• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Νέος ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας! Αθήνα-Σόφια σε 6 ώρες

Κ.Π. από Κ.Π.
5 Νοεμβρίου 2025
σε Ελλάδα
5
0
Νέος ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας! Αθήνα-Σόφια σε 6 ώρες
8
SHARES
127
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο να καταστεί λειτουργικό μέχρι το 2040, παρουσίασε σήμερα ένα νέο, ταχύτερο και περισσότερο διαλειτουργικό σιδηροδρομικό δίκτυο για ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

Προειδοποίηση μετεωρολόγων για ισχυρά φαινόμενα κακοκαιρίας σε 12 περιοχές από αύριο τετάρτη

“ConnectEdParents+”, νέο πρόγραμμα στήριξης-ενδυνάμωσης γονέων για μια ασφαλή σχολική πραγματικότητα

Δεν θα γίνουν μαθήματα στα σχολεία στις 3 Δεκεμβρίου- Ο λόγος

Το σχέδιο προβλέπει τη σύνδεση των κύριων κόμβων της ΕΕ με ταχύτητες 200 χλμ./ώρα και άνω. Οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδεύουν από το Βερολίνο στην Κοπεγχάγη σε τέσσερις ώρες αντί για επτά που είναι σήμερα, και από τη Σόφια στην Αθήνα σε έξι ώρες αντί για 13 ώρες και 40 λεπτά που είναι σήμερα. Οι νέες διασυνοριακές συνδέσεις θα επιτρέψουν επίσης ταχύτερα και απλούστερα ταξίδια, όπως το Παρίσι-Λισαβόνα μέσω Μαδρίτης, και βελτιωμένη συνδεσιμότητα μεταξύ των πρωτευουσών της Βαλτικής.

Σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της Κομισιόν για τη Συνοχή και τις Μεταρρυθμίσεις, Ραφαέλε Φίτο και τον Επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα, το νέο Σχέδιο Δράσης για τους Σιδηροδρόμους Υψηλής Ταχύτητας καθορίζει τα βήματα που απαιτούνται για τη δημιουργία ενός ταχύτερου, πιο διαλειτουργικού και καλύτερα συνδεδεμένου ευρωπαϊκού δικτύου μειώνοντας τους χρόνους ταξιδιού και καθιστώντας τους σιδηροδρόμους μια πιο ελκυστική εναλλακτική λύση σε σχέση με τα αεροπορικά ταξίδια μικρών αποστάσεων, αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των επιβατών και ενισχύοντας τις περιφερειακές οικονομίες και τον τουρισμό.

Αναφερόμενος στην Ελλάδα, ο Επίτροπος Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι το εν λόγω πρόγραμμα που παρουσίασε η Επιτροπή, θα ενισχυσει την προσπάθεια που κάνει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών της Ελλάδας, καθώς η χώρα μας θα αποκομίσει σημαντικά οφέλη, όπως ευρωπαϊκά κεφάλαια και τεχνογνωσία, για την επισκευή σημείων των σιδηροδρόμων που ειναι προβληματικα ή έχουν υποστεί βλάβες από φυσικές καταστροφές, για να καταστεί ο σιδηρόδρομος της Ελλάδας ασφαλής και σύμφωνος με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Αθήνα - Σόφια με τρένο σε 6 ώρες: Παρουσιάστηκε ο νέος ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας - Χάρτης με τους προορισμούς
Οι χρόνοι ταξιδιού είναι ενδεικτικοί και βασίζονται σε δημόσια διαθέσιμα δεδομένα δρομολογίων που εξήχθησαν τον Απρίλιο του 2025

Για την υλοποίηση αυτού του οράματος, η Επιτροπή προτείνει τέσσερις βασικούς άξονες δράσης:

-Άρση των διασυνοριακών σημείων συμφόρησης μέσω δεσμευτικών χρονοδιαγραμμάτων που θα καθοριστούν έως το 2027 και προσδιορισμός επιλογών για υψηλότερες ταχύτητες, συμπεριλαμβανομένων πολύ άνω των 250 χλμ./ώρα όταν είναι οικονομικά βιώσιμες.

-Ανάπτυξη μιας συντονισμένης στρατηγικής χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένου ενός στρατηγικού διαλόγου με τα κράτη μέλη, τη βιομηχανία και τους χρηματοδότες που θα οδηγήσει σε μια συμφωνία για σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας για την κινητοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων. Βελτίωση των συνθηκών για τον σιδηροδρομικό κλάδο και τους σιδηροδρομικούς φορείς ώστε να επενδύουν, να αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις και να λειτουργούν ανταγωνιστικά, μεταξύ άλλων μέσω ενός πιο ελκυστικού κανονιστικού περιβάλλοντος, μέσω της ενίσχυσης των διασυνοριακών συστημάτων έκδοσης εισιτηρίων και κρατήσεων, της υποστήριξης μιας αγοράς μεταχειρισμένου τροχαίου υλικού, της επιτάχυνσης της ανάπτυξης των ψηφιακών συστημάτων διαχείρισης.

Όπως αναφέρει η Επιτροπή, πέρα από τους μικρότερους χρόνους ταξιδιού, το σχέδιο θα μειώσει τη συμφόρηση και θα απελευθερώσει τη χωρητικότητα στις συμβατικές γραμμές, διευκολύνοντας τα νυχτερινά τρένα, τις εμπορευματικές μεταφορές και τη στρατιωτική κινητικότητα, ενισχύοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης στον τουρισμό και τη βιομηχανία.

Το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ θα κοστίσει περίπου 345 δισ. ευρώ

Σύμφωνα με την Επιτροπή, η κατασκευή και αναβάθμιση σιδηροδρομικών υποδομών υψηλής ταχύτητας απαιτεί σημαντικές μακροπρόθεσμες επενδύσεις. Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η ολοκλήρωση του σχεδιαζόμενου δικτύου υψηλής ταχύτητας έως το 2040 θα κοστίσει περίπου 345 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ένα πιο φιλόδοξο δίκτυο που θα λειτουργεί με πολύ υψηλές ταχύτητες (πολύ πάνω από 250 χλμ./ώρα) θα μπορούσε να κοστίσει έως και 546 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2050.

Η δημόσια χρηματοδότηση από μόνη της δεν θα επαρκεί για την κάλυψη των σημαντικών επενδυτικών αναγκών. Ωστόσο, θα απαιτηθεί χρηματοδότηση από την ΕΕ για την αξιοποίηση χρηματοδότησης από άλλες δημόσιες και ιδιωτικές πηγές. Συγκεκριμένα, η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας θα απαιτήσει ιδιωτικές επενδύσεις, καθώς και δάνεια και εγγυήσεις από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και οι εθνικές αναπτυξιακές τράπεζες.

Share3Tweet2
Κ.Π.

Κ.Π.

Προτείνουμε για εσάς:

Προειδοποίηση μετεωρολόγων για ισχυρά φαινόμενα κακοκαιρίας σε 12 περιοχές από αύριο τετάρτη

2 Δεκεμβρίου 2025
0
129
Προειδοποίηση μετεωρολόγων για ισχυρά φαινόμενα κακοκαιρίας σε 12 περιοχές από αύριο τετάρτη

Η δυτική Ελλάδα, η νότια Πελοπόννησος, η Θεσσαλία, η Εύβοια, η ανατολική Στερεά, η Αττική, οι Σποράδες, η κεντρική Μακεδονία, το ανατολικό Αιγαίο, οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και...

ΠερισσότεραDetails

“ConnectEdParents+”, νέο πρόγραμμα στήριξης-ενδυνάμωσης γονέων για μια ασφαλή σχολική πραγματικότητα

2 Δεκεμβρίου 2025
0
126
“ConnectEdParents+”, νέο πρόγραμμα στήριξης-ενδυνάμωσης γονέων για μια ασφαλή σχολική πραγματικότητα

Ψηφιακή πλατφόρμα, ασύγχρονο υλικό, κοινότητες γονέων, δια ζώσης δράσεις, podcasts, webinars και οδηγούς, περιλαμβάνει το πρόγραμμα ConnectΕdParents+ για την υποστήριξη των γονέων με γνώσεις και εργαλεία, που υλοποιεί...

ΠερισσότεραDetails

Δεν θα γίνουν μαθήματα στα σχολεία στις 3 Δεκεμβρίου- Ο λόγος

2 Δεκεμβρίου 2025
0
126
Από μηνιγγίτιδα προσβλήθηκε μαθητής Δημοτικού σχολείου της Πάτρας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, η Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου θα αποτελέσει μια ξεχωριστή σχολική ημέρα για όλες τις...

ΠερισσότεραDetails

Στραγγιστό γιαούρτι που περιέχει ναταμυκίνη ανακαλεί ο ΕΦΕΤ

2 Δεκεμβρίου 2025
0
125
Στραγγιστό γιαούρτι που περιέχει ναταμυκίνη ανακαλεί ο ΕΦΕΤ

Σε δειγματοληψία τροφίμου με τα στοιχεία: «ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΣΤΡΑΓΓΙΣΤΟ - 2%» με ημερομηνία ανάλωσης έως τις 01/01/26, συσκευασίας καθαρού βάρους 200g, προέβη ο ΕΦΕΤ και ειδικότερα η Περιφερειακή Διεύθυνση...

ΠερισσότεραDetails

Νέα μπλόκα και ενίσχυση των υπαρχόντων αποφάσισαν οι αγρότες!

1 Δεκεμβρίου 2025
0
127
Νέα μπλόκα και ενίσχυση των υπαρχόντων αποφάσισαν οι αγρότες!

Οι αγρότες δηλώνουν αποφασισμένοι να μην υποχωρήσουν αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους και προχωρούν σε κλιμάκωση! Στην κρίσιμη συνέλευση στη Νίκαια Λάρισας πριν από λίγο ελήφθη η...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Τα χαρτοφυλάκια που διεκδικεί η Ελλάδα και τα πρόσωπα για τη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

    Τα χαρτοφυλάκια που διεκδικεί η Ελλάδα και τα πρόσωπα για τη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

    20 Ιουλίου 2024
    126
    Καταρρέει η δημοτικότητά του Ντόναλντ Τραμπ λόγω κόστους ζωής-Βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο της θητείας του

    Νέες βολές Τραμπ κατά Κιέβου και υποστήριξης στη Ρωσία

    26 Νοεμβρίου 2025
    127
    Γεωργιάδης για Τέμπη: Είναι η εικόνα της Ελλάδας που δεν θέλουμε

    Γεωργιάδης για Τέμπη: Είναι η εικόνα της Ελλάδας που δεν θέλουμε

    17 Μαρτίου 2023
    127

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.