Το γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο θεωρείται ερειπωμένο. Από το 2028 και μετά θα υπάρχουν μεγάλα οικονομικά κενά στην ανακαίνιση των υποδομών, προειδοποιεί η Deutsche Bahn.
«Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι αντιμετωπίζουν ένα τεράστιο χρηματοδοτικό κενό για τη συντήρηση και την επέκταση του δικτύου», αναφέρει η Handelsblatt.
«Μόνο για τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, την αποκατάσταση σημαντικών διαδρομών και την έναρξη της διαδικασίας ψηφιοποίησης, απαιτούνται περίπου 80 δισ. ευρώ έως το 2034», σημειώνει η γερμανική εφημερίδα. «Το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Γερμανία θεωρείται ερειπωμένο και υποχρηματοδοτούμενο», γράφει η Handelsblatt.
«Υπάρχουν μεγάλα κενά στη χρηματοδότηση»
Εγγραφα του εποπτικού συμβουλίου της Deutsche Bahn, που έχει στη διάθεση του το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων, δείχνουν πάντως ότι θα πρέπει να δαπανηθούν διπλάσια κονδύλια – περίπου 150 δισεκατομμύρια ευρώ – για την επέκταση του δικτύου. «Υπάρχουν μεγάλα κενά στη χρηματοδότηση της ανακαίνισης των σιδηροδρομικών υποδομών, ιδιαίτερα από το 2028 και μετά», αναφέρουν τα έγγραφα.
Αυτά τα ποσά θα μπορούσαν επομένως να χρηματοδοτηθούν από το ειδικό ταμείο για υποδομές ύψους περίπου 500 δισεκατομμυρίων ευρώ, στο οποίο συμφώνησαν οι Χριστιανοδημοκράτες και το SPD στις διερευνητικές συνομιλίες τους για μια μελλοντική ομοσπονδιακή κυβέρνηση. H Deutsche Bahn έχει ξεκινήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανακαίνισης, το οποίο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό περισσότερων από 40 πολυσύχναστων διαδρομών.