Πρόοδος των εργασιών στον αυτοκινητόδρομο της Πατρών – Κορίνθου-Πάνω από είκοσι εργοτάξια και 3.500 εργαζόμενοι(ΦΩΤΟ)

 Σήμερα έγινε και το τελευταίο «ξετρύπημα» της σήραγγας στην περιοχή της Παναγοπούλας, ενώ η κοινοπραξία απέστειλε πλήρες ενημερωτικό σημείωμα για όλες τις εξελίξεις.

Η Ολυμπία Οδός είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της Ηπείρου.

Συνδέει τις τρεις Περιφέρειες και την Πρωτεύουσα της χώρας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας.

Ο νέος, σύγχρονος και άνετος αυτοκινητόδρομος θα προσφέρει μια αναβαθμισμένη και ασφαλέστερη σύνδεση προς το νοτιοδυτικό τμήμα της Ελλάδας, και συγκεκριμένα προς και από το λιμάνι της Πάτρα, τους αρχαιολογικούς χώρους και τις τουριστικές περιοχές, και θα ενισχύσει τις εξαγωγές και την αγροτική παραγωγή. 

Ιδιαιτερότητες του έργου

Η Ολυμπία Οδός είναι το μοναδικό έργο που κατασκευάζεται σε παράλληλες συνθήκες κυκλοφορίας στο 85% του δρόμου, καθιστώντας το έτσι το δυσκολότερο έργο που γίνεται σήμερα στη χώρα.

Η διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού είναι σε άλλα σημεία μονόπλευρη και σε άλλη αμφίπλευρη. Οι ιδιαιτερότητες του έργου επιγραμματικά είναι:

•             Μεγάλος αριθμός Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων, προτεραιότητες : η ασφάλεια, η κατασκευή, η διαχείριση της κυκλοφορίας

•             Κατασκευαστική δραστηριότητα με ταυτόχρονη ανάπτυξη σε όλο το μήκος της ΝΕΟ Κορίνθου – Πατρών, όχι τμηματικά

•             Διέλευση κοντά σε κατοικημένες περιοχές

•             Απότομο ανάγλυφο (τεκτονικά ρήγματα, κίνδυνος κατολισθήσεων, στενότητα χώρου κα.)

•             Πλήθος υφιστάμενων τεχνικών έργων που χρήζουν επεμβάσεων ή καθαιρέσεων

•             Παράλληλη κατασκευή Σιδηροδρομικής Γραμμής (ΕΡΓΟΣΕ)

 

Βασικά Τεχνικά Χαρακτηριστικά

 

Εξέλιξη των έργων- Πρόοδος εργασιών

Πάνω από είκοσι εργοτάξια και 3.500 εργαζόμενοι στο τμήμα Κορίνθου -Πατρών

Οι εργασίες κατασκευής στο τμήμα Κόρινθος- Πάτρα είναι σήμερα σε πλήρη εξέλιξη και η συνολική πρόοδος των εργασιών στο τέλος Νοεμβρίου 2014 έχει φτάσει το 60%.

Πάνω από 20 εργοταξιακές ζώνες εκτείνονται σε μήκος 120 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα από τον Ανισόπεδο Κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου μέχρι την Περιμετρική της Πάτρας.

Οι πρωτογενώς εργαζόμενοι στα εργοτάξια του δρόμου αγγίζουν σήμερα τους 2.200, ενώ σημαντική είναι η τόνωση των τοπικών οικονομιών από τον έμμεσα απασχολούμενο πληθυσμό (τοπικοί προμηθευτές, προσωπικό μικρών υπεργολάβων και άλλες επιχειρήσεις).

 

Μεγάλα τεχνικά έργα

Σήραγγες

Οι γεωλογικές συνθήκες, οι γεωτεχνικές δυσκολίες και οι περιβαλλοντικές συνθήκες στο τμήμα Κορίνθου –Πατρών, καθώς και οι απαιτήσεις των σύγχρονων προδιαγραφών χάραξης αυτοκινητοδρόμων με επαρκή γεωμετρικά χαρακτηριστικά, επιβάλλουν την κατασκευή ενός μεγάλου αριθμού σηράγγων. Σήμερα κατασκευάζονται πάνω από 16 χλμ. σηράγγων από την Κόρινθο έως την Πάτρα. Οι βασικότεροι γεωλογικοί σχηματισμοί μέσα από τους οποίους διέρχονται οι σήραγγες είναι μάργες, χαλαρά κροκαλοπαγή, χαλαροί ψαμμίτες και ασβεστόλιθοι. Η διάνοιξη των σηράγγων, παρά τις δυσκολίες, προχώρησε με εντυπωσιακούς ρυθμούς και σήμερα η φάση κατασκευής τους είναι κατά 83% ολοκληρωμένη. 

Η μεγαλύτερη σήραγγα του αυτοκινητόδρομου είναι στην περιοχή της Παναγοπούλας και έχει μήκος 4.033χλμ

Συνολικό μήκος σηράγγων κατά την ολοκλήρωσή τους:

 

                   Κατεύθυνση Κόρινθος                  Κατεύθυνση Πάτρα

Δερβένι                               480m + 629m                                     --

Μαύρα Λιθάρια              1.189m                                                 1.160m

Ακράτα                                                798m +                 253m                                     --

Πλάτανος                            1.677m                                                 1.565m

Παναγοπούλα                  530m + 555m + 4.014m                  3.160m

 

Γέφυρες/ Άνω- Κάτω διαβάσεις

Οι 209 γέφυρες του τμήματος Κόρινθος- Πάτρα και συγκεκριμένα 47 γέφυρες, 22 άνω διαβάσεις και 140 κάτω διαβάσεις αγγίζουν σήμερα ποσοστό ολοκλήρωσης 58%.  Οι 43 απ΄αυτές είναι μεγαλύτερες από 25μ. και η μεγαλύτερη είναι του ποταμού Κράθι και έχει μήκος 190 μέτρα.

 

Αναβάθμιση υφισταμένων τμημάτων Αυτοκινητοδρόμου: Ελευσίνα- Κόρινθος & Περιμετρική Πατρών

Οι εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης του αυτοκινητόδρομου, παράλληλα με την κατασκευή των νέων τμημάτων, είναι διαρκείς. Την παρούσα περίοδο πραγματοποιούνται ασφαλτικές εργασίες αποκατάστασης του οδοστρώματος στο τμήμα Ελευσίνα- Κόρινθος και ειδικότερα από τον Ισθμό μέχρι και τον κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν αποξήλωση της παλαιάς ασφάλτου και αντικατάσταση με καινούργιο αντιολισθητικό τάπητα (μεγάλης διάρκειας ζωής) με χρήση τροποποιημένης ασφάλτου που περιλαμβάνει ειδικά πρόσμικτα μεγάλης ανθεκτικότητας και υψηλής ποιότητας. Τελικός στόχος είναι η βελτίωση της αντιολισθητικής ικανότητας του οδοστρώματος για την ασφάλεια των  χρηστών του αυτοκινητόδρομου.

Οι σημαντικότερες κατασκευαστικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση των υφισταμένων τμημάτων αυτοκινητοδρόμου (64 χλμ. Ελευσίνας-Κορίνθου και 18 χλμ. Ευρείας Παράκαμψης Πατρών), οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

             την αντικατάσταση των μεταλλικών στηθαίων στη μεσαία νησίδα με New Jersey από σκυρόδεμα,

             την ανακατασκευή οδοστρωμάτων και ανανέωση διαγράμμισης,

             την κατασκευή τη νέας γέφυρας του Α/Κ Πάχης,

             τη διαμόρφωση των πρανών,

             τον συνολικό επανασχεδιασμό και σταδιακή αντικατάσταση της σήμανσης,

             την πλήρη αποκατάσταση του οδοφωτισμού και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων,

             την εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου (κάμερες, ηλεκτρονικές πινακίδες, τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης, συστήματα καταγραφής κυκλοφορίας και αυτόματης ανίχνευσης συμβάντων, σταθμοί μέτρησης θορύβου και ατμοσφαιρικής ρύπανσης κλπ),

             την κατασκευή σύγχρονων εγκαταστάσεων συντήρησης και λειτουργίας,

             την κατασκευή εγκαταστάσεων για την Πυροσβεστική και την Τροχαία,

             την αποκατάσταση της περίφραξης,

             την κατασκευή ηχοπετασμάτων,

             την ανακαίνιση της υποδομής και του εξοπλισμού των σηράγγων,

             την αναβάθμιση των Σταθμών Διοδίων και πλήθος άλλων εργασιών,

             κατασκευή ασφαλών παρόδιων χώρων στάθμευσης κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου,

             επισκευή ή κατασκευή συστημάτων προστασίας από πτώση βράχων. 

 

Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από την Ελευσίνα έως την Κόρινθο και την Πάτρα αποσκοπούν κυρίως στην ασφάλεια των χρηστών του δρόμου και είναι αναγκαίες παρεμβάσεις προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο με ασφάλεια για τους διερχόμενους οδηγούς, τους επιβάτες και τους εργαζομένους.

Εφαρμόζονται βάσει ειδικών μελετών και με την έγκριση των αρμοδίων φορέων και Αρχών (Ανεξάρτητος Μηχανικός, Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ελληνική Αστυνομία, κλπ.), σύμφωνα με τις συμβατικές προβλέψεις και τη νομοθεσία. Όταν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επηρεάζουν και το τοπικό οδικό δίκτυο, υπάρχει συνεννόηση με την αρμόδια δημοτική αυτοδιοίκηση, ώστε η ενόχληση στην τοπική κοινωνία να είναι η μικρότερη και η συντομότερη δυνατή.

Ειδικές ρυθμίσεις στην Ν.Ε.Ο. Κορίνθου – Πατρών

Η τυπική κυκλοφοριακή ρύθμιση μακράς διάρκειας που εφαρμόζεται είναι αυτή στην οποία ο δρόμος στενεύει σε μια λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους περί τα 3,5 μέτρα κατ’ ελάχιστο με τα δυο ρεύματα κυκλοφορίας να διαχωρίζονται με ειδικά κολωνάκια τοποθετημένα στο μέσο μιας ενδιάμεσης ζώνης πλάτους 60 εκ.

Σε τμήματα με αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο, έχει επιλεγεί να εφαρμοσθεί εναλλακτικής μορφής ρύθμιση, στην οποία τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας διαχωρίζονται με μία ουδέτερη λωρίδα (buffer) και διπλή σειρά κώνων, η οποία αποδίδεται στην κυκλοφορία στην κατεύθυνση με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Και στις δύο περιπτώσεις μειώνονται οι ταχύτητες σε ασφαλή επίπεδα, αποτρέπεται το προσπέρασμα και αποφεύγονται σοβαρά ατυχήματα και μετωπικές συγκρούσεις. Επίσης, βασικός στόχος είναι να υπάρχουν ομοιόμορφες ρυθμίσεις κατά μήκος της οδού ώστε ο οδηγός να είναι εξοικειωμένος με αυτό που θα αντιμετωπίσει.

Χώροι στάσης έκτακτης ανάγκης

Σε περίπτωση όπου κάποιο όχημα πάθει βλάβη μέσα σε μια τυπική κυκλοφοριακή ρύθμιση υπάρχουν χώροι στάσης έκτακτης ανάγκης σε ειδικές εσοχές πλάι στο δρόμο, όπου ο οδηγός μπορεί να σταθμεύσει προσωρινά.

Μέτρα Ασφάλειας

Οι εργοταξιακοί χώροι δίπλα στην οδό χωρίζονται από τις λωρίδες κυκλοφορίας με κώνους και με κινητά στηθαία τύπου New Jersey είτε από μπετόν είτε από πλαστικό γεμάτα με νερό. Τοποθετείται ειδική σήμανση με βέλη, αναλάμποντα φανάρια και ειδικοί ανακλαστήρες. Η διαγράμμιση βάφεται προσωρινά κίτρινη ενώ μετά το τέλος των έργων θα ξαναγίνει άσπρου χρώματος.

 

Υπηρεσίες Λειτουργίας & Συντήρησης

Από τον Αύγουστο 2008, η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε. διαχειρίζεται το δίκτυο από την Ελευσίνα έως την Πάτρα συνολικού μήκους 201,5 χλμ.

Τα περίπολα, οι ομάδες άμεσης επέμβασης και το προσωπικό συντήρησης, σε συνεργασία με την Τροχαία, την Πυροσβεστική αλλά και ιδιωτικές εταιρείες οδικής βοήθειας, βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα για την παροχή οδικής βοήθειας στους διερχόμενους οδηγούς σε περίπτωση συμβάντος, 24 ώρες την ημέρα και 365 ημέρες το χρόνο, καθώς και για την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου διορθωτικής και προληπτικής συντήρησης του δικτύου.

Χαρακτηριστικό του επιπέδου εξυπηρέτησης είναι ότι από την έναρξη λειτουργίας μέχρι σήμερα οι Ομάδες Περιπόλων-Επέμβασης και Οδικής Βοήθειας έχουν πραγματοποιήσει δεκάδες χιλιάδες επεμβάσεις βοήθειας σε συμβάντα, που αφορούν κυρίως ακινητοποιημένα οχήματα, εμπόδιο/αντικείμενο στο οδόστρωμα και διάφορα άλλα συμβάντα (συγκρούσεις με υλικές ζημιές, μποτιλιαρίσματα κ.α.) με χρόνο ανταπόκρισης που κυμαίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις στα 15 περίπου λεπτά.

Με την ολοκλήρωση της φάσης κατασκευής και την εγκατάσταση νέων τεχνολογιών στον αυτοκινητόδρομο, οι οδηγοί θα απολαμβάνουν ένα ακόμα υψηλότερο επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών, όπως ενημέρωση για χρόνους ταξιδίου, κυκλοφοριακές συνθήκες, μετεωρολογικές προβλέψεις κ.ά.

Οργάνωση

•             2 Τομείς Διαχείρισης (Τομ.1: Ελευσίνα-Ξυλόκαστρο, Τομ.2: Ξυλόκαστρο-Μιντιλόγλι)

•             2 Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας (ΚΔΚ1: Κακιά Σκάλα, ΚΔΚ2: Ευρεία Παράκαμψη Πατρών)

•             4 Τεχνικές Βάσεις Λειτουργίας και Συντήρησης (Πέραμος, Κιάτο, Ακράτα, Ευρεία Παράκαμψη Πατρών)

•             35 οχήματα Περιπολίας και Επέμβασης

•             7 Σταθμοί Διοδίων (Ελευσίνα, Ισθμός, Ζευγολατιό, Ρίο, Πέραμος, Αγ. Θεόδωροι, Πάχη)

•             415 άτομα προσωπικό

•             Υπεργολάβοι (Οδικής Βοήθειας, Καθαριότητας, Πρασίνου, Αποκατάστασης Στηθαίων, ΗΗΜ Συντήρησης, κ.α.), όπου απασχολούνται 150 περίπου άτομα

 

Οδική Ασφάλεια

Από την ημέρα Έναρξης Παραχώρησης, τον Αύγουστο του 2008, μέχρι και σήμερα οι προσπάθειες για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας έχουν αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα.  Συγκρίνοντας τα στοιχεία ατυχημάτων του πρώτου έτους της Παραχώρησης (2008) με το 2013, ο συνολικός αριθμός θανατηφόρων ατυχημάτων και των θυμάτων παρουσιάζει μείωση της τάξης του 80% στο σύνολο του άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου - Πατρών.

Ειδικά στο τμήμα Κόρινθος- Πάτρα, όπου πραγματοποιείται μία μεγάλη προσπάθεια στον τομέα της οδικής ασφάλειας υπό ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, αφού η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού πραγματοποιείται με παράλληλες συνθήκες κυκλοφορίας,  ο συνολικός αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων και ο αριθμός των θυμάτων μειώθηκαν κατά 90% περίπου.

 

Η ετήσια εξέλιξη του αριθμού των θανατηφόρων ατυχημάτων, των θυμάτων και των ατυχημάτων με βαριά τραυματίες παρουσιάζεται αναλυτικά στα ακόλουθα διαγράμματα, ξεχωριστά για τα υφιστάμενα τμήματα αυτοκινητοδρόμου «Ελευσίνα – Κόρινθος» (ΕΛΚΟ) και «Ευρεία Παράκαμψη Πάτρας» (ΕΠΠ) και για το υπό κατασκευή τμήμα της «Κορίνθου-Πατρών» (ΚΟΠΑ).

Για να ληφθεί υπόψη και η επιρροή από την μείωση της κυκλοφορίας υπολογίζεται ο δείκτης θυμάτων ανά 1006 οχηματοχιλιόμετρα, ο οποίος παρουσιάζεται ανά έτος για τα αντίστοιχα τμήματα στον ακόλουθο πίνακα.

 

Δείκτης θυμάτων ανά 1006 διανυόμενα οχηματοχιλιόμετρα

                2008       2009       2010       2011       2012       2013

ΕΛΚΟ & ΕΠΠ       0,49        0,61        0,54        0,79        0,55        0,49

ΚΟΠΑ    3,86        3,08        1,22        1,03        0,35        0,74

Όπως φαίνεται ο δείκτης επικινδυνότητας στα υφιστάμενα τμήματα (ΕΛΚΟ και ΕΠΠ) παραμένει σε σταθερά επίπεδα, ενώ ο αντίστοιχος δείκτης στην ΚΟΠΑ παρουσιάζει σημαντική μείωση (της τάξης του 80%) σε σχέση με το πρώτο έτος  της Παραχώρησης.

 

Οφέλη του έργου

Άμεσα οφέλη του έργου

•             Βελτίωση επιπέδου Οδικής Ασφάλειας

-              Διαχωρισμός των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας με κεντρική νησίδα τύπου New Jersey

-              Ανισόπεδοι Κόμβοι που συνδέουν το υπόλοιπο οδικό δίκτυο

-              Μεγαλύτερος αριθμός λωρίδων κυκλοφορίας εξασφαλίζει την ασφάλεια των προσπεράσεων

-              Οι οδηγοί απολαμβάνουν ένα περιβάλλον με ομοιόμορφα χαρακτηριστικά

-              24ωρη παρακολούθηση του αυτοκινητοδρόμου από τον Λειτουργό και έγκαιρη επέμβαση σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης.

•             Μείωση χρόνου μετακίνησης «Αθήνα – Πάτρα» (κατά 15-20 λεπτά)

•             Υψηλό επίπεδο Οδικής Εξυπηρέτησης  και αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας

•             Μείωση εκπομπών ρύπων

•             Εξοικονόμηση Κόστους Μετακίνησης / Λειτουργίας Οχημάτων

-              Μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων (καυσίμων, συντήρησης, ελαστικών κλπ.)

-              Επιβατών/ Εμπορευμάτων που κινούνται στον αυτοκινητόδρομο

-              Αποσυμφόρηση εναλλακτικών διαδρομών λόγω εκτροπής κυκλοφορίας στον  αυτοκινητόδρομο, βελτίωση της ποιότητας ζωής επηρεαζόμενων περιοχών

 

Κοινωνικό-οικονομικά και αναπτυξιακά οφέλη

•             Επιπτώσεις στην Οικονομία και την Απασχόληση

-              Άμεση ετήσια απασχόληση κατά την κατασκευή 3.500 άτομα

-              Ετήσια απασχόληση για τη συντήρηση και λειτουργία: σήμερα 450, μελλοντικά 600 εργαζόμενοι

-              Έμμεση ετήσια απασχόληση στους κλάδους προμήθειας υλικών, υποστήριξης της κατασκευής/ λειτουργίας

•             Αναπτυξιακή διάσταση του Έργου

-              Συμβολή στην Εθνική πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης (βελτίωση προσπελασιμότητας,  ισχυροποίηση / βελτίωση ανταγωνιστικότητας εξυπηρετούμενων περιοχών)

-              Θετική επίπτωση στη χωροταξική οργάνωση της χώρας (ολοκλήρωση ΠΑΘΕ, σύνδεση βασικών λιμένων, Πάτρας με Αθήνα, Πειραιά και λοιπά κέντρα Περιφέρειας κλπ.)

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι

Ημερομηνίες – Ορόσημα

-              Το 2001 το Ελληνικό Δημόσιο διεξήγαγε Διεθνή Κλειστό Διαγωνισμό για την υλοποίηση του έργου της Ολυμπίας Οδού, με τη μέθοδο της παραχώρησης με συγχρηματοδότηση.

-              Το 2007 ο όμιλος με την επωνυμία ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Α.Ε., στον οποίο μετέχουν μεγάλες ευρωπαϊκές και ελληνικές τεχνικές εταιρίες, ανακηρύχτηκε Ανάδοχος του Έργου «Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα».

-              Στις 24 Ιουλίου 2007 υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Α.Ε. η Σύμβαση Παραχώρησης για τη Μελέτη, Χρηματοδότηση, Κατασκευή, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του έργου, η οποία στη συνέχεια, στις 29 Νοεμβρίου 2007, κυρώθηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο με μεγάλη πλειοψηφία.

-              Στις 4 Αυγούστου 2008 υπεγράφη η έναρξη της παραχώρησης.

-              Στα τέλη Νοεμβρίου 2010 οι δανειστές ανέστειλαν τη χρηματοδότηση. Για περισσότερο από μισό χρόνο η κατασκευή συνεχίστηκε με οικονομικούς πόρους των κατασκευαστικών εταιρειών.

-              Στα μέσα του 2011 η κατασκευαστική δραστηριότητα ανεστάλη λόγω έλλειψης πόρων και ανεξόφλητων εργασιών. Οι εργασίες ασφαλείας συνέχισαν να εκτελούνται στο έργο, όπως και η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση, υπηρεσίες που απαιτούνται για την οδική ασφάλεια.

-              Στις 17 Δεκεμβρίου 2013 υπεγράφη η επανεκκίνηση του έργου.

 

Μετοχικό σχήμα

Εταιρία Παραχώρησης:                                ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.

Μέτοχοι:                                             VINCI CONCESSIONS S.A.S. (29.9%)

HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH (17%)

J&P-ΑΒΑΧ Α.Ε. (17%)

ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ (17%)

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (17%)

ΑΘΗΝΑ Α.Τ.Ε. (2.1%)

Λειτουργός:                                       ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε.

Κατασκευαστής:                              ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ

 

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ

Χρηματοδότηση

Πηγές χρηματοδότησης – Κατανομή πόρων για την περίοδο κατασκευής

Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 1,487 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από ένα συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων (τραπεζικά δάνεια και ίδια κεφάλαια), ευρωπαϊκών κονδυλίων, τη συμβολή των χρηστών και το Ελληνικό Δημόσιο.

Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο κατασκευής, το έργο χρηματοδοτείται κατά 38% από ιδιωτικά κεφάλαια (29% τραπεζικά δάνεια-9% ίδια κεφάλαια), 33% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 23% από τη συμβολή των χρηστών και 6% από το Ελληνικό Δημόσιο.

 

*Σημειώνεται ότι τα παραπάνω στοιχεία στηρίζονται στο χρηματοοικονομικό μοντέλο της επανεκκίνησης του έργου, το οποίο είναι δυναμικό, υπό την έννοια ότι σε εξάμηνη βάση ενημερώνεται με τα πραγματικά στοιχεία του έργου. Ως εκ τούτου είναι πιθανό να εμφανίζονται μικρές διαφοροποιήσεις από εξάμηνο σε εξάμηνο.