Σε νέα φάση εισέρχονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ιράν και Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς η Τεχεράνη ανακοίνωσε τη συγκρότηση τεσσάρων εξειδικευμένων ομάδων εργασίας, έπειτα από τις συνομιλίες που πραγματοποιήθηκαν στην Ελβετία με στόχο την αποκλιμάκωση των εντάσεων και τη διαμόρφωση ενός ευρύτερου πλαισίου συμφωνίας.
Σύμφωνα με Ιρανούς αξιωματούχους, οι ομάδες εργασίας θα επικεντρωθούν σε κρίσιμους τομείς όπως η άρση των κυρώσεων, τα πυρηνικά ζητήματα, η οικονομική ανασυγκρότηση και ανάπτυξη, καθώς και η παρακολούθηση και εφαρμογή των συμφωνηθέντων. Η απόφαση αυτή θεωρείται σημαντικό βήμα προς τη θεσμοθέτηση πιο τεχνικού και οργανωμένου διαλόγου μεταξύ των δύο πλευρών.
Η εξέλιξη έρχεται σε συνέχεια των πολυήμερων συνομιλιών που φιλοξενήθηκαν σε ελβετικό έδαφος, όπου διπλωμάτες από Ιράν και ΗΠΑ, με τη διαμεσολάβηση τρίτων χωρών, επιχείρησαν να γεφυρώσουν τις διαφορές τους σε ζητήματα ασφαλείας και περιφερειακής σταθερότητας.
Ιρανοί αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι η δημιουργία των τεσσάρων ομάδων εργασίας αποτελεί ένδειξη προόδου και πρακτικής μετάβασης από τις γενικές πολιτικές τοποθετήσεις σε εξειδικευμένες τεχνικές διαπραγματεύσεις. Παράλληλα, τονίζουν ότι η διαδικασία παραμένει σύνθετη και απαιτεί συνεχή συντονισμό και πολιτική βούληση και από τις δύο πλευρές.
Οι συζητήσεις εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο προσπαθειών για αποκλιμάκωση της έντασης στη Μέση Ανατολή, όπου οι σχέσεις ΗΠΑ–Ιράν παραμένουν εύθραυστες, με ζητήματα όπως το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης και οι περιφερειακές συγκρούσεις να βρίσκονται στο επίκεντρο.
Διπλωματικές πηγές εκτιμούν ότι η δημιουργία των ομάδων εργασίας δεν αποτελεί τελικό βήμα συμφωνίας, αλλά μια προσπάθεια να διατηρηθεί η δυναμική των συνομιλιών και να τεθούν συγκεκριμένα τεχνικά θεμέλια για μελλοντική συμφωνία.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να είναι καθοριστικό, καθώς οι ομάδες αυτές θα κληθούν να επεξεργαστούν λεπτομέρειες που θα κρίνουν αν η διαδικασία μπορεί να οδηγήσει σε συνολική συμφωνία ή θα παραμείνει σε επίπεδο προσωρινής αποκλιμάκωσης.









