Η OpenAI, δημιουργός του ChatGPT, παρουσίασε έναν νέο περιηγητή ιστού (browser) που λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη, επιχειρώντας να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Google και του Chrome – του δημοφιλέστερου browser παγκοσμίως.
Ο ChatGPT Atlas, ο οποίος σε πρώτη φάση είναι διαθέσιμος για το λειτουργικό σύστημα MacOS της Apple, καταργεί τη γνωστή γραμμή διευθύνσεων, η οποία αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό άλλων browsers, και «χτίστηκε γύρω από το ChatGPT», όπως δήλωσε ο επικεφαλής της OpenAI, Σαμ Άλτμαν.
Η νέα πλατφόρμα εντάσσεται στη στρατηγική της εταιρείας να αξιοποιήσει εμπορικά την ταχεία ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και να κεφαλαιοποιήσει τη ραγδαία αυξανόμενη βάση χρηστών της, αναφέρει το BBC News.
Ειδική λειτουργία για συνδρομητές
Ο Atlas θα προσφέρει και μια λειτουργία «agent mode», διαθέσιμη αποκλειστικά στους επί πληρωμή συνδρομητές του ChatGPT, η οποία θα χρησιμοποιεί το chatbot για να κάνει «βελτιώσεις που το καθιστούν ταχύτερο και πιο χρήσιμο, λειτουργώντας με το περιβάλλον περιήγησής σας».
Η OpenAI, παράλληλα, ενισχύει τη διαδικτυακή της παρουσία μέσα από συνεργασίες με μεγάλες εμπορικές πλατφόρμες όπως Etsy, Shopify, αλλά και με υπηρεσίες κρατήσεων όπως Expedia και Booking.com.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Demandsage που παρουσιάστηκαν στην πρόσφατη εκδήλωση DevDay της OpenAI, το ChatGPT αριθμεί πλέον 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες την εβδομάδα, από 400.000 τον Φεβρουάριο.
Αναλυτές, ωστόσο, διατηρούν επιφυλάξεις. Ο Πατ Μούρχεντ, διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής αναλυτής της Moor Insights & Strategy, δεν είναι σίγουρος ότι το Atlas θα αποτελέσει σοβαρή απειλή για το Chrome ή το Microsoft Edge, «καθώς οι περισσότεροι χρήστες θα περιμένουν απλώς τους αγαπημένους τους browsers να προσφέρουν αυτές τις δυνατότητες». Το Microsoft Edge παρέχει ήδη πολλές από αυτές, πρόσθεσε ο κ. Μούρχεντ.
Στροφή στο ΑΙ για αναζητήσεις
Ένας αυξανόμενος αριθμός χρηστών του διαδικτύου επιλέγει να χρησιμοποιεί μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLM) όπως το ChatGPT κατά την αναζήτηση απαντήσεων και συστάσεων. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Datos, μέχρι και τον Ιούλιο, το 5,99% των αναζητήσεων σε desktop πραγματοποιήθηκαν μέσω LLM – ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με πέρυσι. Με τον Atlas, η OpenAI επιχειρεί να τοποθετηθεί στην πρώτη γραμμή αυτής της νέας εποχής στην πλοήγηση και την αναζήτηση στο διαδίκτυο.
Η Google έχει επίσης επενδύσει σημαντικά στην τεχνητή νοημοσύνη και, κατά το τελευταίο έτος, έχει δώσει προτεραιότητα στις απαντήσεις που παράγονται από ΑΙ στις αναζητήσεις των αποτελεσμάτων της.