Ειδικοί στον τομέα της αεροπορίας, δίνουν μία άλλη διάσταση στην έρευνα για την τραγική συντριβή του αεροσκάφους της Air India κοντά στο αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ, καθώς επισημαίνουν πιθανό πρόβλημα στη ρύθμιση των πτερυγίων (flaps) κατά την απογείωση.
Σε βίντεο που επαλήθευσε και δημοσίευσε το BBC, φαίνεται το αεροσκάφος να χάνει ύψος και να εκρήγνυται κατά την πρόσκρουσή του στο έδαφος.
WATCH: Air India plane carrying 242 people crashes in Ahmedabad while taking off for flight to London pic.twitter.com/KyLVZaV6i7
— BNO News (@BNONews) June 12, 2025
Ο αναλυτής αεροπορίας Τζέφρι Τόμας παρατήρησε ότι, τη στιγμή της πτώσης, το σύστημα προσγείωσης ήταν ακόμη εκτεταμένο, ενώ τα πτερύγια είχαν ήδη ανασυρθεί. «Όταν το παρατηρώ αυτό, διαπιστώνω ότι το σύστημα προσγείωσης είναι ακόμα κάτω, αλλά τα πτερύγια έχουν μαζευτεί. Είναι κάτι πολύ ασυνήθιστο τόσο νωρίς μετά την απογείωση», ανέφερε.
Οι διαδικασίες φυσιολογικής απογείωσης
Σύμφωνα με τον Τόμας, σε φυσιολογικές συνθήκες, το σύστημα προσγείωσης ανασύρεται μέσα σε 10-15 δευτερόλεπτα από την απογείωση, ενώ τα πτερύγια (flaps) μαζεύονται σταδιακά μέσα σε 10-15 λεπτά. Η πρόωρη αναδίπλωση των πτερυγίων θα μπορούσε να επηρεάσει καθοριστικά την ικανότητα του αεροσκάφους να αναπτύξει την απαιτούμενη ταχύτητα για την άνοδό του.
Ανοικτό το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους
Ο αεροπορικός αναλυτής Τέρι Τόζερ τόνισε από την πλευρά του: «Είναι δύσκολο να πούμε κάτι με βεβαιότητα από το βίντεο, αλλά δεν φαίνεται να είναι εκτεταμένα τα πτερύγια, γεγονός που θα μπορούσε να εξηγήσει απόλυτα γιατί το αεροσκάφος δεν ολοκλήρωσε σωστά την απογείωσή του».
Ο πρώην πιλότος και ανώτερος λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Μπάκιγχαμσαϊρ, Μάρκο Τσαν, επισήμανε ότι μια λανθασμένη ρύθμιση των πτερυγίων θα μπορούσε να αποδοθεί σε πιθανό ανθρώπινο σφάλμα. «Αν τα πτερύγια δεν έχουν ρυθμιστεί σωστά, αυτό δείχνει ενδεχόμενο ανθρώπινο λάθος. Ωστόσο, η ανάλυση του βίντεο είναι περιορισμένη λόγω της χαμηλής ανάλυσης και δεν επιτρέπει οριστικά συμπεράσματα», σημείωσε.
Η έρευνα για τα ακριβή αίτια της τραγωδίας συνεχίζεται, με τις αρχές να εξετάζουν όλα τα πιθανά σενάρια — από μηχανική βλάβη και πολλαπλό πλήγμα από πουλιά, έως επιχειρησιακά ή ανθρώπινα λάθη.