• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 8 Αυγούστου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Νίκος Μαυραγάνης: Δεν μπορούμε να απαγορεύουμε την κίνηση φορτηγών στις παλιές εθνικές οδούς

Κ.Π. από Κ.Π.
9 Μαρτίου 2018
σε Οικονομία
5
0
Νίκος Μαυραγάνης: Δεν μπορούμε να απαγορεύουμε την κίνηση φορτηγών στις παλιές εθνικές οδούς
8
SHARES
131
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Αφοπλιστικά ειλικρινής ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών κ. Ν. Μαυραγάνης διαφωνεί με τις επιλογές Σπρίτζη και είνια απολύτως ξεκάθαρος στο τι είναι σωστό στον Μεταφορικό κλάδο. Ιδού απόσπασμα που αφορά τις Μεταφορές, από συνέντευξή του στο molonoti.gr:

Ίσως σας ενδιαφέρει:

Άνω των 56.000 ευρώ τα πρόστιμα σε φορείς πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων

Άνοιξε η πλατφόρμα επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων

Χιλιάδες ρυθμίσεις οφειλών στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό αξίας 13,25 δις ευρώ

Υπήρξε μια νομοθετική ρύθμιση, η οποία απαγορεύει στα φορτηγά να κυκλοφορούν στο 70% του οδικού δικτύου της χώρας. Δεν ισχύει όμως πουθενά στην Ευρώπη ένας τέτοιος αποκλεισμός, ο οποίος δημιουργεί πρωτοφανή προβλήματα, τα οποία μπορεί να επηρεάσουν ακόμη και τις τιμές των  μεταφερόμενων αγαθών. Θα επιμείνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην εφαρμογή του εν λόγω νομοθετήματος?

Σε ό, τι με αφορά ως Υφυπουργό Μεταφορών θέλω να σας ενημερώσω ότι έχω μιλήσει πάρα πολλές φορές με τις συλλογικότητες των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων. Το αίτημά τους να κυκλοφορούν όχι στους παράδρομους, αλλά στις παλιές εθνικές οδούς, είναι δίκαιο.

Θεωρώ όμως ότι δεν είναι ορθό ούτε δίκαιο να λαμβάνουμε υπόψιν μας και να κρίνουμε ως όμοια πράγματα τους παραδρόμουςμε τις παλιές εθνικές οδούς. Οι παράδρομοι, πράγματι, ουδέποτε κατασκευάστηκαν για να δέχονται αυτό τον μεγάλο φόρτο σε πυκνότητα αλλά και σε βάρος, όπως είναι τα φορτηγά αυτοκίνητα. Από την άλλη πλευρά, οι παλιές εθνικές οδοί, είτε Α’ είτε Β’ τάξης, κατασκευάστηκαν για να δέχονται τους μεγάλους φόρτους και άρα εκεί δεν υπάρχει επαρκής δικαιολογητική βάση για να απαγορεύσουμε τη μετακίνηση των φορτηγών αυτοκινήτων σε αυτές.

Παράλληλα, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών, ζήτησα από τους παραχωρησιούχους να μειώσουν τα τέλη διοδίων που αφορούν τους επαγγελματίες και ειδικά τους μεταφορείς. Επιπρόσθετα, ζήτησα την συμβασιοποίηση της μείωσης αυτής με τις συλλογικότητες των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων, ώστε να μην προκύπτει ζήτημα στρέβλωσης του ανταγωνισμού και επιβολής κυρώσεων από την πλευρά της επιτροπής ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ταυτόχρονα με αυτόν τον τρόπο, οι ίδιοι παραχωρησιούχοι θα απολαύσουν επιπρόσθετα έσοδα από μία πλειάδα οχημάτων που δεν ήταν πελάτες τους στο παρελθόν. Επίσης αυτό δεν δημιουργεί πρόβλημα στους παραχωρησιούχους απέναντι στις τράπεζες, από τις οποίες έχουν δανειστεί για την κατασκευή των έργων, δεδομένου ότι οι τράπεζες ικανοποιούνται από τηνδιατήρηση ή αύξηση των εσόδων των παραχωρησιούχων.

Οι συμβάσεις, λοιπόν, που προτείνω μεταξύ των συλλογικοτήτων ιδιοκτητών αυτοκινήτων και των παραχωρησιούχων των δρόμων, θα επαυξήσουν τα έσοδα των παραχωρησιούχων, οι οποίοι για αυτό τον λόγο μπορούν να δεχτούν και προβούν σε μειώσεις του κόστους  κίνησης των φορτηγών αυτοκινήτων στους δρόμους αυτούς.

Η Ελλάδα έχει πανάκριβά διόδια που μέσα στην κρίση περιορίζουν την ελεύθερη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών. Οι τιμές των διοδίων θα μπορούσαν να μειωθούν μέχρι και 40% αν οι οδικοί άξονες δίνονταν στους παραχωρησιούχους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Είναι αυτό κάτι που εξετάζει το Υπουργείο; 

Όπως σας είπα και πριν, το ζήτημα των παραχωρήσεων των οδών είναι σύνθετο και έχει να κάνει και με τις τράπεζες που έχουν δανείσει τα χρήματα για την κατασκευή των οδών, καθώς και με τον φόρτο, την πυκνότητα, την πληθώρα των οχημάτων που διελαύνουν τις οδούς. Από την άλλη πλευρά έχει να κάνει και με την κοινωνική στόχευση.

Το οικονομικό μοντέλο των συμβάσεων που είχαν υπογραφεί τα προγενέστερα χρόνια, πριν να έρθουμε εμείς να αναλάβουμε την διαχείριση και την διακυβέρνηση του τόπου, δεν προέβλεπε τίποτα για ενδεχόμενη μείωση των διοδίων σε περίπτωση που οι ροές των οχημάτων αυξάνονταν. Αντίθετα στις εν λόγω συμβάσεις υπήρχε μόνο η πρόβλεψη αύξησης των χρεώσεων για την περίπτωση που οι ροές των οχημάτων μειώνονταν. Για αυτόν τον λόγο και καταλήξαμε στην σημερινή κατάσταση.

Εμείς λοιπόν προσπαθούμε να επαναδιαπραγματευθούμε αυτές τις συμβάσεις. Αυτό δεν είναι εύκολο. Ωστόσο, καταλήγουμε σε προτάσεις με δύο σκέλη : το πρώτο αφορά τους μεταφορείς και το δεύτερο αφορά τους απλούς ιδιώτες. Σε κάθε περίπτωση όμως καταλήγουμε με ένα σύστημα αναλογικών διοδίων που θεωρούμε δικαιότερο και με αυτή την έννοια πιο φθηνό ανά χιλιόμετρο για τον χρήστη. Αυτό επιτρέπει σε όλους να πληρώνουν μόνο τα χιλιόμετρα που διανύουν κι έτσι να μην πληρώνουν κάποιοιπερισσότερα και κάποιοι άλλοι λιγότερα στην ευρύτερη επικράτεια μας. Ταυτόχρονα, διασφαλίζεται η χρέωση να μην υπερβαίνει τα 0,06 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο για τα επιβατικά αυτοκίνητα και αναλόγως για τα μεγαλύτερα οχήματα.

Ωστόσο, το σύστημα των αναλογικών διοδίωνχρειάζεται πολλούς πλάγιους σταθμούς διοδίων. Δηλαδή, σε κάθε κόμβο στο πλάι πρέπει να υπάρχει ένας σταθμός από όπου το διερχόμενο όχημα, εξερχόμενο ή εισερχόμενο του δρόμου, θα μπορεί να πιστοποιείται σε σχέση με το σημείο εισόδου και το σημείο εξόδου από την οδό, ώστε να είναι δυνατός ο υπολογισμός των διανυθέντων χιλιομέτρων και ο καθορισμός των αντίστοιχων χρεώσεων.

Το παραπάνω αποτελεί αντικείμενο ενός έργου, το οποίο ποτέ δεν είχε περιληφθεί στις παλιές συμβάσεις των εργολάβων, οι οποίοι είχαν πάρει τις δουλειές από προηγούμενες κυβερνήσεις, αποκτώντας δυστυχώς μόνο δικαιώματα αλλά όχι υποχρεώσεις. Αυτό το έργο εμείς εφαρμόζουμε αρχικά στην Εγνατία Οδό (ήδη δημοπρατήθηκε). Στην συνέχεια θα εφαρμοστεί και στην υπόλοιπη επικράτεια με την κατασκευή πλάγιων σταθμών διοδίων και όχι μετωπικών. Τα μετωπικά θα υπάρχουν μόνο στην αρχή και στο τέλος της εκάστοτε οδού.

Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνουμε, όχι μόνο να έχουμε πιο δίκαιη κατανομή και ελάφρυνση σε πολλά σημεία των χρεώσεων, αλλά να μειώνονται τα καύσιμα και η ενέργεια που σπαταλούμε τόσο από δημόσιους πόρους όσο και από ιδιωτικούς πόρους, καθώς θα μειωθούν οι επανεκκινήσεις των οχημάτων που χρειάζονται σήμερα, όταν ανά δέκα ή ανά είκοσι χιλιόμετρα πρέπει να διέρχονται από τους υφιστάμενους μετωπικούς σταθμούς διοδίων. Επομένως, η λύση για μας, αν και όχι εύκολη, είναι ορατή, την έχουμε προγραμματίσει και υλοποιείται μέσα από την αναλογικοποίηση των διοδίων.

Παράλληλα, έχουμε ασκήσει πιέσεις στους παραχωρησιούχους προς την κατεύθυνση να υπάρχει ένα ταμείο στο οποίο θα συγκεντρώνονται τα χρήματα από τα διόδια. Για τον λόγο αυτό δημιουργούμε στο Υπουργείο ένα Εθνικό Ταμείο, στο οποίο θα εισέρχονται αρχικά τα χρήματα και στην συνέχεια θα πραγματοποιείται η κατανομή στους παραχωρησιούχους, παρακρατώντας το ποσό που αναλογεί στο δημόσιο..

Με αυτόν τον τρόπο θα μπορεί να υπάρξει και μία περαιτέρω σημαντική διευκόλυνση για τους ιδιώτες και τους επαγγελματίες, η οποία αφορά την ύπαρξη μίας κάρτας διοδίων για όλη την επικράτεια, ανεξαρτήτως δρόμου, πλην της περίπτωσης της γέφυρας Ρίου Αντίρριου.

Ταυτόχρονα καθίσταται εφικτός ο έλεγχος των επαγγελματιών σε ότι αφορά το λεγόμενο παράνομο καμποτάζ, δηλαδή την παραβίαση που κάνουν φορτηγά από τη Βουλγαρία, τα Σκόπια ή άλλες  χώρες, κλέβοντας ουσιαστικά εργασία από τους συνανθρώπους μας που εδρεύουν στη Ελλάδα, φορολογητέα ύλη και εν τέλει εθνικό πλούτο.

Συγκεκριμένα για το πρόβλημα του παράνομου καμποτάζ θα προχωρήσουμε στην εγκατάσταση γεωεντοπισμού (GPS) στα οχήματα που εισέρχονται, ώστε να είναι εφικτός ο ακριβής εντοπισμός της κίνησης αυτών μέσα στους οδικούς εθνικούς άξονες και να μην είναι δυνατόν πλέον να εισέρχονται από ξένες χώρες αποκρύπτοντας τον αριθμό των μεταφορών που έχουν πραγματοποιήσει. Υπενθυμίζω ότι επιτρέπονται 7 ημέρες και 3 μεταφορές για το νόμιμο καμποτάζ, οτιδήποτε περισσότερο είναι παράνομο. Αυτό είναι δύσκολο να ελεγχθεί αν δεν υπάρχει γεωεντοπισμός. Με την εγκατάστασή του λοιπόν καθιστούμε εφικτό τον απαραίτητο έλεγχο και πετυχαίνουμε τον σημαντικό στόχο καταπολέμησης του παράνομου καμποτάζ. Νομίζω ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο.

Share3Tweet2
Κ.Π.

Κ.Π.

Προτείνουμε για εσάς:

Άνω των 56.000 ευρώ τα πρόστιμα σε φορείς πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων

7 Αυγούστου 2025
0
126
Άνω των 56.000 ευρώ τα πρόστιμα σε φορείς πιστοποίησης βιολογικών προϊόντων

Σοβαρές παραλείψεις και μη συμμορφώσεις διαπιστώθηκαν από τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ την προηγούμενη περίοδο, κατά τη διεξαγωγή τακτικών και έκτακτων ελέγχων σε Οργανισμούς Ελέγχου και Πιστοποίησης (ΟΕΠ) βιολογικών προϊόντων και...

ΠερισσότεραDetails

Άνοιξε η πλατφόρμα επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων

6 Αυγούστου 2025
0
125
Άνοιξε η πλατφόρμα επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων

Μεγάλο το ενδιαφέρον και πολλές οι αιτήσεις στην πλατφόρμα της παράτασης του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ“, που αφορά για την επιδότηση ηλεκτρικών οχημάτων, αυτοκινήτων και δικύκλων. Το ενδιαφέρον...

ΠερισσότεραDetails

Χιλιάδες ρυθμίσεις οφειλών στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό αξίας 13,25 δις ευρώ

6 Αυγούστου 2025
0
127
Οι νέες αιτήσεις στον εξωδικαστικό μηχανισμό σημείωσαν τον Μάιο αύξηση 145%

Σε 40.515 ανήλθαν οι ρυθμίσεις μέχρι τα τέλη Ιουλίου, που αντιστοιχούν σε αρχικές οφειλές ύψους 13,25 δις ευρώ, στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών, που συνεχίζει την ισχυρή δυναμική...

ΠερισσότεραDetails

63 εκατ. ευρώ στους κτηνοτρόφους για στήριξη λόγω εγκλεισμού και ζωονόσων

5 Αυγούστου 2025
0
127
Κλιμάκιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης σήμερα στη Λάρισα για την ευλογιά

ΚΥΑ που υπέγραψαν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας και ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Αθανάσιος Πετραλιάς, προβλέπει την χορήγηση ενίσχυσης ήσσονος σημασίας (de minimis)...

ΠερισσότεραDetails

Από το 2027 η εφορία θα υποβάλλει μόνη της τις φορολογικές μας δηλώσεις

2 Αυγούστου 2025
0
126
Από το 2027 η εφορία θα υποβάλλει μόνη της τις φορολογικές μας δηλώσεις

Με υποχρεωτικά τραπεζικά ενοίκια και προσυμπληρωμένα έντυπα Ε1, Ε2 και Ε3, το κράτος θα συντάσσει και θα υπολογίζει μόνο του τον φόρο και οι φορολογούμενοι θα πατάνε απλώς...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Αν ο Τραμπ βομβαρδίσει την κύρια πυρηνική εγκατάσταση του Ιράν τι μπορεί να συμβεί;

    Αν ο Τραμπ βομβαρδίσει την κύρια πυρηνική εγκατάσταση του Ιράν τι μπορεί να συμβεί;

    21 Ιουνίου 2025
    131
    Τα φλαμίνγκο φτιάχνουν ανεμοστρόβιλους και δίνες στο νερό για να πιάσουν θηράματα

    Τα φλαμίνγκο φτιάχνουν ανεμοστρόβιλους και δίνες στο νερό για να πιάσουν θηράματα

    14 Μαΐου 2025
    128
    Oι εταιρείες χρειάζονται «αρσενική ενέργεια» λέει οZάκερμπεργ

    Oι εταιρείες χρειάζονται «αρσενική ενέργεια» λέει οZάκερμπεργ, που κάποτε «βαθμολογούσε» τις όμορφες φοιτήτριες του Χάρβαρντ

    13 Ιανουαρίου 2025
    125

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.