Ο Ελληνικός τουρισμός υποφέρει από το... κράτος (και χάνει)

Και ο ελληνικός τουρισμός, όπου εξαρτάται από το Δημόσιο χάνει στις διεθνείς αγορές, παρά το γεγονός πως συγκεντρώνει πολύ υψηλά ποσοστά ικανοποίησης στις περισσότερες από τις υπόλοιπες κατηγορίες κριτηρίων έναντι των ανταγωνιστικών του προορισμών.

Συγκεκριμένα, οι ταξιδιώτες που έχουν ήδη επισκεφθεί την Ελλάδα μία φορά δηλώνουν πως θα ξαναέρθουν σε μικρότερο ποσοστό έναντι αυτών που δηλώνουν πως θα ξαναεπισκέπτονταν μια άλλη ανταγωνιστική χώρα.

Το ποσοστό πρόθεσης επανάληψης της επίσκεψης για την Ελλάδα ανέρχεται στο 36% του συνόλου έναντι 46% για τους ευθέως ανταγωνιστικούς προορισμούς και συγκεκριμένα τις χώρες της Νότιας Μεσογείου όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Μάλτα, η Τουρκία και η Κροατία, παρά το γεγονός πως έχουν χαμηλότερη βαθμολογία στα κύρια κριτήρια ικανοποίησης των τουριστών.

Τα παραπάνω, είναι συμπεράσματα μελέτης του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΝΣΕΤΕ), του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), με τίτλο: «Αξιολόγηση του brand “Ελλάδα” και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη βάσει της εμπειρίας των τουριστών».

ΥΠΕΡΟΧΗ: Ο φιλόξενος χαρακτήρας και η φιλικότητα των κατοίκων, η διαμονή, η αίσθηση ασφάλειας, η γαστρονομία και η ομορφιά των τοπίων αποτελούν τα top-5 κριτήρια ικανοποίησης των τουριστών στη Νότια Ευρώπη (Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μάλτα, Τουρκία και Κροατία). ΟΛΑ,   αφορούν τον ιδιωτικό τομέα.

ΥΣΤΕΡΗΣΗ: η καθαριότητα των επιμέρους προορισμών, η πληροφόρηση, η άναρχη πολεοδομία, η ευκολία πρόσβασης στα αεροδρόμια, οι οδικές υποδομές και η προσφερόμενη εμπειρία στους αρχαιολογικούς χώρους. ΟΛΑ αφορούν το ελληνικό Δημόσιο.

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης