιηθεί το κομμάτι της κρουαζιέρας, ενώ επιπροσθέτως για την Κέρκυρα εκτιμάται ότι μεγάλο ενδιαφέρον έχει και ο τομέας των μαρίνων.
Στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας επενδυτικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν η κρουαζιέρα και η ακτοπλοΐα ενώ στην Πάτρα το ενδιαφέρον εστιάζεται στο κομμάτι της διακίνησης επιβατών προς την Ιταλία
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια