Η Google της Alphabet θα σταματήσει να παρέχει σε διαφημιστές τη δυνατότητα για στοχευμένες εκλογικές διαφημίσεις μέσω χρήσης δεδομένων όπως δημόσια αρχεία για ψηφοφόρους και γενικότερες πολιτικές τάσεις, ανακοίνωσε μέσω blogpost την Τετάρτη η εταιρεία.
Η κίνηση αυτά λαμβάνει χώρα εν μέσω ευρύτερου κλίματος πίεσης προς τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με το ζήτημα των πολιτικών διαφημίσεων εν όψει των προεδρικών εκλογών των ΗΠΑ το 2020.
Όπως αναφέρει το Reuters, η Google τόνισε ότι θα περιορίσει τη στόχευση κοινού σε εκλογικές διαφημίσεις βάσει ηλικίας, φύλου και γενικότερης τοποθεσίας (σε επίπεδο ταχυδρομικού κώδικα). Οι διαφημιστές επίσης θα μπορούν ακόμα να στοχεύσουν και με βάση άλλα πλαίσια- όπως πχ να προβάλλουν διαφημίσεις σε άτομα που διαβάζουν για ένα συγκεκριμένο θέμα.
Στο παρελθόν, σημειώνει το Reuters, οι επιβεβαιωμένοι πολιτικοί διαφημιστές μπορούσαν επίσης να στοχεύουν διαφημίσεις μέσω δεδομένων που προέκυπταν από τη συμπεριφορά χρηστών- όπως αναζητήσεις που τους κατέτασσαν ως αριστερίζοντες, δεξιών αντιλήψεων ή ανεξάρτητους.
Επίσης, μπορούσαν να ανεβάζουν δεδομένα όπως λίστες ψηφοφόρων για να στοχεύουν διαφημίσεις σε παρεφερές κοινό, που παρουσίαζε παρόμοιες συμπεριφορές με αυτές εκείνων στα διαθέσιμα δεδομένα.
H Google θα επιβάλει τη νέα αυτή προσέγγιση στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσα σε μια εβδομάδα, εν όψει των εκλογών της 12ης Δεκεμβρίου. Η εταιρεία είπε ότι θα το κάνει στην ΕΕ ως τα τέλη του έτους και στον υπόλοιπο κόσμο αρχίζοντας από την 6η Ιανουαρίου 2020.
«Δεδομένων των προσφάτων προβληματισμών και συζητήσεων για την πολιτική διαφήμιση και τη σημασία της εμπιστοσύνης στη δημοκρατική διαδικασία, θέλουμε να βελτιώσουμε την εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων στις πολιτικές διαφημίσεις που μπορεί να δουν στις πλατφόρμες διαφημίσεών μας» είπε ο Σκοτ Σπένσερ, αντιπρόεδρος product management για το Google Ads, στο σχετικό blogpost.