Σε ρυθμό δημοπράτησης από την ΕΡΓΟΣΕ, το τμήμα Ψαθόπυργος – Πάτρα
Την δημοπράτηση ενός επί πλέον τμήματος του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ και πιο συγκεκριμένα του τμήματος από Ψαθόπυργο έως την ευρύτερη περιοχή του Ρίου, συνολικού μήκους 10,5 km επί του άξονα Κόρινθος – Πάτρα, ανακοίνωσε η ΕΡΓΟΣΕ.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος ολοκλήρωσης του εκσυγχρονισμού του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα- Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας (ΠΑΘΕΠ) και της σύνδεσής του με τα βασικά λιμάνια της χώρας, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από την ΕΡΓΟΣΕ, υλοποιείται η πλήρης ανακατασκευή της γραμμής από το Κιάτο μέχρι την Πάτρα.
Η πρόσφατη ένταξη του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Πάτρας στο Κεντρικό Ευρωπαϊκό Δίκτυο (Core Network) των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) της περιόδου 2014-2020, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εξασφάλιση κοινοτικής χρηματοδότησης για την πλήρη ολοκλήρωση του έργου.
Σύμφωνα με την κοινή απόφαση υπουργών ΥΠΟΜΕΔΙ και Ανάπτυξης, η εν λόγω εργολαβία θα χρηματοδοτηθεί, μαζί με την σε πλήρη εξέλιξη εργολαβία του τμήματος Αίγιο- Ψαθόπυργος, από το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF) 2014-2020, στο πλαίσιο κονδυλίου ύψους 580 εκατ.€ κοινοτικής συνδρομής.
Πρόκειται για τη κατασκευή της υποδομής της διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις και αποσκοπεί στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου ως προς τα άλλα μεταφορικά μέσα και την υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου αλλά και της Εθνικής Οικονομίας γενικότερα. Στο έργο περιλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και των λοιπών δικτύων, στα σημεία που θίγονται από τις κατασκευές.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 174 εκ. € και η διάρκεια κατασκευής του είναι 36 μήνες.
Όπως αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ σε σχετική ανακοίνωσή της, «το όραμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας με την Αθήνα και η ολοκλήρωση του σύγχρονου σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη – Προμαχώνα), με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή υψηλών ταχυτήτων και με τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, γίνεται πια ορατό και η ολοκλήρωση του έχει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.»