Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες το αποφάσισαν: Το μέλλον τους είναι πια το ηλεκτρικό όχημα. Σήμερα, υπό το βάρος της κλιματικής αλλαγής και των συνεπειών της, του απόηχου του μείζονος σκανδάλου ντίζελγκεϊτ, το οποίο κατέδειξε πως τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα δεν είναι τόσο «πράσινα» όσο διαφημίζονταν, αλλά και των σαφώς αυστηρότερων ορίων για τις εκπομπές ρύπων στην Ε.Ε. και αλλού, η ηλεκτροκίνηση έρχεται δυναμικά στο προσκήνιο.
Η Volkswagen και οι υπόλοιπες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον επενδύουν μεγάλα κεφάλαια σε αυτήν, έχουν να λύσουν ένα βασικό πρόβλημα, το πόσο ελκυστικά είναι τα αμάξια με μπαταρίες για το καταναλωτικό κοινό.
Παράλληλα, βελτιώνoνται και οι υποδομές, διότι η κοινοπραξία Ionity, όπου συμμετέχουν οι Daimler, VW, Ford, BMW και Ηyundai Motor, θα ολοκληρώσει την κατασκευή ενός ευρωπαϊκού δικτύου 400 σταθμών ταχείας φόρτισης έως το 2020.
Στις ΗΠΑ η καλιφορνέζικη Tesla, πουλάει τα προϊόντα της σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Κίνα, αν και δεν έχει κατορθώσει να επιτύχει κερδοφορία. Στη δε Κίνα και στη Δανία κρατικές επιδοτήσεις που δίνουν το κίνητρο στους οδηγούς να αποκτήσουν ηλεκτρικό όχημα.
Οπως αναφέρει η Deutsche Welle, η γερμανική τράπεζα Commerzbank σε έκθεσή της απευθύνει έκκληση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να κινηθούν ταχύτερα ώστε η Ε.Ε. να εκπληρώσει τους στόχους για το κλίμα. Ειδάλλως, οι εταιρείες διατρέχουν τον κίνδυνο να μετατρέπουν τα κέρδη τους σε πρόστιμα λόγω εκπομπής υπερβολικά υψηλών ρύπων.