Παρότι η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις κατανάλωσης καφέ στην Ευρώπη με πάνω από 3 κιλά ανά κάτοικο τον χρόνο, αρχίζει και πλησιάζει σε σημείο κορεσμού, με τα περιθώρια ανάπτυξης να στενεύουν επικίνδυνα. Επιπλέον, καταλυτικό ρόλο παίζει η πίεση που υφίσταται το κόστος λειτουργίας στην Ελλάδα – μισθοί, ενέργεια, ενοίκια –, το οποίο οδηγεί τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν πιο αποδοτικές αγορές.
Την ίδια στιγμή, η παγκόσμια αγορά καφέ και εστίασης αναπτύσσεται με αλματώδεις ρυθμούς. Σύμφωνα με την Allied Market Research, η αγορά καφέ εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 155 δισ. δολάρια μέχρι το 2030, ενώ η παγκόσμια αγορά εστίασης ξεπερνά ήδη τα 4 τρισ. δολάρια. Μάλιστα, η συγκυρία γίνεται πιο ευνοϊκή λόγω της ευρύτερης διεθνούς τάσης υπέρ της μεσογειακής διατροφής και της ελληνικής κουζίνας.
Η Ελλάδα έχει γίνει «brand» συνώνυμο της ποιότητας. Οι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα – πάνω από 33 εκατ. μόνο το 2023 – φεύγουν με εμπειρίες γεύσης που θέλουν να ξανασυναντήσουν στις χώρες τους.
Η αγορά καφέ κυριαρχείται από γίγαντες όπως η Starbucks (πάνω από 36.000 καταστήματα) και η Costa Coffee. Οι ελληνικές αλυσίδες καλούνται να σταθούν απέναντι σε πολυεθνικές με τεράστια κεφάλαια και εμπειρία. Όμως η διαφοροποίηση είναι το κλειδί: η αυθεντικότητα, η μεσογειακή πρόταση και το value for money.












