Ernst & Young: Η ελληνική ναυτιλία επιδεικνύει ισχυρές αντοχές

Ernst & Young

Ισχυρές αντοχές έχει επιδείξει η ελληνική ναυτιλία, τα τελευταία δυο χρόνια, στα οποία τόσο η ελληνική όσο και η διεθνής οικονομία ταλανίζονται από την πρωτοφανή χρηματοπιστωτική κρίση, εκτιμά η Ernst & Young. Είναι ενδεικτικό ότι, παρ΄όλο που, έως τον Μάρτιο του 2012, ο ελληνόκτητος στόλος εμφάνισε οριακή μόνο μείωση σε αριθμό πλοίων, η συνολική χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 2,5%.

Τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες φρόντισαν εγκαίρως να αντικαταστήσουν τα παλαιά πλοία με νέα, μεγαλύτερης χωρητικότητας, καθώς και ότι εξακολουθούν να εκμεταλλεύονται τις επενδυτικές ευκαιρίες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της κρίσης. Έτσι, παρά τις αντίξοες συνθήκες που έχει προκαλέσει η κρίση, η οποία ήταν αναπόφευκτο να επηρεάσει και την παγκόσμια ναυλαγορά, η επιχειρηματική κοινότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών και η ελληνική ναυτοσύνη κατόρθωσαν να διατηρήσουν την ηγετική τους θέση στην παγκόσμια αγορά, όπως επισημαίνει η Ernst & Young.

Στις παρούσες συνθήκες, η σοβαρότερη πρόκληση για την ελληνική ναυτιλία- και όχι μόνο- αποτελεί η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και η εξασφάλιση των αναγκαίων κεφαλαίων. Η διαμορφούμενη κατάσταση, δεν περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα, όπου εξαιτίας των συνθηκών που επικρατούν, η ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος είναι περιορισμένη, αλλά έχει παγκόσμια διάσταση.

Τα στοιχεία, παγκοσμίως, δεν είναι διόλου ενθαρρυντικά, καθώς ο όγκος της δανειοδότησης πλοίων έχει μειωθεί δραματικά, φτάνοντας, το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε χαμηλό πενταετίας. Υπολογίζεται ότι, στο διάστημα αυτό, ο όγκος δανειοδοτήσεων ήταν 5,9 δισ. δολάρια, μειωμένος κατά 60% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2011. Η συρρίκνωση των πιστώσεων είναι ανησυχητική, αν ληφθεί υπόψη ότι ακόμα και μετά το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2008, ο όγκος των δανείων προς τη ναυτιλία κυμαινόταν σε ανώτερα επίπεδα.

Ακόμα και μέσα σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον, η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία συνεχίζει να στηρίζει την οικονομική δραστηριότητα της χώρας, συμβάλλοντας στη μείωση του ελλείμματος στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Το 2011, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρευσε στην Ελλάδα έφθασε τα 14 δισ. ευρώ, καλύπτοντας έτσι το 51% του εμπορικού ελλείμματος της χώρας.

«Η ελληνική ναυτιλία φαίνεται να προσαρμόζεται στις αντίξοες συνθήκες, που επικρατούν εντός και εκτός Ελλάδος. Ιστορικά, άλλωστε, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αποδείξει την ικανότητά τους να προσαρμόζονται ή και να ενδυναμώνονται σε περιόδους κρίσης και αστάθειας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η υποχώρηση των διεθνών χρηματιστηρίων, σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση του χρηματοπιστωτικού συστήματος, υποχρεώνει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να αναζητήσουν εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης για την κάλυψη των αναγκών τους. Στο πλαίσιο αυτό, τα επενδυτικά κεφάλαια αποτελούν μια ρεαλιστική απάντηση για την κάλυψη της αναγκαίας ρευστότητας», ανέφερε, σε δηλώσεις του, ο Δημήτρης Κωνσταντίνου, υπεύθυνος του ναυτιλιακού τομέα της Ernst & Young παγκοσμίως.

Πηγή: 
http://molonoti.gr/ με πληροφορίες από Καθημερινή

Δείτε επίσης