Φρένο στην επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων
«Μέσα» φαίνεται να πέφτει τελικά η προ μηνών προειδοποίηση του επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Γιόχανες Χαν ότι η εκλογική περίοδος μπορεί να προκαλέσει «πάγωμα» της επανέναρξης των μεγάλων οδικών έργων, που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης.
Ο κ. Χαν είχε εκφράσει την ανησυχία του τον περασμένο Δεκέμβριο κατά τη διάρκεια σύσκεψης με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, τονίζοντας τον προβληματισμό του για το εάν η νομική «φόρμουλα» για την επανέναρξη των έργων θα προλάβαινε τις κάλπες, έπειτα από σχετική παρατήρηση της ελληνικής πλευράς.
Όπως παρατηρούν πηγές κοντά στην υπόθεση, εφόσον συνεχιστεί η ακυβερνησία στη χώρα, θα οδηγήσει σε ανατροπή του έως σήμερα εξαγγελθέντος χρονοδιαγράμματος για την επανεκκίνηση των τεσσάρων «παγωμένων» οδικών αξόνων (Ιονία Οδός, Κεντρική Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός).
Στα επιτελεία των παραχωρησιούχων επικρατεί ανησυχία, αφού η όποια πρόοδος έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα κινδυνεύει να «παγώσει», με αποτέλεσμα να ανασταλεί τόσο το ενδεχόμενο συμφωνίας μεταξύ του δημοσίου και των κοινοπραξιών (που αναμενόταν γύρω στον Ιούλιο) όσο η συμβασιοποίησή της και η κατάθεσή της στη Βουλή (θα μπορούσε να επιτευχθεί έως το Φθινόπωρο).
Στελέχη των εταιριών αναφέρουν ότι οι μέτοχοι των παραχωρησιούχων παρακολουθούν με ανησυχία τις πολιτικές εξελίξεις, αναμένοντας να δουν εάν θα προκύψει κυβέρνηση ή εάν θα πάμε εκ νέου σε εκλογές, συνεκτιμώντας, παράλληλα, τις ζυμώσεις που εκτυλίσσονται γύρω από τη χώρα μας στο διεθνές περιβάλλον.
Όπως εκτιμούν, η αδυναμία επίτευξης συμφωνίας με το δημόσιο θα «παγώσει» και την έναρξη των διαπραγματεύσεων των εταιριών με τις δανείστριες τράπεζες - οι οποίες έχουν σταματήσει την αδειοδότηση των έργων-, αφού δεν θα έχουν εξασφαλιστεί τα «μετόπισθεν» του μετώπου των συμβάσεων παραχώρησης.
«Τα έργα είναι στο κόκκινο και δεν έχουν άλλο περιθώριο καθυστερήσεων» επισημαίνουν και τονίζουν ότι όσο η χώρα παραμένει ακυβέρνητη, «δεν θα υπάρχει πολιτική καθοδήγηση για την ενεργοποίηση του μηχανισμού επιμερισμού κινδύνου», δηλαδή το Risk Sharing Instrument (RSI) που ψηφίστηκε από το Ευρωκοινοβούλιο και σχεδιάστηκε για την μόχλευση πόρων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) υπέρ της αποπεράτωσης των έργων.
Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών επιβεβαιώνουν ότι εφόσον δεν υπάρξει κυβέρνηση, το ζήτημα των αυτοκινητοδρόμων θα παραμείνει στάσιμο, ενώ συμπληρώνουν ότι αναστέλλεται και η δημοπράτηση δημοσίων έργων, ύψους 700 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, επισημαίνουν ότι, τυχόν αποσταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας θα πλήξει το τραπεζικό σύστημα, κάτι που θα απομάκρυνε οποιαδήποτε δυνατότητα επαναχρηματοδότησης των συμβάσεων παραχώρησης από τις Ελληνικές τράπεζες.
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια