• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 8 Αυγούστου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Ελληνικός σιδηρόδρομος: Στοιχειωμένα έργα και χαμένα δισ.

Molonoti από Molonoti
4 Μαρτίου 2023
σε Ελλάδα
5
0
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Στοιχειωμένα έργα και χαμένα δισ.
8
SHARES
128
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Για έναν ολόκληρο χρόνο η μαφία του χαλκού ξήλωνε ανενόχλητη κομμάτι κομμάτι ντιζελάμαξες, βαγόνια και τροχαίο υλικό. Το 2011, μέλη του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου –όχι υπάλληλοι του ΟΣΕ– ανακάλυψαν ότι έξι ντιζελάμαξες Mitsubishi, βάρους 60-70 τόνων η καθεμία, δέκα φορτάμαξες και πολυάριθμα βαγόνια είχαν κάνει φτερά.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

7 έκτακτα μέτρα για τους κτηνοτρόφους για την ευλογιά αιγοπροβάτων

Στα Νέα Στύρα ρυμουλκήθηκε το το φέρι μποτ που προσάραξε σε ξέρα

“Μητέρα” κρατούσε την κόρη της για να την βιάζει ο σύντροφός της!

Τα πολύτιμα αυτά –σπάνια στις διεθνείς αγορές– περιουσιακά στοιχεία είχαν εγκαταλειφθεί από τον ΟΣΕ στο τμήμα Καβάσιλα – Κυλλήνη, που ανήκει στη σιδηροδρομική γραμμή Πελοποννήσου, της οποίας η λειτουργία ανεστάλη (βάσει του νόμου 3891/2010 για την εξυγίανση των σιδηροδρόμων).

Ο ΟΣΕ σχεδίαζε την εκποίησή τους, αλλά λόγω ενός μεγάλου αριθμού σκανδάλων με πλαστές συμβάσεις πώλησης σκραπ από σιδηροδρομικούς καθυστερούσε να βάλει πωλητήριο.

Η κινηματογραφική αυτή κλοπή, που έχει καταγραφεί ως η μεγαλύτερη στην ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων, φανερώνει ίσως ότι η πολιτεία, διαχρονικά, είχε «στον αυτόματο» το πιο αξιόπιστο μέσο σταθερής τροχιάς διεθνώς, που όμως στην Ελλάδα αντιστοιχεί μετά βίας στο 3% του συνόλου των επιβατικών μεταφορών.

Αναπόσπαστο κομμάτι της εγκατάλειψης των ελληνικών τρένων είναι τα στοιχειωμένα έργα με αντικείμενο την κατασκευή της υποδομής και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης.

«Η συχνότητα δυστυχημάτων έπρεπε να είχε κάνει χθες, με τα χρηματοδοτικά μέσα του Β΄ και του Γ΄ ΚΠΣ, πραγματικότητα τον εκσυγχρονισμό των υποδομών που ήδη υπάρχουν», είχε αναφέρει το μακρινό 2006 σε ομιλία του ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Σάκης Τζακόπουλος. Εκτοτε η εικόνα παραμένει σχεδόν στατική.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της σύμβασης 717 με αντικείμενο την ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.

Υπογράφηκε το 2014 με ανάδοχο το σχήμα ΤΟΜΗ – Alstom και αρχικό προϋπολογισμό 41,5 εκατ. ευρώ, αλλά, ύστερα από έναν πολύ μεγάλο αριθμό παρατάσεων, ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου είναι κομβικής σημασίας για τη θέση σε λειτουργία εξαρτώμενων από το σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης έργων, όπως το σύστημα ασφαλείας (ETCS).

Η πορεία υλοποίησης της σύμβασης 717, που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016, είχε βρεθεί στο μικροσκόπιο και το 2017 με αφορμή τον εκτροχιασμό του τρένου στο Αδενδρο, που προκάλεσε τέσσερις θανάτους. Το έργο, που έχει συνοδευτεί με συμπληρωματική σύμβαση 13,3 εκατ. ευρώ, πιθανολογείται ότι θα ολοκληρωθεί φέτος.

Προσφυγές και ενστάσεις στη Δικαιοσύνη από εταιρείες που δεν επικράτησαν στους διαγωνισμούς και τεχνικές δυσκολίες που δεν είχαν προβλέψει οι ανάδοχοι που, αφότου υπέγραφαν, μετά ζητούσαν συμπληρωματικές συμβάσεις, έχουν ως αποτέλεσμα κανένα σιδηροδρομικό έργο να μην έχει ολοκληρωθεί εγκαίρως.

Αυτό γίνεται κατανοητό εάν ληφθεί υπόψη ότι μεταξύ του ΟΣΕ και της θυγατρικής του, ΕΡΓΟΣΕ, δεν έλειψε κατά το παρελθόν και ένας εσωτερικός ανταγωνισμός, με τη μητρική, για παράδειγμα, να αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας μελέτες που αποτελούσαν αντικείμενο της θυγατρικής.

25 χρόνια για 106 χλμ.

Ως εκ τούτου, δεν είναι τυχαίο που ακόμη και για έργα που ολοκληρώθηκαν χρειάστηκε να παρέλθουν αρκετές δεκαετίες. Η κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, μήκους 106 χλμ., ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1997 και παρά τις εξαγγελίες (κατά την επίσκεψη του τότε υπ. Υποδομών Χρ. Σπίρτζη στο εργοτάξιο τον Νοέμβριο του 2017) για παράδοση του έργου σταδιακά από τον Ιούνιο του 2017, τέθηκε σε λειτουργία τον Μάιο του 2022.

Ενα ακόμη έργο που χρειάστηκε αρκετές δεκαετίες για να πάψει να είναι στοιχειωμένο είναι η διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα «σιδηροδρομικός σταθμός Πειραιά – έξοδος σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών».

Η αρχική σύμβαση του ΟΣΕ (994/2005) διαλύθηκε τον Φεβρουάριο του 2011. Σχήμα τεχνικών εταιρειών ανέλαβε την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων εργασιών (είχε πραγματοποιηθεί τμήμα του έργου) το 2015, με τη σύμβαση να ολοκληρώνεται αρχές του 2017.


Tags: Ελλάδα
Share3Tweet2
Molonoti

Molonoti

Προτείνουμε για εσάς:

7 έκτακτα μέτρα για τους κτηνοτρόφους για την ευλογιά αιγοπροβάτων

8 Αυγούστου 2025
0
126
Θανάτωση 240 αμνοεριφίων μετά από κρούσμα ευλογιάς σε κτηνοτροφική μονάδα

Επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο περιλαμβάνει επτά έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων θέτει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με την κατάσταση να κρίνεται εξαιρετικά...

ΠερισσότεραDetails

Στα Νέα Στύρα ρυμουλκήθηκε το το φέρι μποτ που προσάραξε σε ξέρα

8 Αυγούστου 2025
0
126
Στα Νέα Στύρα ρυμουλκήθηκε το το φέρι μποτ που προσάραξε σε ξέρα

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία της αποκόλλησης και το φέρι μποτ «Παναγία Παραβουνιώτισσα», που προσάραξε κοντά στην ξέρα «Γλάρος», ανοιχτά από τα Νέα Στύρα στην Εύβοια, το απόγευμα της Τρίτης...

ΠερισσότεραDetails

“Μητέρα” κρατούσε την κόρη της για να την βιάζει ο σύντροφός της!

8 Αυγούστου 2025
0
126
“Μητέρα” κρατούσε την κόρη της για να την βιάζει ο σύντροφός της!

Ποινικές διώξεις ασκήθηκαν σε βαθμό κακουργήματος, με τις κατηγορίες για βιασμό ανηλίκου κατ' εξακολούθηση, κατάχρηση ανηλίκου, γενετήσιες πράξεις σε βάρος ανήλικου και ενδοοικογενειακή σωματική βλάβη, απαγγέλθηκαν εις βάρος...

ΠερισσότεραDetails

9 μποφόρ και άνεμοι 100 χιλιομέτρων σήμερα με κίνδυνο σε 5 περιοχές(ΧΑΡΤΕΣ)

8 Αυγούστου 2025
0
125
9 μποφόρ και άνεμοι 100 χιλιομέτρων σήμερα με κίνδυνο σε 5 περιοχές(ΧΑΡΤΕΣ)

Οι βοριάδες έχουν ήδη ενισχυθεί στο Αιγαίο και στα ανατολικά και σύμφωνα με την ΕΜΥ, οι θυελλώδεις άνεμοι θα φτάσουν τα 8 και τοπικά τα 9 μποφόρ σήμερα...

ΠερισσότεραDetails

Ποινικό παρελθόν για 2 συλληφθέντες των πυροβολισμών στον Ασπρόπυργο

8 Αυγούστου 2025
0
126
Ποινικό παρελθόν για 2 συλληφθέντες των πυροβολισμών στον Ασπρόπυργο

Βαρύ ποινικό παρελθόν με ληστεία και απόπειρα ανθρωποκτονίας έχουν στα «βιογραφικά» τους, οι δύο νεαροί που συνελήφθησαν στην περιοχή του Ασπροπύργου, όπου μια ομάδα νεαρών Ρομά συνεπλάκησαν άγρια...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Ξέσπασε σε κλάματα η Γκουντούρα μετά τον αποκλεισμό της στους Ολυμπιακούς Αγώνες- «Είναι σκάνδαλο» είπε ο προπονητής της για τη διαιτησία

    Ξέσπασε σε κλάματα η Γκουντούρα μετά τον αποκλεισμό της στους Ολυμπιακούς Αγώνες- «Είναι σκάνδαλο» είπε ο προπονητής της για τη διαιτησία

    29 Ιουλίου 2024
    127
    Συνελήφθη ο 36χρονος ενοικιαστής του διαμερίσματος απ’ όπου ξεκίνησε η 38χρονη την πορεία της βόμβας

    Συνελήφθη ο 36χρονος ενοικιαστής του διαμερίσματος απ’ όπου ξεκίνησε η 38χρονη την πορεία της βόμβας

    7 Μαΐου 2025
    140
    ΗΠΑ: Ο αρχιδικαστής Ρόμπερτς επικρίνει τον πρόεδρο Τραμπ επειδή ζήτησε την καθαίρεση δικαστή

    ΗΠΑ: Ο αρχιδικαστής Ρόμπερτς επικρίνει τον πρόεδρο Τραμπ επειδή ζήτησε την καθαίρεση δικαστή

    18 Μαρτίου 2025
    153

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.