• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 20 Νοεμβρίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Αρθρο Νικόλαου Παπαβασιλείου στην «Κ»: Επιτυχία στο λιανεμπόριο με σχεδιασμό

Molonoti από Molonoti
10 Σεπτεμβρίου 2024
σε Οικονομία
5
0
Αρθρο-Νικόλαου-Παπαβασιλείου-στην-«Κ»:-Επιτυχία-στο-λιανεμπόριο-με-σχεδιασμό

Αρθρο Νικόλαου Παπαβασιλείου στην «Κ»: Επιτυχία στο λιανεμπόριο με σχεδιασμό

8
SHARES
126
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

*Νικόλαος Παπαβασιλείου10.09.2024 • 19:25

Ίσως σας ενδιαφέρει:

Από το 2027 οι πρώτες συναλλαγές με το ψηφιακό ευρώ

Την ελληνική οικονομία αναβάθμισε ξανά η “Fitch”

Νωρίτερα η καταβολή του Δώρου Χριστουγέννων–Πως υπολογίζεται

Η ανάλυση της αγοράς και του περιβάλλοντος, ο ορισμός των πελατών, η πολιτική συλλογής προϊόντων και υπηρεσιών, η διαμόρφωση του καταστήματος και η παρουσίαση των προϊόντων και υπηρεσιών ισχύουν σήμερα περισσότερο στο λιανεμπόριο λόγω της οικονομικής κρίσης, της ακρίβειας, της μειωμένης αγοραστικής δύναμης, του αυξημένου ΦΠΑ σε ορισμένα καταναλωτικά προϊόντα και του κόστους της ενέργειας σε σχέση με το παρελθόν.

Επιτυχία σημαίνει στο μέλλον ότι το προϊόν και οι άλλες προσφορές πρέπει να συνδυάζονται μεταξύ τους σε ένα ομοιογενές σύνολο, το οποίο να ανταποκρίνεται στο κυριότερο κίνητρο των πελατών που είναι σήμερα οι τιμές. Ο πελάτης είναι περισσότερο πληροφορημένος και πιο κριτικός και ο ρόλος της εμπειρίας του έχει αλλάξει. Μπορεί να πληροφορηθεί οποιαδήποτε στιγμή για καινοτομίες, τιμές και φόρουμ πελατών στο Διαδίκτυο.

Τα αποτελέσματα της έλλειψης του λανθασμένου σχεδιασμού φαίνονται στην παύση λειτουργίας πολλών καταστημάτων. Μια παλαιά ρήση λέει: «Ο καλός σχεδιασμός κάνει το 90% της επιτυχίας». Το ότι αυτή η ρήση δεν έχει απολέσει την ισχύ της το αποδεικνύουν οι λιανέμποροι, οι οποίοι στις σημερινές συνθήκες του σκληρού ανταγωνισμού παρουσιάζουν επιτυχίες. Η εξειδίκευση, οι εφαρμογές της τεχνολογίας και ο συνετός δανεισμός είναι σημαντικά εργαλεία για την επιτυχία.

Το κράτος πρέπει να βοηθήσει με επιδοτούμενα, χαμηλότοκα, ανοιχτά δάνεια, ώστε να υπάρχει ρευστότητα για κινήσεις βελτίωσης, κατόπιν βέβαια ελέγχου πού χρησιμοποιείται το δάνειο. Ο επιτυχημένος σχεδιασμός απαιτεί, όμως, ότι το λιανεμπόριο πρέπει να εξετάζεται από πολλές πλευρές, όπως για παράδειγμα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι νέες εξελίξεις στο στρατηγικό και λειτουργικό μάνατζμεντ, οι συνεργασίες και οι συγχωνεύσεις μεταξύ των επιχειρήσεων, το Διαδίκτυο, η ίδρυση πολλών καταστημάτων από τις λιανεμπορικές αλυσίδες, η τεχνολογία που ενδυναμώνει τη δυνατότητα για βέλτιστο σχεδιασμό με σύγχρονες εφαρμογές, η ανάπτυξη των dealer brands και του private labor, ο συνδυασμός online και φυσικών χώρων κ.λπ.

Ως εκ τούτου, οι απαιτήσεις για τις μικρές και τις μεσαίες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου είναι μεγάλες. Επιπρόσθετα, το μερίδιο του λιανεμπορίου στην ιδιωτική κατανάλωση λόγω της κρίσης των τιμών συνεχώς μειώνεται.

Επίσης, ο μεγάλος αριθμός τάσεων και αλλαγών επιδρά στις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών και οδηγεί σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη συμπεριφορά του πελάτη. Οι καταναλωτές αναζητούν σήμερα συγκίνηση, αλλαγή και ατομικότητα. Παράλληλα, ο προσανατολισμός, η απλοποίηση και η εμπιστοσύνη αυξάνουν την επιθυμία του πελάτη για αγορά, παρά τη μειωμένη αγοραστική δύναμη.

Η ανάλυση του προφίλ του πελάτη για τον οποίο είναι αναγκαία η προσφορά, η ανάλογη διαμόρφωση του καταστήματος και μια καλά διαμορφωμένη παρουσίαση των προϊόντων είναι στο λιανεμπόριο όλο και περισσότερο αποφασιστικοί παράγοντες για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Ο πελάτης είναι εκλεκτικός. Ο καταναλωτής αποφασίζει σήμερα με βάση την τιμή και τη φροντίδα που δέχεται από ένα κατάστημα ως υπεραξία πέρα από την αγορά του προϊόντος.

Ο διάλογος με τον πελάτη πρέπει να μη διακόπτεται, αλλά να γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψής του στο κατάστημα. Επίσης πρέπει μέσω της επικοινωνίας ο πελάτης να αισθάνεται ότι σε αυτό το κατάστημα βρίσκει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις επιθυμίες του. Δέσιμο με τον πελάτη είναι η διαφορά μεταξύ των προσδοκιών του πελάτη και της αντιλαμβανόμενης από αυτόν απόδοσης της συνολικής προσφοράς. Γι’ αυτό είναι μεταξύ άλλων αναγκαίο να γνωρίζουμε τις δομές των κινήτρων των πελατών μας.

*Ο κ. Νικόλαος Παπαβασιλείου είναι ομότιμος καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ).

Share3Tweet2
Molonoti

Molonoti

Προτείνουμε για εσάς:

Από το 2027 οι πρώτες συναλλαγές με το ψηφιακό ευρώ

18 Νοεμβρίου 2025
0
127
Από το  2027 οι πρώτες συναλλαγές με το ψηφιακό ευρώ

Το ψηφιακό ευρώ αναμένεται να είναι έτοιμο για πρώτη έκδοση το 2029, όμως η ΕΚΤ εργάζεται τεχνικά για την έκδοση του ψηφιακού ευρώ, ώστε να ξεκινήσει η πιλοτική...

ΠερισσότεραDetails

Την ελληνική οικονομία αναβάθμισε ξανά η “Fitch”

15 Νοεμβρίου 2025
0
127
Την ελληνική οικονομία αναβάθμισε ξανά η “Fitch”

Η τελευταία για φέτος ήταν η αναβάθμιση της Ελληνικής οικονομίας από τον Fitch, καθώς ολοκληρώθηκαν όσες αξιολογήσεις Οίκων είχαν προγραμματιστεί για το 2025. Με αυτήν όμως «ξεκολλάει» από...

ΠερισσότεραDetails

Νωρίτερα η καταβολή του Δώρου Χριστουγέννων–Πως υπολογίζεται

14 Νοεμβρίου 2025
0
126
Νωρίτερα η καταβολή του Δώρου Χριστουγέννων–Πως υπολογίζεται

Η 21η Δεκεμβρίου, καταληκτική ημερομηνία για την πληρωμή του Δώρου των Χριστουγέννων στους εργαζόμενους, φέτος πέφτει Κυριακή, οπότε θα πρέπει να καταβληθεί νωρίτερα, που σημαίνει ότι οι εργοδότες οφείλουν...

ΠερισσότεραDetails

Θα ξεπεράσει τα 20 ευρώ το κιλό η τιμή του μοσχαρίσιου κρέατος-Αυξήσεις και στα αμνοερίφια

13 Νοεμβρίου 2025
0
127
Θα ξεπεράσει τα 20 ευρώ το κιλό η τιμή του μοσχαρίσιου κρέατος-Αυξήσεις και στα αμνοερίφια

Τρέχουν οι ανατιμήσεις στα κρέατα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ και αιτία είναι η ευρωπαϊκή συμφωνία για την πράσινη μετάβαση που έχει οδηγήσει σε μείωση της παραγωγής του μοσχαρίσιου...

ΠερισσότεραDetails

Δημοσιεύτηκε ο πίνακας με τους πρώτους δικαιούχους στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

12 Νοεμβρίου 2025
0
126
Δημοσιεύτηκε ο πίνακας με τους πρώτους δικαιούχους στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δημοσίευσε τον πρώτο οριστικό πίνακα εγκεκριμένων αιτήσεων του Προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα», με περισσότερους από 100.000 πολίτες από όλη τη χώρα να...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Καλπάκης: Τις ίδιες υποσχέσεις έδινε ο κ. Μητσοτάκης και πριν τρία χρόνια

    Καλπάκης: Τις ίδιες υποσχέσεις έδινε ο κ. Μητσοτάκης και πριν τρία χρόνια

    11 Σεπτεμβρίου 2023
    127
    34χρονη άφησε την τελευταία της πνοή σε υδάτινο πάρκο

    34χρονη άφησε την τελευταία της πνοή σε υδάτινο πάρκο

    7 Ιουλίου 2024
    127
    Οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας προς τους πολίτες για την κακοκαιρία

    Οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας προς τους πολίτες για την κακοκαιρία

    6 Απριλίου 2025
    150

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.