Εντός του οικιστικού ιστού της Πάτρας, αλλά και της Εθνικής οδού «111» προς την Πάτρα, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή του Δικτύου Φυσικού Αερίου.
Τα 125 χιλιόμετρα
Σύμφωνα με τη μελέτη, στην Πάτρα θα κατασκευαστούν συνολικά 125 χιλιόμετρα δικτύου. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2027 και έως το 2029 περισσότεροι από 15.000 καταναλωτές θα έχουν συνδεθεί με το δίκτυο, ενώ πάνω από 7.500 συνδέσεις θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2027 στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου έργου.
Η τροφοδότηση του Δικτύου γίνεται μέσω δύο χερσαίων σταθμών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ – LNG) μικρής κλίμακας στη ΒΙ.ΠΕ., καθώς η Πάτρα δεν είναι συνδεδεμένη με το εθνικό δίκτυο μεταφοράς. Οι σταθμοί θεωρούνται απόλυτα ασφαλείς και το έργο χαρακτηρίζεται κορυφαίας τεχνολογίας, ακολουθώντας πρότυπα της Italgas στη Σαρδηνία.
Με την ολοκλήρωση του έργου, η Πάτρα θα αποκτήσει ένα πλήρες δίκτυο διανομής φυσικού αερίου, το οποίο θα εξυπηρετεί τόσο βιομηχανικές εγκαταστάσεις όσο και κατοικίες, βελτιώνοντας την ενεργειακή υποδομή και ενισχύοντας την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.
Η ανάπτυξη του δικτύου και η τροφοδοσία των πρώτων καταναλωτών αποτελούν το ξεκίνημα μιας νέας εποχής για την πόλη, όπου το φυσικό αέριο δεν θα είναι πλέον όνειρο αλλά πραγματικότητα.
Γλαύκο και Ταραμπούρα
Η εργολαβία βρίσκεται σε δύο παράλληλες φάσεις: η μία που αφορά στον αγωγό μέσης πίεσης με χαλύβδινο σωλήνα, ο οποίος φτάνει σύντομα στην περιοχή του Γλαύκου, ενώ η άλλη αφορά στον αγωγό χαμηλής πίεσης για τον αστικό ιστό, στην περιοχή της Ταραμπούρας.
Η Βιομηχανική περιοχή
Η έλευση του φυσικού αερίου στην περιοχή ξεκίνησε από τη ΒΙ.ΠΕ. της Πάτρας, όπου από την περασμένη Άνοιξη λειτουργεί Δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Η εγκατάσταση αυτή τροφοδοτεί ήδη βιομηχανίες, όπως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, και αποτέλεσε την πρώτη φάση πριν την επέκταση του αγωγού προς την πόλη.
Λαχαναγορά και Αρχαίος Κλείτορας
Στην περιοχή της «111», ο ανάδοχος του έργου προχωρά ώστε έως το τέλος του 2025 ή αρχές 2026 ο αγωγός να φτάσει στην περιοχή του Γλαύκου, στο ύψος της Λαχαναγοράς. Εκεί θα εγκατασταθεί ο Υποσταθμός Αρχαίου Κλείτορα, ένας περιφραγμένος χώρος με όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, όπου θα μετατρέπεται η πίεση του αερίου πριν εισέλθει στην πόλη.
Στον αστικό ιστό, οι εργασίες εξελίσσονται στην περιοχή της Ταραμπούρας. Ο σχεδιασμός προβλέπει συνολικά έξι υποσταθμούς στην Πάτρα. Η κατασκευή του αστικού δικτύου είναι πιο απαιτητική, καθώς πραγματοποιείται σε πλήρως κατοικημένες περιοχές.