– Ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Χαράλαμπος Μπονάνος μιλώντας εξήγησε ότι το Cyberbullying ξεπερνά τα όρια του σχολείου, ακολουθώντας το παιδί και μέσα στο ίδιο του το σπίτι. Τα παιδιά-θύματα δεν μπορούν να ξεφύγουν ούτε όταν επιστρέφουν σε αυτό το πρώην ασφαλές λιμάνι και καταφύγιο, βιώνοντας διαρκή ψυχολογική πίεση και απειλή.
Στη χώρα μας, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, σχεδόν 1 στα 3 παιδιά δηλώνει ότι έχει υποστεί εκφοβισμό από συμμαθητές του.
Στις μικρότερες σχολικές βαθμίδες, ο εκφοβισμός, εμφανίζεται σε περιορισμένη μορφή και σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Προϊόντος του χρόνο, η εκδήλωση του φαινομένου κλιμακώνεται και λαμβάνει πιο «σκληρή» μορφή. Ο εκφοβισμός στον κυβερνοχώρο (cyberbulling), την τελευταία τετραετία έχει διπλασιαστεί.
Οι αιτιολογικοί παράγοντες του φαινομένου είναι κοινωνικοί, οικογενειακοί και ενδοσχολικοί. Το σχολείο, καθώς αποτελεί το χώρο εκδήλωσης φαινομένου, είναι, δυνητικά, προνομιακός χώρος αντιμετώπισής του. Εντός του μπορεί να αναπτυχθούν δράσεις πρόληψης, έγκαιρης ανίχνευσης και διαχείρισής του.
– Στην δική της παρουσίασή της η Δρ. Αντωνία Τορρένς θα αναφερθεί στους λόγους που συνέβαλαν στη δημιουργία του προγράμματος Live Without Bull
Το πρόγραμμα Live Without Bullyin
Το ΚΜΟΠ (Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας), έχει υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, καθώς και την Ένωση Δήμων Ελλάδος, συνεισφέροντας στην διάδοση του προγράμματος σε όλη τη χώρα
Το «bullying zero» είναι ένας στόχος εφικτός, που έχει ως αιχμή του δόρατος τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων στη σχολική μονάδα (εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και τοπικών φορέων).
“Επειδή τα εκπαιδευτικά συστήματα οφείλουν να προσαρμόζονται στις κοινωνικές επιταγές και συγχρόνως, να λειτουργούν προς όφελος του ανθρώπου, θα πρέπει άμεσα να ανασχεδιαστούν ώστε να στοχεύσουν στην ενδυνάμωση της κοινωνικής και συναισθηματικής νοημοσύνης περισσότερο από τον πλουραλισμό στείρας γνώσης, κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.
Κατά την εισήγηση επισημάνθηκαν ενδείξεις που δύνανται να παρατηρηθούν από γονείς και εκπαιδευτικούς, όπως η απόσυρση, οι διακυμάνσεις στη διάθεση, οι διαταραχές ύπνου και η αποφυγή χρήσης του διαδικτύου. Τονίστηκε η σημασία της ενδυνάμωσης των παιδιών, ώστε να ενισχυθεί η ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τα όριά τους και να αναζητούν υποστήριξη χωρίς ενοχές.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον ρόλο του σχολικού και οικογενειακού περιβάλλοντος στη δημιουργία συνθηκών ψυχολογικής ασφάλειας, καθώς και στη σημασία της ενεργής ακρόασης και θετικής επικοινωνίας.