• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 25 Νοεμβρίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Πώς υπολογίζει την κίνηση το Google Maps και γιατί πέφτει… έξω το πρωί και το βράδυ

Μ.Τ. από Μ.Τ.
25 Νοεμβρίου 2025
σε Τεχνολογία
5
0
Πώς υπολογίζει την κίνηση το Google Maps και γιατί πέφτει… έξω το πρωί και το βράδυ
8
SHARES
125
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Για εκατομμύρια Έλληνες, ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, η πρώτη κίνηση όταν μπαίνουν στο αυτοκίνητο τους είναι να ανοίξουν το Google Maps, να βάλουν τον προορισμό τους για να δουν την καλύτερη διαδρομή αλλά και πόση ώρα θα απαιτηθεί για να φθάσουν εκεί.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

WhatsApp: Κενό απορρήτου εντόπισαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βιέννης

Η Meta θα αφαιρέσει τους Αυστραλούς κάτω των 16 ετών από το Facebook και το Instagram στις 4 Δεκεμβρίου

Ένας κόσμος στο σκοτάδι αν πέσει για πάντα το ίντερνετ! Εφιαλτικές προβλέψεις

Αν και το Google Maps -σε γενικές γραμμές- είναι αρκετά ακριβές στους υπολογισμού τους, το πρωί και το απόγευμα, η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική και συνήθως η καθυστέρηση κατά μερικά -ή ακόμη και πολλά- λεπτά είναι βέβαιη. Γιατί, όμως, συμβαίνει αυτό; Τι πάει λάθος με τους υπολογισμούς των αλγορίθμων της Google.

Η απάντηση βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο το Google Maps υπολογίζει τον πραγματικό χρόνο της κίνησης, αλλά και τις ουκ ολίγες αλλαγές που υπάρχουν τις ώρες αιχμής που κάνουν εξαιρετικά δύσκολους τους υπολογισμούς ακόμη για ένα εξαιρετικά εξελιγμένο σύστημα AI πλοήγησης.

Πώς συλλέγει δεδομένα το Google Maps

Ένα σημείο που χρήζει προσοχής είναι να δούμε πως λειτουργεί το Google Maps. Η συγκεκριμένη εφαρμογή χρησιμοποιεί τρεις βασικές πηγές δεδομένων.

Η πρώτη είναι τα ανώνυμα δεδομένα θέσης από κινητά τηλέφωνα. Κάθε συσκευή Android (και πολλά iPhone που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Google στέλνει ανώνυμα στοιχεία κίνησης. Δηλαδή, την ταχύτητα κίνησης του οχήματος, την κατεύθυνση και την τοποθεσία ανά μερικά δευτερόλεπτα. Αν πολλές συσκευές σε έναν δρόμο κινούνται πολύ πιο αργά από το συνηθισμένο, ο χάρτης γίνεται «κόκκινος», όπερ σημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη κίνηση.

Η δεύτερη είναι ιστορικά δεδομένα. Το Google Maps αξιοποιεί τα δεδομένα από έτη καταγραφής για το πώς συμπεριφέρονται συγκεκριμένες οδικές αρτηρίες, όπως, για παράδειγμα, ποιες ώρες δεν κινείται τίποτα στον Κηφισό, πότε ανοίγει η Μεσογείων, ποια ώρα πέφτει η κίνηση στη Συγγρού, ακόμη και το τι συμβαίνει κάθε Δευτέρα σε σχέση με Παρασκευή.

Αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιούνται για να προβλέψουν την κίνηση, όταν τα δεδομένα που αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο από τα smartphones των οδηγών δεν επαρκούν.

Μία τρίτη πηγή είναι τα δεδομένα από διάφορους συνεργάτες. Σε πολλές χώρες, και στην Ελλάδα, το Google Maps αντλεί στοιχεία από έκτακτες ενημερώσεις (ατυχήματα, έργα), τις αρχές οδικής κυκλοφορίας, επαγγελματικούς στόλους οχημάτων (εφόσον υπάρχει συνεργασία) αλλά και από αναφορές χρηστών. Τα δεδομένα αυτά βελτιώνουν την ακρίβεια, αλλά δεν είναι πάντα άμεσα.

Το ΑΙ δεν τα ξέρει όλα

Από το 2020 και μετά, το Google έχει ενσωματώσει μοντέλα machine learning που συνδυάζουν όλα τα προαναφερθέντα δεδομένα. Όμως η τεχνητή νοημοσύνη έχει έναν περιορισμό: προβλέπει με βάση αυτό που «ξέρει», όχι αυτό που πρόκειται να συμβεί αιφνιδιαστικά. Και στις ώρες αιχμής, τα αιφνίδια γεγονότα είναι ο κανόνας.

Το μεγάλο θέμα είναι ότι στις ώρες αιχμής η κυκλοφορία δεν λειτουργεί όπως το υπόλοιπο της ημέρας. Τα πρότυπα είναι τόσο ευμετάβλητα, ώστε καμία πρόβλεψη δεν μπορεί να μείνει σταθερή για πολλή ώρα.

Για παράδειγμα, στις ώρες αιχμής, η κίνηση μπορεί να αλλάξει μέσα σε 2–3 λεπτά. Το Google Maps ανιχνεύει μεν την επιπλέον κίνηση αλλά με μια μικρή χρονική καθυστέρηση. Αυτή η διαφορά είναι αρκετή ώστε η πρόβλεψη να χάσει την ακρίβειά της.

Επιπλέον, υπάρχει και το φαινόμενο της ταυτόχρονης έναρξης μετακινήσεων χιλιάδων οδηγών, το λεγόμενο «commuting effect». Το πρωί και το απόγευμα, χιλιάδες οδηγοί ξεκινούν ταυτόχρονα για να πάνε σε σχολεία, σε γραφεία ή ακόμη και για μεταφορές που σχετίζονται με logistics. Αυτή η μαζικότητα δημιουργεί κυκλοφορία που δεν μοιάζει με κανένα άλλο μέρος της ημέρας. Αλλάζει κυριολεκτικά λεπτό με λεπτό με αποτέλεσμα ο υπολογισμός να είναι εξαιρετικά δύσκολο.

Στα παραπάνω, προσθέστε και τις περιπτώσεις οχημάτων που κάνουν μικρής διάρκειας στάσεις όπως τα σχολικά λεωφορεία που αφήνουν παιδιά, τα λεωφορεία που σταματούν στις στάσεις για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, όπως και τα φορτηγά που κάνουν διανομές.

Για το Google όμως, ένα σταματημένο σχολικό, μια ουρά στο φανάρι ή ένας οδηγός που απλώς κατεβάζει παιδί, μοιάζουν το ίδιο: πολλές φορητές συσκευές κινητά που δεν κινούνται. Οπότε, δημιουργούνται λανθασμένες εκτιμήσεις για τον υπολογισμό του χρόνου που απαιτείται.

Επίσης, υπάρχουν απρόβλεπτα γεγονότα που κανένα AI δεν μπορεί να προβλέψει. Το πρωί και το απόγευμα μπορεί να συμβεί οτιδήποτε: από ένα μικροατύχημα και ένα απορριμματοφόρο που κλείνει μια λωρίδα μέχρι ένα φορτηγό που σταματά παράνομα ή μία ξαφνική καταιγίδα που μειώνει την ταχύτητα. Τέτοιες αλλαγές δεν προβλέπονται από το σύστημα, το οποίο τις «μαθαίνει» μόνο αφού συμβούν.

Εκτός όλων αυτών, υπάρχει και μία καθυστέρηση στην επεξεργασία των δεδομένων. Η κυκλοφορία ανανεώνεται σε πραγματικό χρόνο, αλλά σε κλίμακα δισεκατομμυρίων δεδομένων παγκοσμίως υπάρχει πάντα μία καθυστέρηση 1–3 λεπτών. Στις ώρες αιχμής, ακόμη και 2 λεπτά διαφοράς αρκούν για να ανατρέψουν την εκτίμηση.

Τέλος, υπάρχει και ένα άλλο παράδοξο: όσο περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποιούν το Google Maps, τόσο περισσότερο «διαμορφώνεται» η κίνηση από τις ίδιες τις προτάσεις του. Αν το σύστημα προτείνει μια «γρήγορη» παράκαμψη και την ακολουθήσουν 500 οδηγοί, η διαδρομή αυτή επιβαρύνεται, χάνει την ταχύτητά της και ουσιαστικά οδηγεί να αλλάξει εκ νέου η προτεινόμενη βέλτιστη διαδρομή. Πρόκειται για το αποκαλούμενο «navigation feedback loop» και αποτελεί γνωστό πρόβλημα σε όλη τη βιομηχανία των ψηφιακών χαρτών. Γι’ αυτό και πολλές φορές η κλασική διαδρομή από κεντρικές αρτηρίες μπορεί να αποδειχθεί η πιο γρήγορη!

map.jpg

Πόσο ακριβής είναι η εκτίμηση;

Πρακτικά, η εμπειρία δείχνει ότι σε κανονικές συνθήκες κίνησης, ήτοι σε ώρες μη αιχμής, η ακρίβεια των εκτιμήσεων του Google Maps φτάνει το 95%–98%. Μάλιστα, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου ο οδηγός θα φθάσει νωρίτερα από την αρχική εκτίμηση.

Όμως, στις ώρες αιχμής, η ακρίβεια πέφτει στο 70%–85%, ανάλογα με τον αριθμό ενεργών οχημάτων, τις καιρικές συνθήκες, το αν υπάρχουν έργα ή αποκλεισμοί ή ακόμη τοπικές ιδιαιτερότητες. Ουσιαστικά, το Google Maps δεν έχει αποτύχει, απλά πολλές φορές προσπαθεί να κάνει μία πρόβλεψη για μία απρόβλεπτη κατάσταση.

Με βάση τα παραπάνω, ο οδηγός, σε ώρες αιχμής, καλό θα είναι να ελέγχει τη διαδρομή 10 λεπτά πριν ξεκινήσει, αλλά και όταν μπει στο αυτοκίνητο και, φυσικά, να επιτρέπει στο σύστημα να προτείνει εναλλακτικές διαδρομές κατά τη διάρκεια της πλοήγησης.

Το κυριότερο, όμως, είναι να μη θεωρεί -πάντα στις ώρες αιχμής- ότι αυτό που έχει ως εκτιμώμενη ώρα άφιξης είναι και αυτή που όντως θα φθάσει τελικά στον προορισμό του. Αλλά να προσθέτει 10-15 λεπτά -τουλάχιστον- στην ώρα που του αναφέρει το Google Maps όταν ξεκίνησε τη διαδρομή του.

Share3Tweet2
Μ.Τ.

Μ.Τ.

Προτείνουμε για εσάς:

WhatsApp: Κενό απορρήτου εντόπισαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βιέννης

21 Νοεμβρίου 2025
0
126
WhatsApp: Κενό απορρήτου εντόπισαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βιέννης

«Καμπανάκι» για μεγάλης κλίμακας κενό απορρήτου στην γνωστή πλατφόρμα επικοινωνίας WhatsApp έκρουσαν ερευνητές του τομέα ασφάλειας στην πληροφορική από το Πανεπιστήμιο της Βιέννης και το κέντρο ερευνών SBA Research, καθώς...

ΠερισσότεραDetails

Η Meta θα αφαιρέσει τους Αυστραλούς κάτω των 16 ετών από το Facebook και το Instagram στις 4 Δεκεμβρίου

20 Νοεμβρίου 2025
0
126
Η Meta θα αφαιρέσει τους Αυστραλούς κάτω των 16 ετών από το Facebook και το Instagram στις 4 Δεκεμβρίου

Η Meta ανακοίνωσε ότι οι Αυστραλοί κάτω των 16 ετών θα αφαιρεθούν από το Facebook και το Instagram στις 4 Δεκεμβρίου. Η κίνηση αυτή του διαδικτυακού κολοσσού έρχεται...

ΠερισσότεραDetails

Ένας κόσμος στο σκοτάδι αν πέσει για πάντα το ίντερνετ! Εφιαλτικές προβλέψεις

17 Νοεμβρίου 2025
0
127
Ένας κόσμος στο σκοτάδι αν πέσει για πάντα το ίντερνετ! Εφιαλτικές προβλέψεις

Οι μεγαλύτερες γενιές συχνά λένε ότι εξαρτόμαστε υπερβολικά από την τεχνολογία. Η αλήθεια όμως είναι ότι το διαδίκτυο δεν αποτελεί απλώς μία διευκόλυνση, αλλά έναν βασικό πυλώνα λειτουργίας...

ΠερισσότεραDetails

Το ChatGPT ξεχνάει; Μια Ελληνική Εφεύρεση του Δίνει Μόνιμη Μνήμη!

16 Νοεμβρίου 2025
0
126
Το ChatGPT ξεχνάει; Μια Ελληνική  Εφεύρεση του Δίνει Μόνιμη Μνήμη!

Φανταστείτε να μιλάτε με έναν πανέξυπνο βοηθό. Του λέτε τις ιδέες σας, κάνετε σχέδια, βρίσκετε λύσεις. Μόλις όμως κλείσετε τη συζήτηση... τα έχει ξεχάσει όλα! Κάθε φορά πρέπει...

ΠερισσότεραDetails

Το DeepSeek μπορεί να βρήκε έναν νέο τρόπο για να βελτιώσει την ικανότητα της τεχνητής νοημοσύνης να θυμάται

5 Νοεμβρίου 2025
0
126
Το DeepSeek μπορεί να βρήκε έναν νέο τρόπο για να βελτιώσει την ικανότητα της τεχνητής νοημοσύνης να θυμάται

Ένα νέο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης της κινεζικής εταιρείας DeepSeek χρησιμοποιεί τεχνικές που, σύμφωνα με ερευνητές, μπορούν να βελτιώσουν καθοριστικά την ικανότητα των συστημάτων να «θυμούνται». Το μοντέλο οπτικής αναγνώρισης χαρακτήρων...

ΠερισσότεραDetails
Please login to join discussion

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Σεισμός 5

    Σεισμός 5,9 ρίχτερ στην Κούβα

    23 Δεκεμβρίου 2024
    126
    Τουλάχιστον 11 νεκροί από πυρκαγιά σε εμπορικό κέντρο στο Πακιστάν

    Τουλάχιστον 11 νεκροί από πυρκαγιά σε εμπορικό κέντρο στο Πακιστάν

    25 Νοεμβρίου 2023
    126
    Ευεργετημένοι της Δημοκρατίας την υπονομεύουν. Την εχθρεύονται

    Ευεργετημένοι της Δημοκρατίας την υπονομεύουν. Την εχθρεύονται

    2 Μαΐου 2024
    128

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.