• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 10 Δεκεμβρίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Επίγεια διέλευση του τρένου στην Πάτρα ζητά ο ΟΣΕ-Και η υπογειοποίηση;

Κ.Π. από Κ.Π.
13 Απριλίου 2025
σε Πάτρα
7
0
Επίγεια διέλευση του τρένου στην Πάτρα ζητά ο ΟΣΕ-Και η υπογειοποίηση;
11
SHARES
187
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Τι και αν η κυβέρνηση δια μέσω τουλάχιστον δύο υπουργών είχε υποσχεθεί έστω και τα 5,16 χιλιόμετρα υπογειοποίησης στην Πάτρα, τι και αν ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης αγωνίζεται για την πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο μέχρι τον σταθμό Τριών Συμμάχων, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, έχει άλλη άποψη.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

“Συμπαρίσταται στον αγώνα των αγροτών” η Μητρόπολη Πατρών

Αν. Παναγιωτόπουλος: Συνάντηση του Βουλευτή Αχαΐας Αν. Παναγιωτόπουλου με τη δημοτική παράταξη σπιράλ

Ουσιαστικές παρεμβάσεις του Επιμελητηρίου Αχαΐας στη θεματική συζήτηση για τον σχεδιασμό της νέας ΚΑΠ 2023-2027

Με έγγραφό του ουσιαστικά ζητά να προχωρήσει η επίγεια διέλευση καθώς η Κομισιόν έχει απορρίψει δύο φορές, την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής της Πάτρας.

Ο ΟΣΕ, δικαιολογώντας την αναγκαιότητα πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου, τονίζει πως «έχει καταστεί αναγκαία η αναδιαμόρφωση και οριστικοποίηση των χαρακτηριστικών σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης του ευρύτερου αστικού συγκροτήματος της πόλης της Πάτρας. Πρόσφατα κατέστη προφανές ότι οι χρηματοδοτικοί φορείς (ΕΕ) δεν συναινούν στη συγχρηματοδότηση κατασκευής της υπογειοποίησης της διπλής Σιδηροδροομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) Αθηνών – Πατρών, πέραν του «Ρίου» και κατά μήκος της παραλιακής ζώνης της πόλης, μέχρι την περιοχή του Νέου (Νότιου) Λιμένα. Αντιθέτως, στα πλαίσια θεώρησης της χρηματοδότησης του σχετικού έργου αναγνωρίστηκε η σημασία της σιδηροδρομικής προαστιακής εξυπηρέτησης κατά μήκος του ίδιου άξονα. Συνεπώς, έχει δημιουργηθεί η ανάγκη εστίασης στη διαμόρφωση συστήματος σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης προαστιακού τύπου για το αστικό συγκρότημα της Πάτρας, κατά μήκος του υπάρχοντος σιδηροδρομικού διαδρόμου και σύνδεσης με τον υπεραστικό σιδηρόδρομο σε κατάλληλη θέση».

Η «κατάλληλη θέση» δεν κατονομάζεται, αλλά είναι προφανές ότι πρόκειται για το «Ρίο».

Επίσης, ζητά την διερεύνηση τεχνικών χαρακτηριστικών του έργου. Η διερεύνηση, από πλευράς γεωμετρίας, θα περιοριστεί σε επίπεδο λεπτομέρειας αναγνωριστικής μελέτης τεχνολογικών επιλογών π.χ. Προαστιακός Αθήνας στη γραμμή ΣΚΑ – Αεροδρόμιο Σπάτων, Tram Train, Τραμ, κ.λπ. Ζητά, ακόμα, να διερευνηθεί η κανονικοποίηση της γραμμής, ο προσδιορισμός διπλασιασμού γραμμής (πλήρης σε επιλεγμένα σημεία ή διατήρηση υπάρχουσας κατάστασης), προσδιορισμός κατασκευής ανισόπεδων διασταυρώσεων σε επιλεγμένα σημεία (π.χ. Κανελλοπούλου), σύστημα ελέγχου και ηλεκτροκίνησης, στάσεις, αμαξοστάσιο, αλληλεπίδραση με τον υπεραστικό σιδηρόδρομο και με την εμπορευματική εξυπηρέτηση του ΟΛΠΑ, διαμόρφωση δρομολογίου με χρονοαπόσταση 15-20 λεπτά, αρχική κοστολόγηση του έργου και διαμόρφωση χρονοδιαγράμματος υλοποίησης.
Τέλος, ο ΟΣΕ ζητά διερεύνηση του τρόπου ένταξης του επιφανειακού σιδηροδρομικού μέσου στο πολεοδομικό περιβάλλον της πόλης, με σχετικό παράδειγμα στην κεντρική περιοχή. Η ανάθεση της μελέτης χρηματοδοτείται με 30.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ και θα πρέπει να παραδοθεί σε τέσσερις μήνες, δηλαδή μέχρι τον προσεχή Αύγουστο.

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι ο ΟΣΕ αναζητά εναλλακτικό σχέδιο στην υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στην Πάτρα, λαμβάνοντας υπόψη ως τετελεσμένο γεγονός ότι η διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή υψηλών ταχυτήτων, που κατασκευάζεται σήμερα, θα καταλήγει στον σταθμό του Ρίου και από εκεί και μετά, προετοιμάζεται μία επιφανειακή γραμμή αστικού τύπου, που εκτός της τοπικής επιβατικής κίνησης, θα πρέπει να εξυπηρετεί και την όποια εμπορευματική κίνηση του ΟΛΠΑ.

Είναι βέβαιο μετά από αυτό πώς ο Δήμος Πατρέων θα αντιδράσει. Εδώ και μήνες δεν έχουμε δει κάποια “κίνηση” από τον Δήμαρχο Πατρέων. Πλέον ο ΟΣΕ… συμφωνεί με την Κομισιόν και προτείνει επιφανειακή λύση. Να θυμίσουμε πως αν η κυβέρνηση είχε επιλέξει ως πρώτη προτεραιότητα την υπογειοποίηση τότε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή… δεν θα είχε αντίρρηση.

Share4Tweet3
Κ.Π.

Κ.Π.

Προτείνουμε για εσάς:

“Συμπαρίσταται στον αγώνα των αγροτών” η Μητρόπολη Πατρών

10 Δεκεμβρίου 2025
0
125
Παραμένει κλειστή η Περιμετρική Πάτρας-Νέος αποκλεισμός της Πατρών-Πύργου

Τη συμπαράστασή της στον αγώνα αγροτών και κτηνοτρόφων εκφράζει με ανακοίνωσή της η Μητρόπολη Πατρών. Αναλυτικά αναφέρει: "Συμπαριστάμεθα στὸν ὅποιο δίκαιο ἀγῶνα τῶν Ἀγροτῶν και Κτηνοτρόφων, οἱ ὀποίοι...

ΠερισσότεραDetails

Αν. Παναγιωτόπουλος: Συνάντηση του Βουλευτή Αχαΐας Αν. Παναγιωτόπουλου με τη δημοτική παράταξη σπιράλ

10 Δεκεμβρίου 2025
0
126
Αν. Παναγιωτόπουλος: Συνάντηση του Βουλευτή Αχαΐας Αν. Παναγιωτόπουλου με τη δημοτική παράταξη σπιράλ

Με τη δημοτική ομάδα "σπιράλ" είχε συνάντηση ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Παναγιωτόπουλος. Σε ανακοίνωση του αναφέρει: "Κατόπιν αιτήματος της δημοτικής ομάδας «ΣΠΙΡΑΛ» πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Βουλευτή...

ΠερισσότεραDetails

Ουσιαστικές παρεμβάσεις του Επιμελητηρίου Αχαΐας στη θεματική συζήτηση για τον σχεδιασμό της νέας ΚΑΠ 2023-2027

10 Δεκεμβρίου 2025
0
124
Ουσιαστικές παρεμβάσεις του Επιμελητηρίου Αχαΐας στη θεματική συζήτηση για τον σχεδιασμό της νέας ΚΑΠ 2023-2027

Στη θεματική συζήτηση για τον σχεδιασμό της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) που πραγματοποιήθηκε στο Αίγιο ο Δρ. Δημήτρης Καραγιάννης, Διευθυντής της ΑΧΕΠΑΝ και εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Αχαΐας,...

ΠερισσότεραDetails

16 Δεκεμβρίου παρουσιάζει στην Πάτρα την “Ιθάκη” ο Αλέξης Τσίπρας

10 Δεκεμβρίου 2025
0
124
16 Δεκεμβρίου παρουσιάζει στην Πάτρα την “Ιθάκη” ο Αλέξης Τσίπρας

Η αχαϊκή πρωτεύουσα αποτελεί τον δεύτερο σταθμό του Αλέξη Τσίπρα, προκειμένου να παρουσιάσει το νέο του βιβλίο, με τίτλο «Ιθάκη», μετά την επίσημη πρώτη παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στο...

ΠερισσότεραDetails

Χριστουγεννιάτικο παζάρι “Κοινο_Τοπίας” για τη στήριξη των πυρόπληκτων Αχαΐας(ΦΩΤΟ)

10 Δεκεμβρίου 2025
0
124
Χριστουγεννιάτικο παζάρι “Κοινο_Τοπίας” για τη στήριξη των πυρόπληκτων Αχαΐας(ΦΩΤΟ)

Τους πυρόπληκτους πληγέντες 2025 της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας αλλά και τις εθελοντικές ομάδες που δρουν στην περιοχή επικουρικά των δομών της πολιτείας, θα ενισχύσει το Χριστουγεννιάτικο παζάρι της...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!
    ΠAΤΡΑ Ο καιρός

    Περισσότερα από Πάτρα:

    • Πάτρα
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Το σχόλιο της Ημέρας

    Σχετικά Άρθρα

    Το Helpdesk του DigiWest στο πλευρό των επιχειρήσεων που εντάσσονται στον Κόμβο Ψηφιακού Μετασχηματισμού

    Το Helpdesk του DigiWest στο πλευρό των επιχειρήσεων που εντάσσονται στον Κόμβο Ψηφιακού Μετασχηματισμού

    10 Δεκεμβρίου 2025
    124
    Αντεπίθεση Πελετίδη σε Σβόλη για το νερό: Λίγη τσίπα δεν θα έβλαπτε!

    3ωρη διακοπή ρεύματος την Πέμπτη στο Δημαρχείο Πάτρας

    10 Δεκεμβρίου 2025
    125
    Παρέμβαση ΟΛΠΑ για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού-Μέσω λιμενικής ζώνης θα διέρχονται οι νταλίκες

    Παρέμβαση ΟΛΠΑ για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού-Μέσω λιμενικής ζώνης θα διέρχονται οι νταλίκες

    9 Δεκεμβρίου 2025
    127
    Παραμένει κλειστή η Περιμετρική Πάτρας-Νέος αποκλεισμός της Πατρών-Πύργου

    Παραμένει κλειστή η Περιμετρική Πάτρας-Νέος αποκλεισμός της Πατρών-Πύργου

    9 Δεκεμβρίου 2025
    126
    Παλεύουν οι γιατροί στο Τορίνο να σώσουν τον 15χρονο που κατέρρευσε

    Από τη Δυτική Ελλάδα οι 67.486 ασθενείς που χρειάστηκαν νοσηλεία

    9 Δεκεμβρίου 2025
    127
    Σε 24 ώρες η αγροτική κινητοποίηση στα διόδια της γέφυρας Ρίου–Αντιρρίου

    Σε 24 ώρες η αγροτική κινητοποίηση στα διόδια της γέφυρας Ρίου–Αντιρρίου

    9 Δεκεμβρίου 2025
    128
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.