Απεργούν την Παρασκευή οι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης

Με εικοσιτετράωρη απεργία την Παρασκευή 12 Απριλίου ξεκινούν οι εκπαιδευτικοί, την αντίδρασή τους στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, για τις αλλαγές στο λύκειο και το νέο εξεταστικό σύστημα.

Οι τοπικές ενώσεις των καθηγητών (ΕΛΜΕ) αποφάσισαν σε ποσοστό, που έφτασε το 90% , να εκφράσουν την αντίθεσή τους στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας, με απεργίες, συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα και ενημερώσεις των γονέων και μαθητών.

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με την ΑΣΓΜΕ (Ομοσπονδία γονέων) για κοινή δράση εκπαιδευτικών και γονέων, ενώ με ανοιχτή επιστολή θα ενημερώσει τις οικογένειες σχετικά με τα σημεία αντίθεσης του εκπαιδευτικού κόσμου στο νέο σύστημα εισαγωγής.

Το Δ.Σ. της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας εκφράζει την αντίθεσή του στο νομοσχέδιο για «τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση». Οι καθηγητές της Πάτρας θα απεργήσουν την Παρασκευή 12 Απριλίου ενώ θα πραγματοποιήσουν και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 11 το πρωί στο εργατικό κέντρο.

Στην ανακοίνωση της Α' ΕΛΜΕ Αχαϊας τονιζεται:

  1. Θεωρούμε ότι:

Με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας:

  • Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που ήδη έχει πληγεί τραγικά.
  • Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
  • Ακρωτηριάζεται η τριετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα κάποιας σχολής, σε μικρότερη ηλικία ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής.
  • Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες.
  • Αυξάνεται το άγχος των εξετάσεων  με  την οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών  για την απόκτηση απολυτηρίου και σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.