Η Google, ιδιοκτήτρια ενός από τους μεγαλύτερους διαδικτυακούς τόπους παγκοσμίως, εισχώρησε και στη μουσική βιομηχανία, καθώς παρουσίασε το Google Music, online κατάστημα μέσω του οποίου θα είναι δυνατή η αγορά εκατομμυρίων μουσικών κομματιών, μέσω του Android Market.
«Είμαστε ευτυχείς καθώς θα μπορούμε πλέον να αγοράζουμε εκατομμύρια τραγούδια», δήλωσε από το Λος Άντζελες ο διευθυντής του τμήματος εμπορικών προϊόντων της Google, Πωλ Τζόις.
Η υπηρεσία ξεκινά τη λειτουργία της στις ΗΠΑ, με τις EMI, Sony Music Entertainment, Universal και άλλες 23 εταιρείες να παρέχουν υλικό, δημιουργώντας μία βάση δεδομένων 13 εκατομμυρίων τραγουδιών. Ωστόσο, αξιοσημείωτη είναι η απουσία της Warner Music Group.
Το Google Music αποτελεί μία άμεση πρόκληση προς το iTunes της Apple, το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2003. Η Google ευελπιστεί να εκμεταλλευτεί την επιτυχία του Android, το οποίο ήταν εγκατεστημένο στα μισά smartphones τα οποία πωλήθηκαν κατά την περίοδο Ιουλίου- Σεπτεμβρίου (άνω των 60.000.000 συσκευών), τη στιγμή που τα smartphones με iOS (Apple) αποτελούσαν μόνο το 15%.
Επίσης, το νέο κατάστημα ενσωματώνεται και στο κοινωνικό δίκτυο της εταιρείας, Google +. Οι χρήστες θα μπορούν να μοιράζονται τραγούδια με τις επαφές που έχουν στους «κύκλους» τους, που θα μπορούν να ακούν ένα κομμάτι μία φορά χωρίς να το έχουν αγοράσει.
Οι τιμές των τραγουδιών κυμαίνονται από 69 σεντς μέχρι 1,29 δολάρια, και δεν διαθέτουν προστασία DRM. Ακόμη, η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι έχει στη διάθεσή της και αποκλειστικό υλικό.
Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει κάποια ανακοίνωση σχετικά με λειτουργία του Google Music και εκτός των ΗΠΑ.