• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 19 Ιουλίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Κυρανάκη: Σε 90 ημέρες όλοι οι Έλληνες θα βλέπουν live την κίνηση των τρένων

Κ.Π. από Κ.Π.
28 Απριλίου 2025
σε Πολιτική
5
0
Κυρανάκη: Σε 90 ημέρες όλοι οι Έλληνες θα βλέπουν live την κίνηση των τρένων
8
SHARES
127
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ίσως σας ενδιαφέρει:

K.Μητσοτάκης: Πρέπει να δούμε πώς η ΑΙ μπορεί να κάνει την άσκηση της διακυβέρνησης καλύτερη

Δεν έγινε δεκτό το αίτημα αποφυλάκισης του Ηλία Κασιδιάρη

“Η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει τον λαό της Συρίας” είπε ο Γεραπετρίτης στον ΟΗΕ

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε μεταξύ άλλων πως δημιουργούνται ψηφιακό μητρώο σιδηροδρομικών δεδομένων, σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού αμαξοστοιχιών και εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων

Πιο αναλυτικά, μέσω της  πλατφόρμας railway.gov.gr  που θα λειτουργήσει σε τρεις μήνες θα μπορούν να ελέγχουν οι πολίτες σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκονται τα τρένα, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου για τους σιδηροδρόμους.  «Ένα σημαντικό στοιχείο για την εφαρμογή είναι πως τα εκτελεσθέντα δρομολόγια δεν θα είναι κατά δήλωση, δεν θα έρχονται σε ένα χαρτί. Θα είναι από ψηφιακά δεδομένα», ξεκαθάρισε.

«Με τη νέα εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων, για κάθε υπάλληλο που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα, θα καταγράφεται καθημερινά η δραστηριότητά του», ανέφερε ο κ. Κυρανάκης και ανακοίνωσε πως οι παραβάσεις του κανονισμού θα χωριστούν σε τρία επίπεδα, ανάλογα με τη σοβαρότητά τους (υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου). «Θα βλέπουμε σε πραγματικό χρόνο ποιος κάνει καλά τη δουλειά του», ξεκαθάρισε.

Όσον αφορά τις ποινές σε περίπτωση παραβιάσεων του κανονισμού, αυτές θα είναι από υποχρεωτική επανεκπαίδευση μέχρι και απόλυση, όπως είπε ο κ. Κυρανάκης.

Πλέον θα οριστεί και προϊστάμενος αμαξοστοιχίας ο οποίος θα έχει εκπαίδευση σταθμάρχη και μηχανοδηγού, σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, ο οποίος θα λειτουργεί ως «διευθυντής του τρένου».

Το νέο θεσμικό πλαίσιο καθιστά υποχρεωτική την εγκατάσταση δύο προηγμένων δεκτών GNSS σε κάθε μηχανή τρένου, καθώς και δορυφορικής σύνδεσης στο διαδίκτυο. Χάρη στη χρήση του συστήματος Hellenic Positioning System (HEPOS), το στίγμα κάθε συρμού θα μεταδίδεται ανά λίγα δευτερόλεπτα με ακρίβεια έως και 5 εκατοστών.

Σε αντίθεση με την παραδοσιακή τεχνολογία GPS, το νέο σύστημα επιτρέπει την άμεση παρακολούθηση της ακριβούς θέσης και ταχύτητας κάθε τρένου, καθώς και της γραμμής στην οποία κινείται. Παράλληλα, ειδικός αλγόριθμος ανιχνεύει έγκαιρα τυχόν πορείες σύγκρουσης, ακόμη και αν τα τρένα βρίσκονται σε απόσταση δεκάδων χιλιομέτρων, επιτρέποντας την άμεση ενεργοποίηση των απαραίτητων μηχανισμών αποτροπής.

Η πλατφόρμα railway.gov.gr έρχεται να θέσει νέα δεδομένα στην ασφάλεια και τη διαφάνεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, προσφέροντας σε πολίτες και αρμόδιες αρχές πλήρη εικόνα και έγκαιρη πληροφόρηση σε κάθε σημείο του δικτύου, σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη.

Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε δε τις επιμέρους εφαρμογές:

– Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων
– Σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού αμαξοστοιχιών
– Εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων

Όπως είπε, στις νέες Δομές Ασφαλείας Σιδηροδρόμου περιλαμβάνεται η ίδρυση και λειτουργία του Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας του ΟΣΕ, με δυνατότητα εποπτείας αμαξοστοιχιών, συλλογής δεδομένων κίνησης, παρακολούθησης αξιολογήσεων κινδύνου, προληπτικής ενημέρωσης και άμεσης παρέμβασης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Μίλησε για την εκπαίδευση και αξιολόγηση του προσωπικού του σιδηροδρόμου με αυστηροποίηση των κυρώσεων:

• Δοκιμασίες αξιολόγησης στελεχών κρίσιμων καθηκόντων πριν και μετά την πρόσληψη
• Συνεργασία με Ένοπλες Δυνάμεις στην αξιολόγηση καταλληλότητας προσωπικού ασφαλείας
• Προϊστάμενος Αμαξοστοιχίας
• Ειδική Μονάδα Επιθεωρητών Σιδηροδρόμου
• Κυρώσεις Παράβασης Γενικού Κανονισμού Κίνησης
• Πρόσβαση σε εγκαταστάσεις και υπηρεσίες κατάρτισης προσωπικού σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και διαχειριστή υποδομής
• Διεύρυνση Πιστοποίησης Υπεύθυνων για την συντήρηση φορέων

Αναφερόμενος στην ταχεία στελέχωση των ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ σημείωσε πως θα υπάρξουν:

• Επιτάχυνση προσλήψεων Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων
• Επιτάχυνση προσλήψεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
• Ανεξαρτησία Διαχείρισης Πόρων ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Η σύγχρονη εταιρική δομή για τον νέο ΟΣΕ περιλαμβάνει ενίσχυση αποτελεσματικότητας και επιτάχυνση διαδικασιών με έμφαση σε:

• Στελέχωση της εταιρείας με όρους ιδιωτικής οικονομίας
• Προσέλκυση στελεχών από το εξωτερικό
• Ταχύτερες προσλήψεις για κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας
• Ταχύτερες διαδικασίες ανάθεσης και υλοποίησης κρίσιμων έργων στον Σιδηρόδρομο

Επιταχύνονται οι προσλήψεις σε ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Αναφερόμενος στην ταχεία στελέχωση των ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ σημείωσε πως θα υπάρξουν:

• Επιτάχυνση προσλήψεων Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων
• Επιτάχυνση προσλήψεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ
• Ανεξαρτησία Διαχείρισης Πόρων ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Η σύγχρονη εταιρική δομή για τον νέο ΟΣΕ περιλαμβάνει ενίσχυση αποτελεσματικότητας και επιτάχυνση διαδικασιών με έμφαση:

• Στελέχωση της εταιρείας με όρους ιδιωτικής οικονομίας
• Προσέλκυση στελεχών από το εξωτερικό
• Ταχύτερες προσλήψεις για κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας
• Ταχύτερες διαδικασίες ανάθεσης και υλοποίησης κρίσιμων έργων στον Σιδηρόδρομο

Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη θα αναβαθμιστεί το κέντρο εκπαίδευσης του ΟΣΕ και ήδη έχουν ξεκινήσει συνομιλίες με διεθνείς οργανισμούς.

«Η κεντρική μας φιλοσοφία είναι να δώσουμε ορατότητα στην ασφάλεια. Θεωρούμε ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποκαταστήσουμε το κενό εμπιστοσύνης που υπάρχει μεταξύ κοινωνίας και του σιδηροδρόμου. Είμαστε αποφασισμένοι να τα καταφέρουμε με τον ΟΣΕ», ανέφερε.

«Είμαστε σε φάση επαναδιαπραγμάτευσης με την Hellenic Train για όλα τα θέματα», είπε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών.

Ο υφυπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στην υπογραφή συμβάσεων που αφορούν, μεταξύ άλλων, την αποκατάσταση του δικτύου στη Θεσσαλία, την υπογειοποίηση στα Σεπόλια και έκανε αναφορά σε συμβάσεις στην Πελοπόννησο αλλά και στον Δομοκό.

«Τον επαγγελματικό και την υψηλή ετοιμότητα που έχω δει να την έχουν αρκετοί υπάλληλοι, θέλουμε να την έχουν όλοι και οι καλοί θα επιβραβεύονται», σημείωσε, μεταξύ άλλων.

«Θέλαμε να έχουμε ένα σύστημα που θα μας επιτρέπει με ακρίβεια εκατοστών να βλέπουμε το πού είναι τα τρένα σε πραγματικό χρόνο. Αυτό είναι ένα σύστημα που προσφέρει επιπλέον δικλείδα ασφαλείας», είπε ο κ. Κυρανάκης.

«Η προϋπόθεση  για να προσελκύσουμε επενδυτές είναι να ολοκληρωθούν τα έργα που θα μας φέρουν σε ένα δίκτυο ευρωπαϊκών προδιαγραφών», είπε μεταξύ άλλων.

«Η στρατηγική που είχε επιλεγεί είναι η πρόσληψη ενός τεχνικού συμβούλου με διεθνές κύρος στον νέο ΟΣΕ. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως όποια εταιρεία αναλάβει αυτή τη σύμβαση, θα έχει την υποχρέωση να φέρει στελέχη για πέντε χρόνια (…). Ένας από τους οργανισμούς που συνομιλούμε είναι και ο γαλλικός, αλλά δεν είναι ο μόνος. Εμείς θα συνομιλήσουμε με αρκετές χώρες που έχουν αξιόπιστους σιδηρόδρομους και θα πάρουμε την απόφασή μας με βάσει τη διαθεσιμότητα, τη διάθεση να προσφέρει και το κόστος», ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών.

Τι είναι το HEPOS

Το ελληνικό σύστημα εντοπισμού HEPOS είναι ένα έργο υποδομής, το οποίο επιτρέπει τον προσδιορισμό θέσης με υψηλή ακρίβεια αξιοποιώντας το σύνολο των υφιστάμενων δορυφορικών συστημάτων εντοπισμού (GPS, GLONASS, GALILEO). Έτσι, επιτυγχάνονται ομοιογενείς και ακριβείς τοπογραφικές μετρήσεις στο σύνολο της χώρας, ταχύτερα και οικονομικότερα.

Το HEPOS αποτελείται από ένα δίκτυο 98 μόνιμων δορυφορικών σταθμών αναφοράς και ένα Κέντρο Ελέγχου που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του Ελληνικού Κτηματολογίου. Επεξεργάζεται τα στοιχεία των σταθμών αναφοράς και αποστέλλει στο χρήστη τα δεδομένα που απαιτούνται για τον ακριβή προσδιορισμό θέσης. Οι χρήστες του συστήματος μπορούν να παίρνουν τα δεδομένα είτε σε πραγματικό χρόνο, είτε σε μεταγενέστερο χρόνο μέσω του δικτυακού τόπου του HEPOS.

Κάμερες στην υπηρεσία της ασφάλειας

Επιπλέον, το νομοσχέδιο προβλέπει την υποχρεωτική εγκατάσταση κάμερας σε κάθε καμπίνα μηχανοδηγού, στους χώρους εργασίας των σταθμαρχών, καθώς και σε κάθε κρίσιμη για την ασφάλεια υποδομή. Παράλληλα, περισσότερες από 1.500 κάμερες που βρίσκονται σε σήραγγες και άλλα καίρια σημεία του δικτύου θα επιτηρούνται συνεχώς μέσω ειδικού λογισμικού, με στόχο την άμεση ανίχνευση οποιασδήποτε ανωμαλίας ή πιθανής απειλής.

Συντάσσεται Ενιαίο Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων

Για τη διασφάλιση της αποτελεσματικής αντιμετώπισης και διαχείρισης σιδηροδρομικών ατυχημάτων, καταρτίζεται Ενιαίο Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Στο σχέδιο αποτυπώνονται με σαφή τρόπο ο επιχειρησιακός σχεδιασμός και οι συγκεκριμένοι ρόλοι και πρωτόκολλα για όλους τους κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς σε περίπτωση ατυχήματος.

Η Επιτροπή Κατάρτισης Ενιαίου Σχεδίου Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων αποτελείται από: εκπροσώπους των Υπουργείων Υποδομών & Μεταφορών, Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας, Προστασίας του Πολίτη και Υγείας, της Ελληνικής Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ, του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, της ΡΑΣ και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Σε ό,τι αφορά την Hellenic Train, ο αναπληρωτής υπουργός γνωστοποίησε πως δεσμεύτηκε να επενδύσει σε νέα τρένα ενώ θα υπάρξει αξιολόγηση εξ αρχής της σύμβασης η οποία είχε υπογραφεί με την εταιρεία.

Share3Tweet2
Κ.Π.

Κ.Π.

Προτείνουμε για εσάς:

K.Μητσοτάκης: Πρέπει να δούμε πώς η ΑΙ μπορεί να κάνει την άσκηση της διακυβέρνησης καλύτερη

18 Ιουλίου 2025
0
124
K.Μητσοτάκης: Πρέπει να δούμε πώς η ΑΙ μπορεί να κάνει την άσκηση της διακυβέρνησης καλύτερη

Στο πλαίσιο του συνεδρίου «Greeks in AI», στο Σεράφειο, είχε συζήτηση με τον Κωνσταντίνο Δασκαλάκη, καθηγητή Επιστήμης Υπολογιστών στο ΜΙΤ και πρόεδρο της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή...

ΠερισσότεραDetails

Δεν έγινε δεκτό το αίτημα αποφυλάκισης του Ηλία Κασιδιάρη

18 Ιουλίου 2025
0
124
Προτείνει αποφυλάκιση Κασιδιάρη με περιοριστικούς όρους η Εισαγγελέας Εφετών

Κατά πλειοψηφία με ψήφους 2-1 παρά την εισαγγελική πρόταση που για πρώτη φορά ήταν θετική για την υφ’ όρον απόλυσή του, απορρίφθηκε από το Τριμελές Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Λαμίας...

ΠερισσότεραDetails

“Η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει τον λαό της Συρίας” είπε ο Γεραπετρίτης στον ΟΗΕ

18 Ιουλίου 2025
0
126
Γεραπετρίτης: Θα υπάρξει συνάντηση Μητσοτάκη-Τραμπ εν ευθέτω χρόνω

"Πρέπει να τηρηθούν όλα τα διεθνή πρότυπα του διεθνούς δικαίου για να νιώθουν ασφαλείς όλοι οι κάτοικοι της Συρίας" επεσήμανε στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, εκπροσωπώντας την κυβερνητική...

ΠερισσότεραDetails

Νέες δηλώσεις Βορίδη για τις κατηγορίες σε βάρος του για τον ΟΠΕΚΕΠΕ: Τι υποστηρίζει

16 Ιουλίου 2025
0
127
Νέες δηλώσεις Βορίδη για τις κατηγορίες σε βάρος του για τον ΟΠΕΚΕΠΕ: Τι υποστηρίζει

"Με κατηγορούν για περίοδο που δεν ήμουν υπουργός και γιατί ζήτησα παραίτηση υφισταμένου" απαντά με ανάρτησή του ο πρώην υπουργός Μάκης Βορίδης, στις κατηγορίες που του αποδίδουν ΠΑΣΟΚ,...

ΠερισσότεραDetails

Άλλαξαν οι τρεις Γενικοί Γραμματείς των υπουργείων-Αλλαγές και σε Αποκεντρωμένες Διοικήσεις

15 Ιουλίου 2025
0
127
Άλλαξαν οι τρεις Γενικοί Γραμματείς των υπουργείων-Αλλαγές και σε Αποκεντρωμένες Διοικήσεις

Σαρωτικές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι κυβερνητικές αποφάσεις για τις αλλαγές στους Γενικούς Γραμματείες υπουργείων, τις οποίες ανακοίνωσε το Μέγαρο Μαξίμου. Κύριο χαρακτηριστικό είναι η αλλαγή και των...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Άγρια δολοφονία με τέσσερις μαχαιριές στη Χαλκίδα: Γυναίκα σκότωσε άνδρα μέσα στη μέση του δρόμου

    Άγρια δολοφονία με τέσσερις μαχαιριές στη Χαλκίδα: Γυναίκα σκότωσε άνδρα μέσα στη μέση του δρόμου

    20 Ιανουαρίου 2024
    127
    Μητσοτάκης: Ανακοινώσεις στη ΔΕΘ για τα σώματα ασφαλείας, αυξήσεις και στους σωφρονιστικούς

    Μητσοτάκης κατά Τσίπρα: Ζητά απεγνωσμένα να ξεπλυθεί από τον ολέθριο ρόλο του

    9 Ιουλίου 2025
    135
    Ληστεία σε υποκατάστημα των ΕΛΤΑ στην Καλλιθέα-Ο δράστης έδωσε απειλητικό «χαρτάκι» στην υπάλληλο

    Ληστεία σε υποκατάστημα των ΕΛΤΑ στην Καλλιθέα-Ο δράστης έδωσε απειλητικό «χαρτάκι» στην υπάλληλο

    22 Ιανουαρίου 2025
    127

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.