• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 8 Αυγούστου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

12 βήματα για ολική ανάταξη του ελληνικού σιδηρόδρομου-Οδικός χάρτης

Κ.Π. από Κ.Π.
9 Μαρτίου 2025
σε Ελλάδα
6
0
12 βήματα για ολική ανάταξη του ελληνικού σιδηρόδρομου-Οδικός χάρτης

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ (ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EURPOKINISSI)

9
SHARES
149
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Την ολική ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου παρουσιάζει μέσω ενός ολοκληρωμένο στρατηγικού σχεδίου με 12 βήματα ο τ. πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Γιάννος Γραμματίδης.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

Κλειστός από τα μεσάνυχτα λόγω του αυξημένου κινδύνου πυρκαγιάς ο Λυκαβηττός

Έκρηξη φιάλης υγραερίου στην Ασπροβάλτα με τραυματίες τουρίστες

Ζέστη διαρκείας μετά τις 15 Αυγούστου! Ισχυροί άνεμοι τις επόμενες ημέρες

Μέσα από το στρατηγικό σχέδιο «καθίσταται», όπως αναφέρει ο τ. πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Γιάννος Γραμματίδης «επιτακτική η ανάγκη ολιστικής ανάταξης του σιδηροδρομικού τομέα της χώρας μας».

«Ως αποτέλεσμα του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών που πλήγωσε την κοινωνία, τις καταστροφικές επιπτώσεις των καιρικών φαινομένων “Daniel” και “Elias” στο κομμάτι των υποδομών της Θεσσαλίας του σιδηροδρομικού δικτύου, τα όσα αναφέρονται στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια, καθώς και τις πρόσφατες εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, είναι πέραν από σαφές ότι καθίσταται επιτακτική η ανάγκη ολιστικής ανάταξης του σιδηροδρομικού τομέα της χώρας μας», αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο τ. πρόεδρος του ΟΣΕ προσθέτοντας πως υπό αυτό το πρίσμα, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση -το ταχύτερο δυνατό- ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου -ενός «οδικού χάρτη»- αποτελεί μονόδρομο».

Σύμφωνα με τον τ. προέδρο του ΟΣΕ κ. Γιάννο Γραμματίδη, τα βήματα αυτού του σχεδίου ανάταξης χαρτογραφούνται και έχουν ως εξής:

1. ‘Αμεση ενεργοποίηση της νέας εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΕ», με οριστικοποίηση της σύνθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου και διακρατική συμφωνία για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου, του οποίου οι θέσεις και οι ρόλοι προβλέπονται ούτως ή άλλως στο Οργανόγραμμα της νέας εταιρείας.

2. Η «ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΕ» θα πρέπει να αναλάβει η ίδια -και όχι το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών- το έργο αποκατάστασης των ζημιών του δικτύου, με σκοπό τον καλύτερο συντονισμό και τη διασφάλιση της ποιοτικής αποπεράτωσής του το συντομότερο δυνατό.

3. Στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών θα πρέπει να δημιουργηθεί θέση είτε Αναπληρωτή Υπουργού είτε Υφυπουργού, με αποκλειστικό αντικείμενο τον σιδηρόδρομο και τα μέσα σταθερής τροχιάς, με δικαίωμα υπογραφής.

4. Σύσταση Ομάδας Στρατηγικού Σχεδιασμού & Συντονισμού (Task Force) με ξεκάθαρη αποστολή την αυστηρή επίβλεψη του έργου ανάταξης του ελληνικού σιδηροδρόμου και η οποία θα αναφέρεται απευθείας στον Πρωθυπουργό, ο οποίος με δηλώσεις του ανέλαβε προσωπικά την ευθύνη εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηροδρόμου ώστε να είναι απόλυτα ασφαλής.

5. Τροποποίηση του νόμου 4412 περί δημοσίων συμβάσεων ώστε να απλοποιηθούν και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αναθέσεων κατασκευής των έργων για τον σιδηρόδρομο λόγω του κατεπείγοντος και της σημασίας των σιδηροδρομικών μεταφορών για την οικονομία της χώρας και την εξυπηρέτηση των αναγκών του κοινωνικού συνόλου.

6. Να δοθεί απόλυτη προτεραιότητα στα έργα που αφορούν τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, τα οποία θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα στο 1ο τρίμηνο του 2027. Έργο δύσκολο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά όχι ακατόρθωτο αν γίνουν όλα αυτά που προτείνονται στον παρόντα οδικό χάρτη. Το έργο αυτό, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την αποκατάσταση των ζημιών στους κάθετους άξονες Λάρισας-Βόλου και Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας.

7. Για την πιο αποτελεσματική και ταχεία αποκατάσταση των ζημιών και τη θέση σε εφαρμογή όλων των απαραίτητων τεχνικών μέσων προτείνεται είτε να διακοπεί η λειτουργία της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη (πλην προαστιακών γραμμών) είτε να μειωθεί η συχνότητα των δρομολογίων. Παράλληλα, προτείνεται να συνεχίσει η λειτουργία των εμπορευματικών μεταφορών χωρίς μείωση δρομολογίων αλλά σε ώρες που να μην εμποδίζεται η εκτέλεση των έργων επί του δικτύου. Εξυπακούεται ότι προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ανωτέρω τροποποιήσεις είναι απαραίτητη η συμφωνία με την Hellenic Train και τις άλλες εταιρείες μεταφορών εμπορευμάτων που αξιοποιούν το δίκτυο.

8. Επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του έργου αποκατάστασης των Αυτόματων Σιδηροδρομικών Ισόπεδων Διαβάσεων της Β. Ελλάδας που αποτελούν σήμερα αιτίες συχνών ατυχημάτων.

9. Υλοποίηση σχεδίου αποκατάστασης και έναρξη των έργων αποκατάστασης του τμήματος Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης του δικτύου, ώστε να καλυφθούν Δράμα, Ξάνθη, Καβάλα με στόχο την ολοκλήρωσή του μέχρι έως τις 31/12/2028. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος η Διεύθυνση Έργων της «ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΕ» θα πρέπει να προχωρήσει σε κατάτμηση του έργου και να το αναθέσει σε διάφορους εργολάβους. Σημαντικός στόχος είναι επίσης η διασύνδεση κρίσιμων υποδομών, όπως λιμάνια και ΒΙΠΕ, με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

10. Απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού στην «ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΕ» και καθιέρωση κινήτρων (κυρίως οικονομικών) για την προσέλκυση νέων με σκοπό την ποιοτική ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού.

11. ‘Αμεση ενεργοποίηση και εφαρμογή του Μνημονίου Συνεργασίας με τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (DB), πρωτοβουλίας που υλοποιήθηκε υπό την Προεδρία μου, παρουσία του τότε Αντικαγκελάριου της Γερμανίας και του Έλληνα Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη, το οποίο προβλέπει την ενίσχυση της τεχνογνωσίας στο Εκπαιδευτικό Κέντρο του ΟΣΕ για κάθε σιδηροδρομική ειδικότητα (π.χ. Σταθμάρχες κλειδούχοι, μηχανοδηγοί, ηλεκτρολόγοι κ.α.), την δημιουργία και άλλων σιδηροδρομικών ειδικοτήτων, την αποστολή προσωπικού της «ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΕ» στη Γερμανία για θεωρητική και πρακτική μετεκπαίδευση, καθώς και την προμήθεια ειδικών εργαλείων πρακτικής εκπαίδευσης των μηχανοδηγών μας όπως π.χ. σύγχρονων προσομοιωτών. Πρόκειται μάλιστα για μια πρωτοβουλία που απαντά στην ανάγκη που διατυπώνεται στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ σχετικά με τη βελτίωση της εκπαίδευσης του προσωπικού τόσο της «ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΕ» όσο και των μηχανοδηγών της Hellenic Train.

12. Προμήθεια καταγραφικών συρμών τόσο για τον έλεγχο των σιδηροτροχιών και γενικά της υποδομής όσο και του συστήματος ηλεκτροδότησης των συρμών.

Συμπερασματικά, εκ της εμπειρίας μου ως τ. προέδρου του ΟΣΕ, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, είμαι βαθιά πεπεισμένος ότι η ευλαβική υλοποίηση όλων των ανωτέρω βημάτων του «Οδικού Χάρτη» (που ενδεικτικά περιλαμβάνουν πλήρη λειτουργία των συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, ECTS και GSMR) αποτελεί προϋπόθεση ώστε να καταστεί δυνατή η ουσιαστική ανάταξη και ο αποτελεσματικός εκσυγχρονισμός του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα, προκειμένου να αποκτήσει η Ελλάδα σύγχρονο σιδηρόδρομο εντεταγμένο στα διευρωπαϊκά δίκτυα, που θα διασφαλίζει την ασφαλή μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων και να εξυπηρετεί την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, καθώς και τον στρατηγικό στόχο μετατροπής της Ελλάδας σε διεθνή κόμβο μεταφορών.

«Με λίγα λόγια, η υιοθέτηση και υλοποίηση του «Οδικού Χάρτη» όπως περιγράφεται στο παρόν αποτελεί μονόδρομο αν θέλουμε να κλείσουμε το συλλογικό τραύμα και να κάνουμε το άλμα προς μια νέα εποχή. Είναι πέραν από σαφές ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος» καταλήγει η ανακοίνωση του τ. προέδρου του ΟΣΕ κ. Γιάννου Γραμματίδη.

Share4Tweet2
Κ.Π.

Κ.Π.

Προτείνουμε για εσάς:

Κλειστός από τα μεσάνυχτα λόγω του αυξημένου κινδύνου πυρκαγιάς ο Λυκαβηττός

7 Αυγούστου 2025
0
126
Κλειστός από τα μεσάνυχτα λόγω του αυξημένου κινδύνου πυρκαγιάς ο Λυκαβηττός

Ο λόφος του Λυκαβηττού κλείνει για κάθε δραστηριότητα απόψε τα μεσάνυχτα - έως νεότερης ενημέρωσης - βάσει των προβλεπόμενων μέτρων σε καταστάσεις συναγερμού, οι οποίες ισχύουν αύριο στην...

ΠερισσότεραDetails

Έκρηξη φιάλης υγραερίου στην Ασπροβάλτα με τραυματίες τουρίστες

7 Αυγούστου 2025
0
126
Έκρηξη φιάλης υγραερίου στην Ασπροβάλτα με τραυματίες τουρίστες

Πέντε τουρίστες από τη Σερβία, τραυματίστηκαν μετά από έκρηξη φιάλης υγραερίου σε ενοικιαζόμενα δωμάτια στην Ασπροβάλτα Θεσσαλονίκης και δύο από τους τραυματίες διακομίστηκαν με εγκαύματα στο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης...

ΠερισσότεραDetails

Ζέστη διαρκείας μετά τις 15 Αυγούστου! Ισχυροί άνεμοι τις επόμενες ημέρες

7 Αυγούστου 2025
0
125
Ζέστη διαρκείας μετά τις 15 Αυγούστου! Ισχυροί άνεμοι τις επόμενες ημέρες

Τα μελτέμια θα είναι το κύριο χαρακτηριστικό του καιρού των επόμενων ημερών, με τη θερμοκρασία  ωστόσο να διατηρείται σε κανονικά για την εποχή επίπεδα. Παρόμοιο αναμένεται να είναι το σκηνικό του καιρού,...

ΠερισσότεραDetails

Προφυλακίστηκε ο γιατρός που διώκεται για ασέλγεια σε παιδιά

7 Αυγούστου 2025
0
126
Δείτε ποιος είναι ο γιατρός κατασκήνωσης που κατηγορείται για ασέλγεια σε παιδιά

Έπειτα από 4 ώρες απολογίας, ο 63χρονος γιατρός της παιδικής κατασκήνωσης, που κατηγορείται για ασέλγεια σε βάρος ανηλίκου, κρίθηκε προφυλακιστέος και θα οδηγηθεί στη φυλακή μέχρι την εκδίκαση...

ΠερισσότεραDetails

Συλλήψεις για το θάνατο 57χρονου εργάτη που έπεσε σε βόθρο

7 Αυγούστου 2025
0
125
Συλλήψεις για το θάνατο 57χρονου εργάτη που έπεσε σε βόθρο

«Εισρόφησε τα λύματα και πνίγηκε» ο 57χρονος εργάτης, πατέρας τριών παιδιών, που έπεσε σε βόθρο στις Δαφνές Ηρακλείου στην Κρήτη. Στο ιατροδικαστικό έγγραφο αναφέρεται για την αιτία θανάτου...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Κατάγματα υπέστη ο Άκης Τσελέντης-Πήγε να σώσει γλάρο και τραυματίστηκε

    Κατάγματα υπέστη ο Άκης Τσελέντης-Πήγε να σώσει γλάρο και τραυματίστηκε

    14 Μαρτίου 2025
    153
    Σύγκρουση δυο ιστιοφόρων στους Αντίπαξους-Τραυματίστηκε 18χρονος

    Σύγκρουση δυο ιστιοφόρων στους Αντίπαξους-Τραυματίστηκε 18χρονος

    31 Ιουλίου 2024
    128
    Ξεκινούν οι ημερήσιες κατασκηνώσεις του Δήμου Πατρέων

    Ξεκινούν οι ημερήσιες κατασκηνώσεις του Δήμου Πατρέων

    25 Ιουνίου 2025
    127

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.