Ικανοποίηση από την "Τώρα για την Πάτρα" από την απόφαση του ΣτΕ
Πλήρης δικαίωση του Δήμου Πατρέων για το θέμα του λιμανιού από το Συμβούλιο της Επικρατείας, που με την υπ΄ αριθμ. 717/2015 απόφασή του έκρινε αντισυνταγματική την όλη διαδικασία σχεδιασμού της λιμενικής ζώνης της Πάτρας, υποστηρίζοντας, μεταξύ των άλλων, ότι με τις σχεδιαζόμενες χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις διακόπτεται η συνέχεια των λειτουργιών της πόλης προς την πλευρά της θάλασσας και αποκόπτεται η πόλη και οι κάτοικοι της από το παραθαλάσσιο μέτωπο.
Υπενθυμίζουμε ότι την τριετία 2002-2004 με αποφάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) εγκρίθηκαν οι χρήσεις γης και καθορίσθηκαν οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης σε όλη την λιμενική ζώνη της Πάτρας (παλαιό και νέο λιμάνι) περιλαμβανομένων των χρήσεων του τμήματος μεταξύ του παλαιού και νέου λιμένα (μεταξύ των οδών Τριών Ναυάρχων και Παπαφλέσσα), και η ανακαίνιση του υπάρχοντος επιβατικού σταθμού «Μελίνα», όπως και η βελτίωση εν γένει της λιμενικής υποδομής. Το 2012 οι αποφάσεις της ΕΣΑΛ κυρώθηκαν με υπουργικές αποφάσεις και με τον νόμο 4081/2012 η τότε κυβέρνηση παρόλες τις αντιδράσεις τόσο του Δήμου όσο και όλων των κομμάτων πλην ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έδωσε σε αυτές τις αποφάσεις, ισχύ τυπικού νόμου από το χρόνο εκδόσεως τους και ταυτόχρονα προέβλεπε ότι θα μπορούσαν να τροποποιούνται με υπουργικές αποφάσεις.
Η παράταξη “Τώρα για την Πάτρα” πάντοτε τόνιζε ότι ανεξαρτήτως χαρακτηρισμού του παραλιακού μετώπου (λιμενική ζώνη, Αιγιαλός και παραλία κ.λ.π.) η συμμετοχή του Δήμου στην διαδικασία σχεδιασμού οφείλει να είναι κυρία και καθοριστική γιαυτό και υποστήριζε την αναγκαιότητα της εκπόνησης ενός city port master plan.
Η απόφαση του ΣΤΕ είναι σημαντική όχι μόνο για την Πάτρα αλλά για όλες τις παραλιακές πόλεις στην Ελλάδα αφού ουσιαστικά θα τεθεί σε συζήτηση όλο το θεσμικό πλαίσιο σχεδιασμού για τις λιμενικές ζώνες.
Με δεδομένη την απόφαση του ΣΤΕ αλλά και τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για το παραλιακό μέτωπο της πόλης οφείλουμε να διεκδικήσουμε, όχι απλώς την οριστική παραχώρηση των 1500 μέτρων του θαλασσίου μετώπου στο Δήμο, αλλά και την καθοριστική συμμετοχή του Δήμου σε όλες τις αποφάσεις σχεδιασμού του συνόλου του Παραλιακού Μετώπου της πόλης.
Θεωρούμε ότι αυτή, είναι η μόνη διαδικασία που θεσμικά, όχι μόνο θα κατοχυρώνει τις όποιες αποφάσεις, αλλά αυτές θα παίρνονται με τέτοιο τρόπο που θα συμβάλουν στην βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης, την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών αλλά και στην ανταγωνιστικότητα των υποδομών.
Η παράταξη “Τώρα για την Πάτρα” λόγω της σοβαρότητας του θέματος θα ζητήσει άμεσα την συζήτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πατρέων.