• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 11 Ιουλίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Ελληνικός σιδηρόδρομος: Στοιχειωμένα έργα και χαμένα δισ.

Molonoti από Molonoti
4 Μαρτίου 2023
σε Ελλάδα
5
0
Ελληνικός σιδηρόδρομος: Στοιχειωμένα έργα και χαμένα δισ.
8
SHARES
128
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Για έναν ολόκληρο χρόνο η μαφία του χαλκού ξήλωνε ανενόχλητη κομμάτι κομμάτι ντιζελάμαξες, βαγόνια και τροχαίο υλικό. Το 2011, μέλη του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου –όχι υπάλληλοι του ΟΣΕ– ανακάλυψαν ότι έξι ντιζελάμαξες Mitsubishi, βάρους 60-70 τόνων η καθεμία, δέκα φορτάμαξες και πολυάριθμα βαγόνια είχαν κάνει φτερά.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός εκπαιδεύει σκύλους-διασώστες για να επιχειρούν στο πλευρό των Ναυαγοσωστών στο υγρό στοιχείο

Πατέρας Παναγιωτάκη: «Την Μουρτζούκου την φωνάζαμε φόνισσα και της κακοφαινόταν, είναι σατανάς»

2.130 νέες θέσεις Νηπιαγωγών, εκπαιδευτικών Καλλιτεχνικών και Θεατρικών σπουδών

Τα πολύτιμα αυτά –σπάνια στις διεθνείς αγορές– περιουσιακά στοιχεία είχαν εγκαταλειφθεί από τον ΟΣΕ στο τμήμα Καβάσιλα – Κυλλήνη, που ανήκει στη σιδηροδρομική γραμμή Πελοποννήσου, της οποίας η λειτουργία ανεστάλη (βάσει του νόμου 3891/2010 για την εξυγίανση των σιδηροδρόμων).

Ο ΟΣΕ σχεδίαζε την εκποίησή τους, αλλά λόγω ενός μεγάλου αριθμού σκανδάλων με πλαστές συμβάσεις πώλησης σκραπ από σιδηροδρομικούς καθυστερούσε να βάλει πωλητήριο.

Η κινηματογραφική αυτή κλοπή, που έχει καταγραφεί ως η μεγαλύτερη στην ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων, φανερώνει ίσως ότι η πολιτεία, διαχρονικά, είχε «στον αυτόματο» το πιο αξιόπιστο μέσο σταθερής τροχιάς διεθνώς, που όμως στην Ελλάδα αντιστοιχεί μετά βίας στο 3% του συνόλου των επιβατικών μεταφορών.

Αναπόσπαστο κομμάτι της εγκατάλειψης των ελληνικών τρένων είναι τα στοιχειωμένα έργα με αντικείμενο την κατασκευή της υποδομής και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης.

«Η συχνότητα δυστυχημάτων έπρεπε να είχε κάνει χθες, με τα χρηματοδοτικά μέσα του Β΄ και του Γ΄ ΚΠΣ, πραγματικότητα τον εκσυγχρονισμό των υποδομών που ήδη υπάρχουν», είχε αναφέρει το μακρινό 2006 σε ομιλία του ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Σάκης Τζακόπουλος. Εκτοτε η εικόνα παραμένει σχεδόν στατική.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της σύμβασης 717 με αντικείμενο την ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.

Υπογράφηκε το 2014 με ανάδοχο το σχήμα ΤΟΜΗ – Alstom και αρχικό προϋπολογισμό 41,5 εκατ. ευρώ, αλλά, ύστερα από έναν πολύ μεγάλο αριθμό παρατάσεων, ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου είναι κομβικής σημασίας για τη θέση σε λειτουργία εξαρτώμενων από το σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης έργων, όπως το σύστημα ασφαλείας (ETCS).

Η πορεία υλοποίησης της σύμβασης 717, που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016, είχε βρεθεί στο μικροσκόπιο και το 2017 με αφορμή τον εκτροχιασμό του τρένου στο Αδενδρο, που προκάλεσε τέσσερις θανάτους. Το έργο, που έχει συνοδευτεί με συμπληρωματική σύμβαση 13,3 εκατ. ευρώ, πιθανολογείται ότι θα ολοκληρωθεί φέτος.

Προσφυγές και ενστάσεις στη Δικαιοσύνη από εταιρείες που δεν επικράτησαν στους διαγωνισμούς και τεχνικές δυσκολίες που δεν είχαν προβλέψει οι ανάδοχοι που, αφότου υπέγραφαν, μετά ζητούσαν συμπληρωματικές συμβάσεις, έχουν ως αποτέλεσμα κανένα σιδηροδρομικό έργο να μην έχει ολοκληρωθεί εγκαίρως.

Αυτό γίνεται κατανοητό εάν ληφθεί υπόψη ότι μεταξύ του ΟΣΕ και της θυγατρικής του, ΕΡΓΟΣΕ, δεν έλειψε κατά το παρελθόν και ένας εσωτερικός ανταγωνισμός, με τη μητρική, για παράδειγμα, να αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας μελέτες που αποτελούσαν αντικείμενο της θυγατρικής.

25 χρόνια για 106 χλμ.

Ως εκ τούτου, δεν είναι τυχαίο που ακόμη και για έργα που ολοκληρώθηκαν χρειάστηκε να παρέλθουν αρκετές δεκαετίες. Η κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, μήκους 106 χλμ., ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1997 και παρά τις εξαγγελίες (κατά την επίσκεψη του τότε υπ. Υποδομών Χρ. Σπίρτζη στο εργοτάξιο τον Νοέμβριο του 2017) για παράδοση του έργου σταδιακά από τον Ιούνιο του 2017, τέθηκε σε λειτουργία τον Μάιο του 2022.

Ενα ακόμη έργο που χρειάστηκε αρκετές δεκαετίες για να πάψει να είναι στοιχειωμένο είναι η διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα «σιδηροδρομικός σταθμός Πειραιά – έξοδος σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών».

Η αρχική σύμβαση του ΟΣΕ (994/2005) διαλύθηκε τον Φεβρουάριο του 2011. Σχήμα τεχνικών εταιρειών ανέλαβε την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων εργασιών (είχε πραγματοποιηθεί τμήμα του έργου) το 2015, με τη σύμβαση να ολοκληρώνεται αρχές του 2017.


Tags: Ελλάδα
Share3Tweet2
Molonoti

Molonoti

Προτείνουμε για εσάς:

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός εκπαιδεύει σκύλους-διασώστες για να επιχειρούν στο πλευρό των Ναυαγοσωστών στο υγρό στοιχείο

11 Ιουλίου 2025
0
126
Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός εκπαιδεύει σκύλους-διασώστες για να επιχειρούν στο πλευρό των Ναυαγοσωστών στο υγρό στοιχείο

Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός (Ε.Ε.Σ.), σταθερά πρωτοπόρος στην ανάπτυξη και εφαρμογή σύγχρονων διασωστικών πρακτικών, παρουσιάζει με ιδιαίτερη υπερηφάνεια το καινοτόμο πρόγραμμα «K9 Water Rescue Team», το οποίο ενσωματώνει...

ΠερισσότεραDetails

Πατέρας Παναγιωτάκη: «Την Μουρτζούκου την φωνάζαμε φόνισσα και της κακοφαινόταν, είναι σατανάς»

11 Ιουλίου 2025
0
127
Πατέρας Παναγιωτάκη: «Την Μουρτζούκου την φωνάζαμε φόνισσα και της κακοφαινόταν, είναι σατανάς»

Σίγουρος πως η Ειρήνη Μουρτζούκου πείραξε και το δικό του παιδί και ζητά δικαίωση, για τα τόσα βρέφη που έχασαν τη ζωή του από τα χέρια της, εμφανίστηκε...

ΠερισσότεραDetails

2.130 νέες θέσεις Νηπιαγωγών, εκπαιδευτικών Καλλιτεχνικών και Θεατρικών σπουδών

11 Ιουλίου 2025
0
125
2.130 νέες θέσεις Νηπιαγωγών, εκπαιδευτικών Καλλιτεχνικών και Θεατρικών σπουδών

Τροπολογία που κατέθεσε η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης, προβλέπει τη δημιουργία 2.130 νέων οργανικών θέσεων Νηπιαγωγών αλλά και εκπαιδευτικών Καλλιτεχνικών,...

ΠερισσότεραDetails

Πειθαρχική έρευνα σε βάρος του δικηγόρου Δημητρίου για το μπουκάλι που πέταξε στον Απατσίδη στη δίκη δολοφονίας της Γρίβα

11 Ιουλίου 2025
0
127
Πειθαρχική έρευνα σε βάρος του δικηγόρου Δημητρίου για το μπουκάλι που πέταξε στον Απατσίδη στη δίκη δολοφονίας της Γρίβα

Αυτεπάγγελτη πειθαρχική προκαταρκτική έρευνα σε βάρος του δικηγόρου Σπύρου Δημητρίου για το μπουκάλι με νερό που πέταξε στον συνήγορο προς υποστήριξη της κατηγορίας Ιωάννη Απατσίδη, μέσα στην αίθουσα...

ΠερισσότεραDetails

Γλυκά Νερά: Κατέληξε ο 48χρονος που είχε ξυλοκοπηθεί από ανηλίκους

10 Ιουλίου 2025
0
127
Γλυκά Νερά: Κατέληξε ο 48χρονος που είχε ξυλοκοπηθεί από ανηλίκους

Στα τραύματά του υπέκυψε ο 48χρονος, ο οποίος νοσηλευόταν από τα τέλη Μαΐου σε κρίσιμη κατάσταση, έπειτα από άγρια επίθεση που είχε δεχθεί από ανηλίκους στα Γλυκά Νερά. Το...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Ανακαλείται παρτίδα καπνιστού σολομού από τον ΕΦΕΤ λόγω μικροβίου

    Ανακαλείται παρτίδα καπνιστού σολομού από τον ΕΦΕΤ λόγω μικροβίου

    25 Νοεμβρίου 2024
    127
    Ισχυρή σεισμική δόνηση ταρακούνησε την Πάτρα(ΦΩΤΟ)

    Ισχυρή σεισμική δόνηση ταρακούνησε την Πάτρα(ΦΩΤΟ)

    12 Ιουλίου 2024
    126
    Έλον Μασκ: 45 εκατ. δολ. τον μήνα για να δει ξανά τον Τραμπ στον Λευκό Οίκο

    Έλον Μασκ: 45 εκατ. δολ. τον μήνα για να δει ξανά τον Τραμπ στον Λευκό Οίκο

    16 Ιουλίου 2024
    129

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.