4ο Artwalk: Οι νέοι μας «συγκάτοικοι»
Τo 4ο Artwalk της Πάτρας βρίσκεται σε εξέλιξη και αυτά που αφήνει στην Πάτρα είναι έργα που θα αποτελέσουν σημεία αναφοράς για την παγκόσμια κουλτούρα της street art.
Το φετινό Street Art Festival της Πάτρας έχοντας γίνει πλέον γνωστό σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό, σκοπεύει να ξεπεράσει ακόμη πιο πολύ τα σύνορα και να κάνει την πρωτεύουσα της Αχαΐας γνωστή στην Ευρώπη και στον κόσμο.
Αυτό τουλάχιστον είναι το στοίχημα των ανθρώπων της Art In Progress: η εξωστρέφεια. Κάτι που εν αρχή φάνηκε από τα ονόματα των φιλοξενούμενων καλλιτεχνών.
Πρόκειται για καλλιτέχνες διάσημους σε όλο τον κόσμο που έχουν διαγράψει ήδη την δική τους πορεία στην street art και που τα έργα τους φιλοξενούνται σε πολλές πόλεις της Ευρώπης.
Για άλλη μια φορά η Art In Progressμας καλεί να σηκώσουμε το κεφάλι ψηλά, όπως λέει και το γνωστό πλέον σλόγκαν του street art festival.
Δέκα νέες τοιχογραφίες
Στην Πάτρα θα φτιαχτούν συνολικά 10 τοιχογραφίες από δέκα διάσημους και γνωστούς παγκοσμίους street artists, o καθένας εκ των οποίων θα αφήσει το δικό του σημάδι μέσα από την τέχνη του στην πόλη. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί τα έξι από τα δέκα αυτά έργα.
Η πάλη των φύλλων
JDL – Αρχιεπικόπου και Κυρίλου 26
Η διάσημη νεαρή Ολλανδέζα street artist έκανε την αρχή στο φετινό Artwalk της Πάτρας, με μία από τις πιο σύγχρονες τοιχογραφίες που έχουν φτιαχτεί μέχρι στιγμής στην αχαϊκή πρωτεύουσα.
Το θέμα της μοιάζει να θίγει ένα κλασικό και διαχρονικό ζήτημα που όμως την σύγχρονη εποχή είναι πιο έντονο από ποτέ. Την πάλη ανάμεσα στα δύο φύλα, τον άνδρα και τη γυναίκα, παραπέμποντας στην κρίση των σχέσεων που χαρακτηρίζει τον σύγχρονο κόσμο.
Το αγόρι και το κορίτσι είναι αυτά που θα αναγεννήσουν και θα εξελίξουν τον κόσμο μέσα από τον έρωτα τους. Ο έρωτας όμως στο έργο υποβόσκει, είναι αόρατος και έχει δώσει την θέση του στη μάχη ανάμεσα στα δύο φύλα και στην κρίση των σχέσεων.
Φτάνει ο ένας να κρύψει τα μάτια του άλλου. Να κρύψει θα έλεγε κανείς την μία και πραγματική αλήθεια. Την αγάπη που μάλλον πλέον δεν βλέπουμε ή δεν θέλουμε να δούμε στις σύγχρονες σχέσεις.
Η θεά της γονιμότητας
Taquen -Μαιαυτική κλινική ΠΓΝΠ
Η Ρέα, σύμφωνα με την αρχαία ελληνική παράδοση, είναι η θεά της γιονιμότητας και ο Taquen, ο διάσημος Ισπανός καλλιτέχνης που έφτιαξε την δεύτερη τοιχογραφία του φετινού φεστιβάλ, φρόντισε να μας το θυμίσει μέσα από ένα υπέροχο έργο.
Η θεά γυμνόστηθη στο ένα της στήθος, με χρώματα ήρεμα αδειάζει από το σακί της τους καρπούς της γονιμότητας συμβολίζοντας την αναπαραγωγή και την εξέλιξη του κόσμου.
Όποιες και αν είναι οι καταστάσεις και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο άνθρωπος ο κόσμος θα προχωρά από την στιγμή που οι καρποί αυτοί δεν τελειώνουν, έχοντας από τα χέρια της θεάς την δική τους αποστολή. Να ανθίσουν για ένα καλύτερο αύριο.
Μία υπέροχη τοιχογραφία απλή και λιτή, με ένα σημαντικό μήνυμα, σε μία Ελλάδα της κρίσης, σε μια Πάτρα που ταλανίζεται και αυτή από την υπογεννητικότητα, με τους νέους ανθρώπους να φοβούνται να κάνουν οικογένεια, να φοβούνται να κάνουν παιδιά, να φοβούνται να αντιμετωπίσουν το αύριο.
Ο μικρός πρόσφυγας
AFK – Κανάρη και Αγίου Ανδρέου
Σίγουρα πρόκειται για την πιο συναισθηματική τοιχογραφία που περνάει το δικό της κοινωνικό μήνυμα σχετικά με ένα ζήτημα που έχει αγγίξει τις καρδιές μας: το προσφυγικό.
Το παιδί της τοιχογραφίας του Νορβηγού καλλιτέχνη έχει στα μάτια του την αγωνία για το αύριο, κοιτάζοντας μπροστά σε έναν αόριστο κόσμο, ψάχνοντας να βρει τη γη της επαγγελίας. To βλέμμα του είναι έντονο. Το παιχνίδι γύρω από την μέση του εκφράζει τον χαμένο παιδικό του κόσμο που ο πόλεμος και οι καταστάσεις που έζησε του πήρε για πάντα μακριά.
Στα μάτια του διαγράφεται και η φρίκη των όσων έζησε, η φρίκη του πολέμου που το ανάγκασε να φύγει από το σπίτι του και την πατρίδα του. Το άγνωστο που διαγράφεται μπροστά του και αποκαλύπτεται στο βλέμμα του ταυτίζεται απόλυτα με την αβεβαιότητα και την αγωνία της ψυχής του. Μια υπέροχη τοιχογραφία που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την αξία της street art.
Ο Ήφαιστος και το ρομπότ
a Squid called Sebastian - Μίνι Περιμετρική
Ο Έλληνας δεν αγάπησε μόνο την ποίηση και τις τέχνες. Από τα προϊστορικά και τα αρχαία χρόνια ήταν ταυτόχρονα ένας μεγάλος εφευρέτης, ένας καινοτόμος που μέσα από τις ανακαλύψεις του και τις εφευρήματα του, προσπαθούσε να εξελίξει την καθημερινότητα του.
Την σύνδεση αυτή, γεφυρώνοντας το παρελθόν στο σύγχρονο παρόν, μέσα από το κομμάτι της τεχνολογίας, έρχεται να αποδώσει με τον καλύτερο τρόπο η τοιχογραφία του Ήφαιστου που φτιάχτηκε στο πλαίσιο του Artwalk Πάτρας για να προσφέρει ένα άλλον αέρα στην είσοδο της Περιμετρικής και στα Ταμπάχανα.
Ο Ήφαιστος, ο θεός της φωτιάς, της σιδηρουργίας και των τεχνικών επαγγελμάτων φτιάχνει το πρώτο ρομπότ όλων των εποχών, το πρώτο ρομπότ της ιστορίας του ανθρώπου, τον Τάλω.
Η Ελλάδα του χθες συνδέεται έτσι αλληγορικά με την Ελλάδα του σήμερα και μέσα από την τοιχογραφία αυτή αναδεικνύεται η σημασία και ο ρόλος της στο να φτάσει ο άνθρωπος στην εποχή της πληροφορικής και του διαδικτύου.
Η γυναίκα στον τοίχο
ΕCB - Φαβιέρου 19
Μια γυναικεία φιγούρα δεσπόζει εδώ και ορισμένες ημέρες στην οδό Φαβιέρου. Μία υπέροχη προσωπογραφία που έφτιαξε ο διάσημος για τα πορτραίτα του Γερμανός καλλιτέχνης ECB.
Μια φιγούρα που αποτυπώνει με ένα απλό και λιτό τρόπο την αξία της γυναίκας και την σημασία της στην ίδια τη ζωή. Το μαύρο φόντο, έρχεται σε αντίθεση με την εκφραστικότητα των ματιών της και γενικότερα με το ύφος της όλης τοιχογραφίας που αποπνέει αγάπη και σεβασμό. Η γυναίκα μοιάζει κάπου να κοιτάζει, κάπως αφηρημένα και λίγο στοχαστικά, σε κάτι που της έχει κεντρίσει την προσοχή.
Μέσα από την ματιά της όμως είναι έτοιμη να δώσει ζωή στο αντικείμενο που της έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον. Αν πράγματι ο ECB με αυτή του την προσωπογραφία αποτύπωσε την φιγούρα της συντρόφου του, όπως λέγεται, τότε αυτή η τοιχογραφία είναι ίσως η πιο ερωτική που έχουμε δει έως τώρα στην Πάτρα.
Ένα κορίτσι παίζει
Bumblebee Loves You - Χαριλάου Τρικούπη 32 -36
Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές η τοιχογραφία του διάσημου Αμερικάνου street artist δεν είχε ολοκληρωθεί. Ωστόσο, ο Αμερικάνος καλλιτέχνης είναι γνωστός για την θετικότητα και την παιχνιδιάρικη διάθεση που έχει στα έργα του.
Ένα κοριτσάκι παίζει, με τα χρώματα να είναι έντονα και ζωηρά αποπνέοντας ζωή. Έχουμε την αίσθηση ότι μιλάμε για την πιο παιχνιδιάρικη τοιχογραφία του φετινού φεστιβάλ. Θα ακολουθήσουν και άλλες τέσσερις τοιχογραφίες από εξίσου διάσημους καλλιτέχνες. Gera 1, Mike Makatron, Millo και φυσικά από τον KLE (τον Κλεομένη Κωστόπουλο). Το σίγουρο είναι ένα και δεν αλλάζει.
Το 4ο Artwalk της Πάτρας θα κάνει την πόλη μας ακόμα πιο όμορφη, με χρώμα και φαντασία.