• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Θάνατος οδηγού στο Αγρίνιο σε αγώνες Dragster: Στο μικροσκόπιο τα κενά ασφαλείας και οι ελλιπείς έλεγχοι

Κ.Π. από Κ.Π.
27 Μαρτίου 2025
σε Πάτρα
6
0
Θάνατος οδηγού στο Αγρίνιο σε αγώνες Dragster: Στο μικροσκόπιο τα κενά ασφαλείας και οι ελλιπείς έλεγχοι
9
SHARES
149
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το μετασκευασμένο Nissan GT-R είχε ήδη πραγματοποιήσει δύο χρονομετρημένα δοκιμαστικά στην πίστα του στρατιωτικού αεροδρομίου Αγρινίου, δίχως πρόβλημα. Στο τιμόνι βρισκόταν ο 34χρονος Γεράσιμος Φιλιππάτος, έμπειρος οδηγός σε αγώνες Dragster.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

Σε πτώση οι εργαζόμενοι της Δυτικής Ελλάδας στον μισθολογικό χάρτη της ΕΕ

“Με τον νέο Κ.Ο.Κ. αυξήθηκε το πρόστιμο παραβάσεων στην ελεγχόμενη στάθμευση” λέει ο Δήμος Πάτρας

Προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις οι νοσοκομειακοί γιατροί της Αχαίας

Ηταν δεμένος με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, φορούσε άφλεκτη στολή και εγκεκριμένο από τους κανονισμούς κράνος. Στην τρίτη του προσπάθεια, όμως, στις 14 Μαΐου 2021, τίποτα δεν πήγε καλά.

Τέσσερα δευτερόλεπτα μετά την εκκίνησή του κι ενώ έτρεχε ήδη με 217 χλμ./ώρα, λόγω της υψηλής πρόσφυσης των ελαστικών το αυτοκίνητο σηκώθηκε με τους δύο δεξιούς τροχούς στον αέρα και ξεκίνησε να ανατρέπεται, ενώ βρισκόταν ακόμη στον ασφάλτινο διάδρομο του αεροδρομίου. Ακινητοποιήθηκε στο χωμάτινο περιβάλλον πλάι στην πίστα, έπειτα από επτά δευτερόλεπτα αλλεπάλληλων ανατροπών. Δεν υπήρχαν άλλωστε σε εκείνο το σημείο προστατευτικά τοιχία ή μπαριέρες για να ανακόψουν την ανεξέλεγκτη πορεία του. Ο οδηγός εκτινάχθηκε από το όχημα και βρήκε ακαριαίο θάνατο. Το κάθισμα εντοπίστηκε 15 μέτρα μακριά από το αυτοκίνητο.

Σήμερα αναμένεται να αναβιώσουν πτυχές του δυστυχήματος στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιτωλοακαρνανίας, όπου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει η εξ αναβολής δίκη με τέσσερις κατηγορουμένους. Ανάμεσά τους βρίσκονται δύο μηχανικοί που είχαν αναλάβει την προετοιμασία του οχήματος, ο έφορος του αγώνα που είχε την ευθύνη του τεχνικού ελέγχου του, καθώς και ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής. Το δυστύχημα συνέβη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Dragster και, σύμφωνα με τους τεχνικούς συμβούλους της πολιτικής αγωγής αλλά και το κατηγορητήριο, τα μέτρα ασφαλείας τόσο της πίστας όσο και του αυτοκινήτου αποδείχθηκαν ανεπαρκή για την προστασία και την επιβίωση του οδηγού.

Οι αγώνες επιτάχυνσης από στάση, τύπου Dragster, διεξάγονται με ειδικά μετασκευασμένα οχήματα, με ιπποδύναμη που μπορεί να ξεπερνάει τους 2.000 ίππους. Τα οχήματα επιταχύνουν σε ευθεία απόσταση 402,336 μ. (1/4 του μιλίου) και επιβραδύνουν στα επόμενα 500 μ. Είναι εξοπλισμένα και με αλεξίπτωτο ανάσχεσης, που βοηθάει στη μείωση της ταχύτητάς τους. Στην πίστα υπάρχουν δύο παράλληλες διαδρομές για κόντρες. Συνήθως η επιφάνεια της πίστας στρώνεται στα πρώτα 150-200 μ. με ειδικό υγρό βελτίωσης της πρόσφυσης, την επονομαζόμενη «κόλλα», που περιορίζει την ολίσθηση των τροχών για να επιτυγχάνονται καλύτερες επιδόσεις.

Η έκθεση

Πραγματογνώμονες της οικογένειας του θανόντος κλήθηκαν να εξετάσουν τις συνθήκες του δυστυχήματος στο Αγρίνιο. Σύμφωνα με την έκθεση, που είναι εις γνώσιν της «Κ», προσέγγισαν το συμβάν με τη μεθοδολογία διερεύνησης η οποία ακολουθείται σε αεροπορικά ατυχήματα. Διαπίστωσαν, μεταξύ άλλων, ότι το μετασκευασμένο αυτοκίνητο διέθετε κλωβό ασφαλείας χαμηλότερων προδιαγραφών σε σχέση με τις απαιτήσεις της κατηγορίας του.

Ανέφεραν ακόμη ότι ο γάντζος των ζωνών ασφαλείας στήριζε ταυτόχρονα και τη βάση του καθίσματος στο δάπεδο με τρόπο τεχνικά αντικανονικό και επικίνδυνο. Εκτίμησαν ότι εάν οι αγκυρώσεις των ζωνών ασφαλείας και οι στηρίξεις του καθίσματος είχαν λειτουργήσει, το σώμα του οδηγού θα είχε παραμείνει στη θέση του και ο τελικός διαθέσιμος, ζωτικός χώρος από την παραμόρφωση του αμαξώματος θα ήταν επαρκής για τα σωματομετρικά δεδομένα του.

Σημείωσαν ακόμη ότι η ημερομηνία λήξης των ζωνών ασφαλείας και του καθίσματος είχε παρέλθει από το τέλος του 2020. Ωστόσο, αυτά τα υλικά χρησιμοποιούνταν νομότυπα.

Οπως σημείωσαν στην έκθεση, υπάρχει διάταξη της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) που επιτρέπει για τον περιορισμό του κόστους τη χρήση των υλικών για άλλα δύο χρόνια μετά τη λήξη τους. Κατά τους πραγματογνώμονες θα έπρεπε να είχαν διαπιστωθεί στον τεχνικό έλεγχο πριν από τον αγώνα οι «οφθαλμοφανείς ελλείψεις του οχήματος». Την τεχνική έκθεση υπογράφει ο ειδικός πραγματογνώμονας Παναγιώτης Μαδιάς, και στην ομάδα εργασίας μετείχαν οι Κώστας Λακαφώσης και Παναγιώτης Συμεωνίδης.

Στο μικροσκόπιο των πραγματογνωμόνων μπήκαν και τα μέτρα προστασίας που διέθετε η πίστα. Είχαν τοποθετηθεί προσωρινά τσιμεντένια τοιχία ασφαλείας στην εκκίνηση έως τα πρώτα 100 μ. ώστε να μην τραυματιστούν οι θεατές. Οι πραγματογνώμονες εκτιμούν ότι εάν υπήρχε τοιχίο και στο υπόλοιπο κομμάτι, το όχημα θα είχε συγκρουστεί υπό μικρή γωνία και θα είχε παραμείνει περιορισμένο στην ασφάλτινη επιφάνεια της πίστας. Ανέφεραν στην έκθεση ότι από την εμπειρία αγώνων του εξωτερικού η ύπαρξη συγκεκριμένων προδιαγραφών τοιχίου μπορεί να εξασφαλίσει την επιβίωση του οδηγού.

Μεταξύ άλλων παραθέτουν και την επιστολή διοργανωτή παρόμοιων αγώνων στη Θήβα, ο οποίος το 2019 αποφάσισε να σταματήσει τη διεξαγωγή τους για λόγους ασφαλείας. Τα αυτοκίνητα είχαν γίνει πιο δυνατά, ο κίνδυνος ανατροπής ή εξόδου τους από τον διάδρομο ήταν πλέον πιο πιθανός. Ανέφερε στην επιστολή ότι χρειαζόταν τοιχίο ασφαλείας σε όλη τη διαδρομή, μήκους τουλάχιστον 800 μέτρων, αλλά το κόστος ήταν απαγορευτικό. Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου απαιτεί την ύπαρξη τοιχίου ή μπαριέρας σε όλο το μήκος της πίστας. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην τεχνική έκθεση, επιτρέπει στις εθνικές ομοσπονδίες να προσαρμόσουν τους κανονισμούς των εθνικών πρωταθλημάτων με δική τους κρίση. Στην Ελλάδα οι διοργανωτές ήταν υποχρεωμένοι από την ΟΜΑΕ να τοποθετούν προστατευτικά εμπόδια μόνο στα πρώτα 100 μ. Είναι στη δική τους διακριτική ευχέρεια εάν θα τα επεκτείνουν.

«Δεν τηρήθηκαν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας για τέτοιου είδους αγώνες, ούτε καν διενεργήθηκε ο απαιτούμενος έλεγχος ασφαλείας του οχήματος από τους ορισμένους προς τούτο αρμόδιους διοργανωτές. Υπήρξαν τραγικές παραλείψεις οι οποίες οδήγησαν στον θάνατο έναν νέο άνθρωπο», δηλώνει στην «Κ» ο δικηγόρος της οικογένειας του θύματος, Βασίλης Ζησιμάτος. «Ας ελπίσουμε ότι η υπόθεση θανάτου του Γεράσιμου, που τόση θλίψη έχει επιφέρει σε όσους τον γνώρισαν, θα αποτελέσει την αφετηρία ώστε στο εξής να μην αφήνεται, κυριολεκτικά, στην τύχη η ασφάλεια όσων αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και συμμετέχουν σε αντίστοιχους αγώνες».

Share4Tweet2
Κ.Π.

Κ.Π.

Προτείνουμε για εσάς:

Σε πτώση οι εργαζόμενοι της Δυτικής Ελλάδας στον μισθολογικό χάρτη της ΕΕ

29 Οκτωβρίου 2025
0
124
Σε πτώση οι εργαζόμενοι της Δυτικής Ελλάδας στον μισθολογικό χάρτη της ΕΕ

Η Ελλάδα δυστυχώς έχει τα πρωτεία στον χάρτη της φτώχειας και σε περιφερειακό επίπεδο, με δεδομένα τα στοιχεία για τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό στις περιφέρειες της...

ΠερισσότεραDetails

“Με τον νέο Κ.Ο.Κ. αυξήθηκε το πρόστιμο παραβάσεων στην ελεγχόμενη στάθμευση” λέει ο Δήμος Πάτρας

29 Οκτωβρίου 2025
0
124
“Με τον νέο Κ.Ο.Κ. αυξήθηκε το πρόστιμο παραβάσεων στην ελεγχόμενη στάθμευση” λέει ο Δήμος Πάτρας

Το Τμήμα Ελέγχου Κοινοχρήστων χώρων, της Διεύθυνσης Διαχείρισης Προσόδων και Δημοτικής Περιουσίας του Δήμου Πατρέων ενημερώνει ότι, "σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν.5209/2025), το ύψος του...

ΠερισσότεραDetails

Προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις οι νοσοκομειακοί γιατροί της Αχαίας

29 Οκτωβρίου 2025
0
124
Προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις οι νοσοκομειακοί γιατροί της Αχαίας

Προς κινητοποιήσεις προσανατολίζονται οι νοσοκομειακοί ιατροί της Αχαίας, κρούοντας για πολλοστή φορά τον κώδωνα του κινδύνου για το δημόσιο σύστημα υγείας, εις βάρος πάντα τόσο των ασθενών, όσο...

ΠερισσότεραDetails

Κινητοποίηση των αγροτών την Πέμπτη το μεσημέρι στην Περιφέρεια Δ.Ε

29 Οκτωβρίου 2025
0
125
Κινητοποίηση των αγροτών την Πέμπτη το μεσημέρι στην Περιφέρεια Δ.Ε

Διαμαρτυρόμενοι για το υψηλό κόστος παραγωγής, τις χαμηλές τιμές των προϊόντων, τις καθυστερημένες επιδοτήσεις και τις ανεπαρκείς αποζημιώσεις από φυσικές καταστροφές και ζωονόσους, προγραμματίζουν μαζική συγκέντρωση στην Περιφέρεια...

ΠερισσότεραDetails

“Όχι” του Δήμου Δυτ.Αχαΐας στην ταφή νεκρών ζώων κοντά στον ΧΥΤΑ Φλόκα

29 Οκτωβρίου 2025
0
125
“Όχι” του Δήμου Δυτ.Αχαΐας στην ταφή νεκρών ζώων κοντά στον ΧΥΤΑ Φλόκα

Με ένα ηχηρό, ομόφωνο «όχι» το Δημοτικό Συμβούλιο Δυτικής Αχαΐας, κατόπιν εισήγησης του Δημάρχου Γρηγόρη Αλεξόπουλου απέρριψε κατηγορηματικά κάθε σκέψη για ταφή νεκρών ζώων και ζωικών υποπροϊόντων εντός...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!
    ΠAΤΡΑ Ο καιρός

    Περισσότερα από Πάτρα:

    • Πάτρα
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Το σχόλιο της Ημέρας

    Σχετικά Άρθρα

    Η Πάτρα τίμησε την επέτειο του “Όχι”-Με υπερηφάνεια η μεγάλη παρέλαση(ΦΩΤΟ)

    Η Πάτρα τίμησε την επέτειο του “Όχι”-Με υπερηφάνεια η μεγάλη παρέλαση(ΦΩΤΟ)

    28 Οκτωβρίου 2025
    126
    Επεισόδια στο γήπεδο Σαραβαλίου! 3 τραυματίες στο νοσοκομείο-Διεκόπη ο αγώνας

    Συλλήψεις ανηλίκων για οπαδική βία στην Πάτρα-Για απόπειρα ανθρωποκτονίας διώκεται ο ένας

    28 Οκτωβρίου 2025
    126
    “ArtWalk 10” μία βόλτα γεμάτη τέχνη στους δρόμους της Πάτρας!

    “ArtWalk 10” μία βόλτα γεμάτη τέχνη στους δρόμους της Πάτρας!

    28 Οκτωβρίου 2025
    126
    Επεισόδια στο γήπεδο Σαραβαλίου! 3 τραυματίες στο νοσοκομείο-Διεκόπη ο αγώνας

    Βαριές “καμπάνες” έρχονται για τα επεισόδια στο “Κώστας Ζάρρας”

    27 Οκτωβρίου 2025
    126
    ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ ενισχύουν τον λαϊκισμό

    Ο λαϊκισμός επιβάλλει καθημερινά τη δημόσια συζήτηση..!

    27 Οκτωβρίου 2025
    126
    Κλήθηκε σε απολογία ο οδηγός του ΙΧ στο τραγικό τροχαίο με τα 2 νεκρά αδέρφια

    Κλήθηκε σε απολογία ο οδηγός του ΙΧ στο τραγικό τροχαίο με τα 2 νεκρά αδέρφια

    27 Οκτωβρίου 2025
    126
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.