• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Απαντήσεις και ενεργοποίηση εναλλακτικών χρηματοδοτικών λύσεων ζητά ο Πρόεδρος του ΤΕΕ ΔΕ. από τον Παπαθανάση

Κ.Π. από Κ.Π.
8 Ιουλίου 2025
σε Πάτρα
5
0
Καραχάλιος: Υπέβαλε η Δημοτική Αρχή πρόταση χρηματοδότησης για την ενεργειακή αναβάθμιση δημοτικών κτιρίων;
8
SHARES
129
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ενόψει της ολοκλήρωσης του χρηματοδοτικού κύκλου του προγράμματος CEF II (2021–2027) και την ένταξη του έργου Αλεξανδρούπολη – Πύθιο, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η γραμμή Ρίο – Πάτρα, με επιστολή του προς τον αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκο Παπαθανάση, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βαγγέλης Καραχάλιος, με επιστολή του ζητά σαφείς απαντήσεις για τις εξελίξεις σε σχέση με το τρένο και τη διέλευσή του από την Πάτρα.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

12.000 Πατρινοί δεν έχουν χρήματα ούτε για…φαγητό! Θερίζει η φτώχεια στην πόλη

Την προσεχή Κυριακή το ετήσιο μνημόσυνο της Βάσως Παπανδρέου

Δράση του ΣΟΨΥ Πάτρας για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Ο κ. Καραχάλιος τονίζει ότι παρά τις διαδοχικές και αιτιολογημένες παρεμβάσεις του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, ακόμη και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό, τα θεσμικά αντανακλαστικά των αρμόδιων αρχών παρέμειναν αδρανή, οδηγώντας στην απώλεια μιας ακόμη ευκαιρίας για ουσιαστική αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών της περιοχής.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής Καραχάλιου, η οποία κοινοποιείται στον Αν. Υπουργό Μεταφορών Κων/νο Κυρανάκη, στον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, τον Δήμαρχο Πατρέων, τους Βουλευτές Ν. Αχαΐας και την ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, έχει ως εξής:

«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Με την παρούσα επιστολή, σας μεταφέρουμε την έντονη και δικαιολογημένη ανησυχία της κοινωνίας της Δυτικής Ελλάδας σχετικά με τις πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν το έργο της υπογειοποίησης της διπλής ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Νέο Λιμάνι Πάτρας.

Η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Υπουργείου σας, της 4ης Ιουλίου, για την ολοκλήρωση του χρηματοδοτικού κύκλου του προγράμματος CEF II (2021–2027) και την ένταξη του έργου Αλεξανδρούπολη – Πύθιο, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η γραμμή Ρίο – Πάτρα, δημιουργεί έντονο αίσθημα απογοήτευσης και αδικίας. Ιδίως όταν υπάρχουν επανειλημμένες δημόσιες δεσμεύσεις – συμπεριλαμβανομένων δηλώσεων του ίδιου του Πρωθυπουργού – για την υλοποίηση του έργου.

Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά βαρύτατο πλήγμα στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της περιοχής, καθώς η σιδηροδρομική απομόνωση της Δυτικής Ελλάδας παγιώνεται. Η μη υλοποίηση του έργου Ρίο – Πάτρα – και δη της υπογειοποίησης στο πυκνοδομημένο αστικό μέτωπο – αναιρεί τον πυρήνα ενός βιώσιμου, σύγχρονου και κοινωνικά δίκαιου μοντέλου μεταφορών, υπονομεύοντας τις βασικές αρχές της εδαφικής συνοχής και της πράσινης μετάβασης.

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας / Τμήμα Δυτικής Ελλάδας, στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου ως Τεχνικός Σύμβουλος της Πολιτείας, έχει από τον Ιούλιο του 2024 αναλάβει σειρά τεκμηριωμένων πρωτοβουλιών για την προώθηση και διασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου.

Παρόλα αυτά:

· Με επιστολή μας προς τον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Σταϊκούρα, ζητήσαμε την επίσημη αποστολή του πλήρους φακέλου της πρότασης που κατατέθηκε στο CEF II καθώς και της σχετικής αλληλογραφίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να προβούμε σε αξιολόγηση και υποβολή τεχνικών βελτιώσεων. Δεν λάβαμε καμία ανταπόκριση.

· Τον Σεπτέμβριο του 2024, με επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, αιτηθήκαμε την προσωπική του παρέμβαση ώστε η τρίτη υποβολή του φακέλου να καταστεί ουσιαστική και ώριμη από τεχνικοοικονομικής πλευράς. Και σε αυτή την περίπτωση, δεν υπήρξε καμία θεσμική ανταπόκριση.

· Σαφής και τεκμηριωμένη υπήρξε και η τοποθέτηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου/Τμήμα Δυτικής Ελλάδας ως προς την πρόταση του ΟΣΕ για αναβάθμιση της γραμμής, η οποία, όπως επισημάναμε, συνιστά για κραυγαλέα αλλοίωση του αρχικού σχεδιασμού και μετατροπή ενός αναπτυξιακού έργου σε μια απλή βελτίωση υφιστάμενων υποδομών η οποία απογυμνώνει την Πάτρα και την Ηλεία από βασικές συγκοινωνιακές προοπτικές.

Παρά τις διαδοχικές και αιτιολογημένες παρεμβάσεις μας, τα θεσμικά αντανακλαστικά των αρμόδιων αρχών παρέμειναν αδρανή, οδηγώντας στην απώλεια μιας ακόμη ευκαιρίας για ουσιαστική αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών της περιοχής.

Με βάση τα παραπάνω, και στο πλαίσιο της θεσμικής διαφάνειας και της αναγκαίας πολιτικής λογοδοσίας, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε άμεσα για τα εξής:

1. Επιβεβαιώνεται η κυβερνητική δέσμευση για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο – Πάτρα σε μήκος 5,2 χλμ.;

2. Ποιος είναι ο επικαιροποιημένος κυβερνητικός σχεδιασμός για το έργο; Ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο προγραμματίζεται να αξιοποιηθεί;

3. Έχει εξεταστεί η υποβολή του έργου σε άλλο ευρωπαϊκό ή εθνικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα; Υπάρχουν εναλλακτικές οδοί ενίσχυσης;

4. Παραμένει ακόμα ως υποχρέωση της χώρας η έλευση του τρένου στη Πάτρα μέχρι το Λιμάνι για την χρηματοδότηση του έργου μέσω ευρωπαϊκών πόρων; (σημειώνεται ότι η τεκμηρίωση του έργου για εξασφάλιση της χρηματοδότησης είχε ως αιρεσιμότητα το Θριάσειο και την έλευση μέχρι το Λιμάνι της Πάτρας).

Παράλληλα, επαναδιατυπώνουμε τα εξής αιτήματα:

· Την άμεση σύγκληση διυπουργικής σύσκεψης, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να υπάρξει επίσημη και εμπεριστατωμένη ενημέρωση.

· Την αποστολή στο ΤΕΕ/ΤΔΕ του πλήρους φακέλου που υποβλήθηκε στο CEF II, καθώς και της σχετικής αλληλογραφίας με τις ευρωπαϊκές αρχές.

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδας είναι έτοιμο να συνδράμει με επιστημονική τεκμηρίωση και προτάσεις, ώστε να διασφαλιστεί η προώθηση μιας τεχνικά ώριμης και βιώσιμης λύσης για την υλοποίηση του έργου.

Στο πλαίσιο αυτό, και αναγνωρίζοντας τη στρατηγική σημασία του έργου για την ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας της Πάτρας με την Ηλεία, τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία, θεωρούμε κρίσιμο το επόμενο βήμα να περιλαμβάνει συνολική, ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό της σιδηροδρομικής διέλευσης μέσα από τον αστικό ιστό της Πάτρας.

Το Τεχνικό Επιμελητήριο/Τμήμα Δυτικής Ελλάδας θεωρεί πως ένα τέτοιας εμβέλειας έργο δεν μπορεί να νοηθεί απλώς ως συγκοινωνιακή ή τεχνική υποδομή. Οφείλει να αποτελέσει πολεοδομική, αρχιτεκτονική, κυκλοφοριακή και αναπτυξιακή παρέμβαση με προστιθέμενη αξία για την πόλη, τη λειτουργία της και την καθημερινότητα των πολιτών της.

Υπό αυτό το πρίσμα, κάθε εναλλακτική τεχνική προσέγγιση, υπό τον όρο της επαρκούς τεκμηρίωσης και της κοινωνικής συναίνεσης, μπορεί να τεθεί στη βάσανο του διαλόγου. Ως τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας, το ΤΕΕ/ΤΔΕ είναι έτοιμο να συνδράμει με νηφαλιότητα, επιστημονικό κύρος και θεσμική σοβαρότητα σε μια διαδικασία τεχνικής αξιολόγησης και σύνθεσης απόψεων, με στόχο την επιλογή της βέλτιστης λύσης που θα εξασφαλίζει τη συμβατότητα του έργου με την ταυτότητα της Πάτρας, τη χωρική της δομή και τις αναπτυξιακές της προοπτικές.

Κύριε Υπουργέ,

Η Πάτρα, η Ηλεία και συνολικά η Δυτική Ελλάδα αποτελούν από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές περιφέρειες χωρίς σύγχρονη και πλήρως συνδεδεμένη σιδηροδρομική υποδομή. Η άνιση αυτή πραγματικότητα αναπαράγει αναπτυξιακές ανισότητες, ενισχύει την πληθυσμιακή αποδυνάμωση και καθιστά τη Δυτική Ελλάδα θύλακα συγκοινωνιακής και οικονομικής υποβάθμισης.

Η υλοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ρίο – Πάτρα, με πλήρη υπογειοποίηση στο αστικό τμήμα, δεν είναι απλώς τεχνικό έργο.

Είναι ιστορική υποχρέωση. Πολιτική, αναπτυξιακή και θεσμική όχι μόνο για την Πάτρα, αλλά και για την Ηλεία. Είναι το ελάχιστο που οφείλει η Πολιτεία σε μια περιοχή που δικαιούται ίσες ευκαιρίες στο εθνικό και ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών.

Αναμένουμε την άμεση ανταπόκρισή σας και δηλώνουμε έτοιμοι για θεσμική και τεχνική συνεργασία».

Share3Tweet2
Κ.Π.

Κ.Π.

Προτείνουμε για εσάς:

12.000 Πατρινοί δεν έχουν χρήματα ούτε για…φαγητό! Θερίζει η φτώχεια στην πόλη

9 Οκτωβρίου 2025
0
127
12.000 Πατρινοί δεν έχουν χρήματα ούτε για…φαγητό! Θερίζει η φτώχεια στην πόλη

Περισσότερες από 5.500 οικογένειες της Πάτρας, έχουν υποβάλει αιτήσεις για ένταξη στο Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης και για συμμετοχή στο πρόγραμμα διανομής τροφίμων του Κοινωνικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων...

ΠερισσότεραDetails

Την προσεχή Κυριακή το ετήσιο μνημόσυνο της Βάσως Παπανδρέου

9 Οκτωβρίου 2025
0
128
Την προσεχή Κυριακή το ετήσιο μνημόσυνο της Βάσως Παπανδρέου

Την ερχόμενη Κυριακή 12 Οκτωβρίου, στις 9:30 π.μ, στον Ιερό Ναό του Αγίου Βασιλείου στα Βαλιμίτικα Δήμου Αιγιαλείας, τόπος καταγωγής της, θα τελεστεί το ετήσιο μνημόσυνο για την...

ΠερισσότεραDetails

Δράση του ΣΟΨΥ Πάτρας για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

9 Οκτωβρίου 2025
0
128
Δράση του ΣΟΨΥ Πάτρας για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Κάθε χρόνο, στις 10 Οκτωβρίου, η παγκόσμια κοινότητα ενώνει τη φωνή της για να αναδείξει την αξία της ψυχικής υγείας ως θεμελιώδους ανθρώπινου δικαιώματος. Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής...

ΠερισσότεραDetails

Προκηρύσσει νέα απεργία το Εργατικό Κέντρο Πάτρας για το εργατικό νομοσχέδιο

9 Οκτωβρίου 2025
0
127
ΕΚΠ: Συνεργείο στην πλατεία Μαρούδα επιδιορθώνει καλώδια ρεύματος και από κάτω περνούν Ι.Χ

Την προκήρυξη νέας απεργίας σε συντονισμό με Εργατικά Κέντρα – Ομοσπονδίες, Συνδικάτα, από όλη την Ελλάδα, όταν το Νομοσχέδιο – έκτρωμα της Κυβέρνησης για τη 13ωρη εργασία και...

ΠερισσότεραDetails

Η Αχαία στην 1η θέση της “μαύρης” λίστας της ΑΑΔΕ για φοροδιαφυγή

9 Οκτωβρίου 2025
0
127
Η Αχαία στην 1η θέση της “μαύρης” λίστας της ΑΑΔΕ για φοροδιαφυγή

Τις πρωταθλήτριες περιοχές στην φοροδιαφυγή ανακοίνωσε η ΑΑΔΕ με την Αχαία, αλλά και τοςυ άλλους δύο νομούς της Δυτικής Ελλάδας να κατέχουν την πρωτιά στης "μαύρης" λίστας, όπως...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!
    ΠAΤΡΑ Ο καιρός

    Περισσότερα από Πάτρα:

    • Πάτρα
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Το σχόλιο της Ημέρας

    Σχετικά Άρθρα

    Οι παρέες ξανασμίγουν» σήμερα στην Πάτρα με αφορμή το “Welcome to UP 2025”

    Οι παρέες ξανασμίγουν» σήμερα στην Πάτρα με αφορμή το “Welcome to UP 2025”

    9 Οκτωβρίου 2025
    127
    4ος Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος «Φάνης Τσιμιγκάτος» με την συμμετοχή της Περιφέρειας ΔΕ

    4ος Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος «Φάνης Τσιμιγκάτος» με την συμμετοχή της Περιφέρειας ΔΕ

    9 Οκτωβρίου 2025
    127
    “Ντου” της ΕΛΑΣ με συλλήψεις σε καταυλισμούς ρομά στην Πάτρα

    “Ντου” της ΕΛΑΣ με συλλήψεις σε καταυλισμούς ρομά στην Πάτρα

    8 Οκτωβρίου 2025
    127
    Νέες εικόνες από τις Φυτείες Αιτωλοακαρνανίας-Τι προκάλεσε τον κρατήρα(ΦΩΤΟ) 6 μέτρων

    Νέες εικόνες από τις Φυτείες Αιτωλοακαρνανίας-Τι προκάλεσε τον κρατήρα(ΦΩΤΟ) 6 μέτρων

    8 Οκτωβρίου 2025
    127
    Δήμας από Πάτρα: 30 Νοεμβρίου παραδίδονται τα τελευταία 10 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα–Πύργος

    Δήμας από Πάτρα: 30 Νοεμβρίου παραδίδονται τα τελευταία 10 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα–Πύργος

    8 Οκτωβρίου 2025
    127
    Θέσεις εργασίας για ΑμεΑ σε Πάτρα και Δυτική Ελλάδα

    Από σήμερα οι αιτήσεις στην ΔΥΠΑ για το Πρόγραμμα Επιχειρηματικότητας ανέργων

    8 Οκτωβρίου 2025
    127
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.