ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ: 3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Δημιουργίας- Μέχρι 28 Νοεμβρίου οι δηλώσεις συμμετοχής

Η ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α με αφορμή τα 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (1914 -

2014) αφιερώνει το 3ο Μαθητικό Φεστιβάλ Δημιουργίας στο ελληνικό σινεμά. Το φεστιβάλ

που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο πλαίσιο της καλλιέργειας της καλλιτεχνικής αγωγής  των νέων και απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων & Λυκείων, φέτος θα περιλαμβάνει μόνο ομαδικές συμμετοχές οι οποίες και θα αξιολογηθούν από κριτική  επιτροπή που θα συσταθεί για τον σκοπό αυτό.

Το θέμα του φεστιβάλ για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης θα είναι “Σαν παλιό σινεμά”. Η  πρώτη συνάντηση ενημέρωσης με εκπροσώπους διδασκόντων και συλλόγων γονέων-κηδεμόνων, θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 2 Νοεμβρίου στις 5.30 το απόγευμα στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου “Αλέκος Μέγαρης”, για ανταλλαγή απόψεων για τη διοργάνωση.

Οι δυνάμεις, οι διαθέσεις και τα συναισθήματα των παιδιών απελευθερώνονται, καλλιεργώντας την αυτοπεποίθηση, την κοινωνικότητα και το ομαδικό πνεύμα συνεργασίας. Στόχος είναι όλη αυτή η προσπάθεια να λειτουργήσει χαλαρωτικά και θεραπευτικά στη δύσκολη σχολική καθημερινότητα των παιδιών, καταλήγοντας σε  μια μεγάλη γιορτή της μαθητικής κοινότητας που θα είναι ανοιχτή στο κοινό. Για τη διευκόλυνση της προσπάθειας των μαθητών όλο το διάστημα προετοιμασίας θα υπάρχει ανοιχτή γέφυρα επικοινωνίας με τη ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α.

Στις δημιουργίες τους, τα παιδιά ξαναζωντανεύουν τη χρυσή εποχή του παλιού ελληνικού κινηματογράφου μέσα από σκηνές με ατάκες, τραγούδια και αγαπημένες χορογραφίες από διαχρονικές ταινίες, που κατέχουν ξεχωριστή θέση στην καρδιά μικρών και μεγάλων.

• Μέγιστη διάρκεια παρουσίασης: 15 ́
• Κάθε ταινία θα είναι διαθέσιμη μόνο για 2 ομάδες. Αυτό σημαίνει πως θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας και εάν μια ταινία έχει ήδη δηλωθεί 2 φορές, οι επόμενες ομάδες πρέπει να επιλέξουν κάποια άλλη.
• Κάθε ομάδα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 30 παιδιά
• Κάθε σχολείο μπορεί να συμμετάσχει στο φεστιβάλ έως και με δυο διαφορετικές  ομάδες

Αποσπάσματα από τις ταινίες που θα επιλέξουν οι ομάδες θα προβάλλονται σε οθόνη  πριν την παρουσίαση των παιδιών. Γι' αυτό το λόγο, θα πρέπει να γνωστοποιηθούν εγκαίρως στη ΔΗΚΕΠΑ που θα έχει την επιμέλεια της συρραφής βίντεο. Επιπλέον, κάθε παρουσίαση της ομάδας θα περιλαμβάνει και ένα υποτυπώδες πρόγραμμα της ταινίας με τους συντελεστές και βασικές πληροφορίες για το έργο.

Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές έως 28 Νοεμβρίου 2014, προκειμένου οι μαθητές να έχουν τον χρόνο να πειραματιστούν με ταινίες και ιδέες πριν οριστικοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο θα εμπλακούν.

Στη διακριτική ευχέρεια της ομάδας (και όχι υποχρεωτική) είναι η υιοθέτηση υποστηρικτικών μέσων για τις παρουσιάσεις τους π.χ. λιτά και μικρά, σκηνικά αντικείμενα που υποδηλώνουν χώρους προκειμένου να διευκολύνεται η ροή κάθε παρουσίασης, στοιχεία που υποδεικνύουν ρόλους και παραπέμπουν στο περιεχόμενο, ενδυματολογικές επιλογές, μακιγιάζ, μουσική επένδυση, συνοδεία μουσικών οργάνων κλπ.. Οι σκηνικές αυτές ανάγκες θα πρέπει να περιγραφούν πλήρως στη ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α., προκειμένου να υπάρξει σωστός συντονισμός των ομάδων.

Κάθε ομάδα πρέπει υποχρεωτικά να ορίσει υπεύθυνο είτε έναν εκπρόσωπο του Συλλόγου Διδασκόντων είτε έναν εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων –Κηδεμόνων, που θα συντονίζει την ομάδα και θα βρίσκεται σε επικοινωνία με τη ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών καθώς και των γονέων-κηδεμόνων σε αυτή την προσπάθεια των παιδιών, είναι καθοριστικής σημασίας για τη διεξαγωγή του φεστιβάλ και επικεντρώνεται τόσο στην ενθάρρυνσή τους όσο και στην παροχή συμβουλών για την υπέρβαση των δυσκολιών (επιλογή ταινίας, επιλογή μελών ομάδας, διανομή ρόλων κλπ).

Η οργανωτική επιτροπή θα αποτελείται από την πρόεδρο του Δ.Σ. της ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α. κα Μαρία Τσουκαλά και τα μέλη του Δ.Σ. κ.κ. Αθανασία Τασινού κα Βασίλη Μανουηλίδη.

Περισσότερες πληροφορίες δίνονται στη ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α., Νικολάου Πλαστήρα 19-Αίγιο (Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου) στο τηλ./fax 26910-28210 και στο e-mail [email protected]. Στην ιστοσελίδα και στα social media της ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α. (Facebook,Twitter, Google+) έχει αναρτηθεί και η σχετική φόρμα συμμετοχής.