Άλλαξε ο προσωρινός ανάδοχος στο σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο
Η Ιταλική εταιρεία Infrastutore που αρχικά μειοδότησε στη διαγωνιστική διαδικασία με το εντυπωσιακό ποσοστό έκπτωσης 45%, ξεφούσκωσε καθώς κατά τη διάρκεια ελέγχου των νομιμοποιητικών "κόπηκε" και έτσι προσωρινός ανάδοχος αναδεικνύεται η τεχνική εταιρεία ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ που έδωσε την αμέσως επόμενη μεγαλύτερη έκπτωση με 36,7%, σύμφωνα με πληροφορίες του "ypodomes.com".
Η συνέχεια της διαγωνιστικής διαδικασίας αναμέενται συναρπαστική καθώς δεν ξέρουμε αν το επόμενο διάστημα θα έχουμε ενστάσεις από τις υπόλοιπες εταιρείες που συμμετείχαν.
Στο έργο συμμετείχαν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας: ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ, J&P ΑΒΑΞ, ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Το εντυπωσιακό ποσοστό έκπτωσης δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης στους συμμετέχοντες που προσήλθαν με πολύ χαμηλότερες εκπτώσεις που ξεκινούσαν από το 19% και έφταναν μέχρι το 36%.
Συγκεκριμένα: ΤΕΡΝΑ 19,2%, ΜΕΤΚΑ 25,7%, ΑΚΤΩΡ 32,3%, ΙΝΤΡΑΚΑΤ 33,2%, J&P 35,7%, ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ 36,7%, ενώ αρχικά η Ιταλική INFRASTRUTTURE είχε μειοδοτήσει με 45,2%.
Την ίδια ώρα άγνωστο παραμένει ποιος θα είναι ο νέος Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ με τα χαρτιά του Υπουργείου να παραμένουν κλειστά.
Το κόστος του έργου είναι 214εκ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) ενώ η διάρκεια των έργων έχει υπολογισθεί σε 36 μήνες. Επι της ουσίας αν υπολογίσουμε τη μέση διάρκεια των δημοπρατήσεων της ΕΡΓΟΣΕ, το έργο θα ολοκληρωθεί το 2019.
Το μήκος των έργων είναι συνολικά 10,5χλμ ξεκινώντας από τον Ψαθόπυργο έως την ευρύτερη περιοχή του Ρίου.
Ωστόσο προς το παρόν ερώτημα αποτελεί η διεξαγωγή της δημοπράτησης αν μέχρι τότε δεν έχει πιάσει δουλειά ο νέος Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ, κίνηση που αναμένεται να γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Η εργολαβία περιλαμβάνεται στο ευρύτερο έργο της κατασκευής της νέας διπλής σιδ/κής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο της νέας σιδ/κής γραμμής Αθήνα – Πάτρα το οποίο, έως 31-12-2015, χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
Η συγκεκριμένη εργολαβία θα χρηματοδοτηθεί από τη Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» 2014-2020 – “Connecting Europe Facility” (CEF) στο πλαίσιο της 5ης Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020 όπως και οι λοιπές εργασίες του Ροδοδάφνη (X.Θ. 91+500) - Ψαθόπυργος (Χ.Θ. 113+000).
Πρόκειται για τη κατασκευή της υποδομής της διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις και αποσκοπεί στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου ως προς τα άλλα μεταφορικά μέσα και την υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου αλλά και της Εθνικής Οικονομίας γενικότερα.
Με την ολοκλήρωση αυτής της εργολαβίας από τον ΠΑΘΕΠ μένει μόνο το τμήμα Ρίο-Λιμάνι Πάτρας που προς το παρόν δεν έχει ολοκληρωμένες μελέτες. Ωστόσο χρηματοδοτικά το έργο αναμένεται να καλυφθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.